Zadzwoń: 22 4 600 300 801 40 40 40

Produkt kupiony on-line nie spełnia moich oczekiwań. Co zrobić?

Produkt kupiony on-line nie spełnia moich oczekiwań. Co zrobić?

Zakupy w internecie są szybkie, wygodne i proste. W sieci możemy zakupić dzisiaj niemalże wszystko, na co mamy ochotę – telefon, obuwie, nową pralkę, ubrania, książki, aby wspomnieć tylko o niektórych dostępnych produktach. Zdarza się jednak, że otrzymany produkt nie spełnia naszych oczekiwań. Co powinniśmy wtedy zrobić?

Polacy chętnie robią zakupy przez internet. Do dyspozycji mamy nie tylko sklepy krajowe, ale również zagraniczne. Skupmy się jednak na tych działających w naszym kraju, ponieważ to one są najczęściej wybierane.

Na co zwrócić uwagę przed zakupem?

Jednym z minusów zakupów internetowych jest fakt, że nie możemy wcześniej zobaczyć przedmiotu. Wobec tego musimy dokładnie zapoznać się z jego opisem, aby w ten sposób uniknąć niespodzianki, gdy okaże się, że otrzymaliśmy coś innego.

Większość sklepów dokłada starań, aby zaoferować swoim klientom produkty na najwyższym poziomie. Są one dokładnie fotografowane i opisywane, dlatego możemy wtedy bez problemy wybrać to, co odpowiada nam najbardziej. Gdy mamy jakiekolwiek wątpliwości, warto także skonsultować się ze sprzedawcą.

Przy zakupie rzeczy, w przypadku których bardzo ważny jest kolor, powinniśmy pamiętać o tym, że każdy monitor ma inne ustawienia. Wobec tego może się okazać, że otrzymamy produkt w nieco innym odcieniu niż ten na monitorze naszego komputera czy ekranie smartfona.

Co zrobić po zakupie, gdy produkt nam nie odpowiada?

Jednak nawet przy dołożeniu należytej staranności przy zakupie może zdarzyć się, że otrzymany produkt nie będzie nam odpowiadać w pełni. Wówczas warto sprawdzić, czy mamy możliwość skorzystania ze zwrotu lub z wymiany produktu na inny.

Jest to możliwe wtedy, gdy zrobiliśmy zakupy w sklepie internetowym – nie dotyczy to produktów kupowanych od osób prywatnych, z tym, że możemy wtedy skorzystać z opcji reklamacji.

Gdy kupowaliśmy w sklepie internetowym czy też od sklepu na aukcji internetowej, wówczas mamy 14 dni na powiadomienie sklepu o tym, że chcemy zrezygnować z zakupu i oddać lub wymienić produkt na coś innego. Czas liczy się od momentu otrzymania przedmiotu, a nie od jego wysiłki. Potem w ciągu kolejnych 14 dni powinniśmy do odesłać na wskazany adres. Pamiętajmy o tym, że produkt powinien być nieużywany i powinien mieć oryginalne opakowanie.

Kto płaci za zwroty lub wymianę?

Za koszty dostawy produktu do zwrotu albo wymiany odpowiada klient. Wobec tego musimy wtedy samodzielnie opłacić przesyłkę pocztową albo kurierską. Warto jednak wskazać, że niektóre sklepy wychodzą naprzeciwko oczekiwaniom swoich klientów i w związku z tym wprowadzają możliwość oddania zakupu za darmo lub za niską opłatą wynoszącą kilka złotych. Możemy wtedy zaznaczyć na stronie, że chcemy zwrócić przedmioty, a sklep wyśle do nas kuriera odbierającego przedmioty.

Wobec tego wtedy, gdy przedmioty zakupione w sklepie internetowym nie odpowiadają nam całkowicie, możemy po prostu skorzystać z opcji zwrotu albo wymiany. Dokładne informacje o procedurach znajdziemy na stronach internetowych sklepów i często także z otrzymanym rachunkiem.