Jak prosto i skutecznie prosić o podwyżkę?

Jak prosto i skutecznie prosić o podwyżkę?

Uważasz, że zarabiasz za mało? W takim przypadku warto poprosić o podwyżkę! Jak możemy to zrobić skutecznie i cieszyć się z większej wypłaty? Zapraszamy do zapoznania się z naszym praktycznym poradnikiem.

Większość z nas uważa, że zarabia za mało. Rzeczywiście, na tle krajów zachodniej Europy nasze zarobki są naprawdę niskie. Nawet niewielka pożyczka rzędu 100 złotych może być dużą zmianą dla domowego budżetu. Jednak nie każdy szef jest skłonny do tego, aby dać ją pracownikowi od ręki. O pożyczkę warto jednak zapytać – być może uda nam się otrzymać dodatkowe pieniądze?

Nie powinniśmy jednak pytać szefa o podwyżkę bez wcześniejszego przygotowania, chyba że jesteśmy z nim w koleżeńskich stosunkach i taka rozmowa nie zaszkodzi. Nasza prośba o podwyżkę powinna być odpowiednio umotywowana, aby szansa na dodatkowe pieniądze była większa.

Kiedy warto iść do szefa po podwyżkę?

O podwyżce warto pomyśleć przede wszystkim wtedy, gdy wiemy, że firma jest w dobrej sytuacji finansowej – jest ona stabilna i wzrostowa. Wówczas znalezienie dodatkowych pieniędzy na podwyżki nie powinno być żadnym problemem.

Także warto iść po podwyżkę wtedy, gdy uważamy, że na nią zasługujemy, na przykład nasze efekty pracy w ostatnim czasie są bardzo dobre, udało nam się z sukcesem zakończyć jakiś projekt, który pozytywnie wpłynął na firmę.

Oprócz tego o podwyżkę warto zapytać wtedy, gdy dostaliśmy propozycję innego pracodawcy, ale niekoniecznie chcemy zmieniać pracę na nową. Wtedy mamy w ręku kartę przetargową i często możemy sporo na niej zyskać.

O czym pamiętać przy proszeniu o podwyżkę?

Jak wspomnieliśmy wcześniej, do rozmowy z szefem powinniśmy się przygotować. Musimy znać swoją wartość jako pracownika, nasze dobre i złe strony. Po podwyżkę powinniśmy iść ze względu na nasze zasługi.

Gdy chcemy rozpocząć rozmowę z szefem, najlepiej rozpocząć ją od zapytania, czy jest on zadowolony z naszej pracy i jej efektów. W ten sposób stworzymy podłoże pod dalszą rozmowę o naszej podwyżce. Następnie możemy powiedzieć, że wyższa pensja byłaby dodatkową motywacją do tego, aby pracować jeszcze skuteczniej.

Czego nie robić podczas proszenia o podwyżkę?

Nie powinniśmy próbować szantażować naszego pracodawcy, ponieważ może odnieść to odwrotny efekt niż zamierzony. Również nie powinniśmy porównywać się do innych pracowników, zwłaszcza tych pracujących w firmie dłużej, mających większe doświadczenie.

Gdy naszą prośbę o podwyżkę odpowiednio umotywujemy, bardzo często przynosi ona pozytywny skutek i możemy wtedy otrzymać pieniądze – pamiętajmy jednak o tym, że nie jest to gwarantowane. Szef może powiedzieć nam, że zastanowi się nad naszą prośbą, może też wprost powiedzieć, że na razie nie jest to możliwe.

Podsumowując, nie ma nic złego w proszeniu o podwyżkę, ale powinniśmy pamiętać o tym, aby robić to umiejętnie. Podejdźmy do sprawy jak do transakcji – my oferujemy naszemu pracodawcy pracę na wysokim poziomie, a w zamian oczekujemy, że otrzymamy większą pensję. Jeśli jesteśmy dla firmy wartościowym pracownikiem, z pewnością nasza prośba będzie wzięta pod uwagę.

Pożyczkodawcą jest Aasa Polska S.A., ul. Hrubieszowska 2, 01-209 Warszawa. NIP: 5252528111, Regon 146017266 zarejestrowana w Sądzie Rejonowym dla m.st. Warszawy w Warszawie XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000411939 Kapitał zakładowy 42 000 000 zł (wpłacony w całości).

Inspektorem ochrony danych jest Agnieszka Rzycka-Osiej, e-mail: iod@aasapolska.pl

Aasa Standard - Warunkiem udzielenia pożyczki jest pozytywny wynik oceny zdolności kredytowej. Rzeczywista roczna stopa oprocentowania dla reprezentatywnego przykładu pożyczki w wysokości 2500 zł (całkowita kwota kredytu) na okres 36 miesięcy wynosi 45,68%. Rata miesięczna od 121,47 zł. Roczna stopa oprocentowania 18.50% (stopa zmienna). Całkowity koszt pożyczki: 1789,04 zł (w tym: odsetki od kwoty pożyczki – 791,54 zł, prowizja 997,50 zł). Całkowita kwota do zapłaty przez konsumenta to 4289,04 zł. Stan na dzień 02.02.2024 r.                                                                           

Aasa z Pakietem Gold - Warunkiem udzielenia pożyczki jest pozytywny wynik oceny zdolności kredytowej. Rzeczywista roczna stopa oprocentowania dla reprezentatywnego przykładu pożyczki w wysokości 4800 zł (całkowita kwota kredytu) na okres 36 miesięcy wynosi 45,68%. Rata miesięczna od 233,21 zł. Roczna stopa oprocentowania 18,50% (stopa zmienna). Całkowity koszt pożyczki: 3435,02 zł (w tym: odsetki od kwoty pożyczki – 1519,82 zł, prowizja 1915,20 zł). Całkowita kwota do zapłaty przez konsumenta to 8235,02 zł. Stan na dzień 02.02.2024 r. Pożyczka z dobrowolnym Pakietem Medycznym. Opłata za dobrowolny Pakiet Medyczny: 1400 zł.                                          

Aasa z Pakietem Premium - Warunkiem udzielenia pożyczki jest pozytywny wynik oceny zdolności kredytowej. Rzeczywista roczna stopa oprocentowania dla reprezentatywnego przykładu pożyczki w wysokości 7100 zł (całkowita kwota kredytu) na okres 36 miesięcy wynosi 45,68%. Rata miesięczna od 344,95 zł. Roczna stopa oprocentowania 18,50% (stopa zmienna). Całkowity koszt pożyczki: 5081,09 zł (w tym: odsetki od kwoty pożyczki – 2248,19 zł, prowizja 2832,90 zł). Całkowita kwota do zapłaty przez konsumenta to 12181,09 zł. Stan na dzień 02.02.2024 r. Pożyczka z dobrowolnym Pakietem Językowym. Opłata za dobrowolny Pakiet Językowy: 2000 zł.        

Aasa z Pakietem Biznes - Warunkiem udzielenia pożyczki jest pozytywny wynik oceny zdolności kredytowej. Rzeczywista roczna stopa oprocentowania dla reprezentatywnego przykładu pożyczki w wysokości 10700 zł (całkowita kwota kredytu) na okres 36 miesięcy wynosi 45,68%. Rata miesięczna od 519,85 zł. Roczna stopa oprocentowania 18,50% (stopa zmienna). Całkowity koszt pożyczki: 7657,45 zł (w tym: odsetki od kwoty pożyczki – 3388,15 zł, prowizja 4269,30 zł). Całkowita kwota do zapłaty przez konsumenta to 18357,45 zł. Stan na dzień 02.02.2024 r. Pożyczka z dobrowolnym Pakietem Medycznym. Opłata za dobrowolny Pakiet Medyczny: 3200 zł.                                     

Podmiotem właściwym do pozasądowego rozstrzygania sporu wynikającego z umowy zawartej pomiędzy konsumentem a Aasa Polska S.A. jest Rzecznik Finansowy. Kontakt do Rzecznika Finansowego oraz szczegółowe informacje dotyczące postępowania dostępne są na stronie internetowej www.rf.gov.pl.

W celu rozstrzygnięcia sporu pomiędzy Aasa Polska S.A., a konsumentem, istnieje także możliwość skorzystania z platformy internetowej ODR, dostępnej tutaj. Platforma ODR ułatwia niezależne, bezstronne, przejrzyste, skuteczne, szybkie i sprawiedliwe pozasądowe rozstrzyganie przez internet sporów między konsumentami i przedsiębiorcami.

Aasa Polska S.A. jest agentem ubezpieczeniowym wpisanym do Rejestru Agentów Ubezpieczeniowych pod numerem 11228955/A. Rejestr Agentów Ubezpieczeniowych znajduje się pod linkiem: https://rpu.knf.gov.pl/

Ochronę ubezpieczeniową dla Klientów Aasa Polska S.A. świadczy  Nationale-Nederlanden Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie S.A.; ul. Topiel 12, 00-342 Warszawa; www.nn.pl; Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy; XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego KRS 0000028131, NIP: 526-030-50-06; Kapitał zakładowy: 59 460 000 zł, wpłacony w całości.
 

Usługi medyczne dla Klientów Aasa Polska S.A. świadczy JP Medica Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Piękna 24/26A, 00-549 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy z siedzibą w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000836368, NIP 7010977674, REGON 385867261 o kapitale zakładowym w wysokości 200 000 zł. 
 
JP Medica Sp. z o.o. jest podmiotem leczniczym wpisanym do Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą prowadzonego przez Wojewodę Mazowieckiego pod numerem 000000228622.
 

Usługi telekomunikacyjne dla Klientów Aasa Polska S.A. świadczy Polska Grupa Konsultingowa Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, ul. Mokotowska 15A/16, 00-640 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245406, NIP: 5272487651, REGON: 140277411, kapitał zakładowy w wysokości: 500.000 złotych (w całości opłacony), wpisana do rejestru przedsiębiorców telekomunikacyjnych prowadzonego przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej pod numerem 13252, będąca dostawcą usług w rozumieniu art. 2 pkt 27 lit. a Prawa Telekomunikacyjnego.

Usługi telekomunikacyjne dla Klientów Aasa Polska S.A. świadczy również Privee Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, ul. Mokotowska 15A/16, 00-640 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0001029112, NIP: 7011138042, REGON: 524943799, kapitał zakładowy w wysokości: 5 000,00 zł, wpisana do rejestru przedsiębiorców telekomunikacyjnych prowadzonego przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej pod numerem 13282, będąca dostawcą usług w rozumieniu art. 2 pkt 27 lit. a Prawa Telekomunikacyjnego.

Kurs językowy dla Klientów Aasa Polska S.A. realizowany jest przez Tele-Nauka Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, przy ul. Piękna 24/26 A, 00-549 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców, prowadzonego przez Sąd Rejonowy Gdańsk-Północ w Gdańsku, VII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS: 0000762801, NIP: 5842779937, o kapitale zakładowym w wysokości 100 000 zł.