Zwrot produktu kupionego przez internet

Zwrot produktu kupionego przez internet

Zakupy w internecie są szybkie, wygodne i proste. W sieci możemy zakupić dzisiaj niemalże wszystko, na co mamy ochotę – telefon, obuwie, nową pralkę, ubrania, książki, aby wspomnieć tylko o niektórych dostępnych produktach. Zdarza się jednak, że otrzymany produkt nie spełnia naszych oczekiwań. Co powinniśmy wtedy zrobić?

Polacy chętnie robią zakupy przez internet. Do dyspozycji mamy nie tylko sklepy krajowe, ale również zagraniczne. Skupmy się jednak na tych działających w naszym kraju, ponieważ to one są najczęściej wybierane.

Na co zwrócić uwagę przed zakupem?

Jednym z minusów zakupów internetowych jest fakt, że nie możemy wcześniej zobaczyć przedmiotu. Wobec tego musimy dokładnie zapoznać się z jego opisem, aby w ten sposób uniknąć niespodzianki, gdy okaże się, że otrzymaliśmy coś innego.

Większość sklepów dokłada starań, aby zaoferować swoim klientom produkty na najwyższym poziomie. Są one dokładnie fotografowane i opisywane, dlatego możemy wtedy bez problemy wybrać to, co odpowiada nam najbardziej. Gdy mamy jakiekolwiek wątpliwości, warto także skonsultować się ze sprzedawcą.

Przy zakupie rzeczy, w przypadku których bardzo ważny jest kolor, powinniśmy pamiętać o tym, że każdy monitor ma inne ustawienia. Wobec tego może się okazać, że otrzymamy produkt w nieco innym odcieniu niż ten na monitorze naszego komputera czy ekranie smartfona.

Co zrobić po zakupie, gdy produkt nam nie odpowiada?

Jednak nawet przy dołożeniu należytej staranności przy zakupie może zdarzyć się, że otrzymany produkt nie będzie nam odpowiadać w pełni. Wówczas warto sprawdzić, czy mamy możliwość skorzystania ze zwrotu lub z wymiany produktu na inny.

Jest to możliwe wtedy, gdy zrobiliśmy zakupy w sklepie internetowym – nie dotyczy to produktów kupowanych od osób prywatnych, z tym, że możemy wtedy skorzystać z opcji reklamacji.

Gdy kupowaliśmy w sklepie internetowym czy też od sklepu na aukcji internetowej, wówczas mamy 14 dni na powiadomienie sklepu o tym, że chcemy zrezygnować z zakupu i oddać lub wymienić produkt na coś innego. Czas liczy się od momentu otrzymania przedmiotu, a nie od jego wysiłki. Potem w ciągu kolejnych 14 dni powinniśmy do odesłać na wskazany adres. Pamiętajmy o tym, że produkt powinien być nieużywany i powinien mieć oryginalne opakowanie.

Kto płaci za zwroty lub wymianę?

Za koszty dostawy produktu do zwrotu albo wymiany odpowiada klient. Wobec tego musimy wtedy samodzielnie opłacić przesyłkę pocztową albo kurierską. Warto jednak wskazać, że niektóre sklepy wychodzą naprzeciwko oczekiwaniom swoich klientów i w związku z tym wprowadzają możliwość oddania zakupu za darmo lub za niską opłatą wynoszącą kilka złotych. Możemy wtedy zaznaczyć na stronie, że chcemy zwrócić przedmioty, a sklep wyśle do nas kuriera odbierającego przedmioty.

Wobec tego wtedy, gdy przedmioty zakupione w sklepie internetowym nie odpowiadają nam całkowicie, możemy po prostu skorzystać z opcji zwrotu albo wymiany. Dokładne informacje o procedurach znajdziemy na stronach internetowych sklepów i często także z otrzymanym rachunkiem.

Pożyczkodawcą jest Aasa Polska S.A., ul. Hrubieszowska 2, 01-209 Warszawa. NIP: 5252528111, Regon 146017266 zarejestrowana w Sądzie Rejonowym dla m.st. Warszawy w Warszawie XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000411939 Kapitał zakładowy 42 000 000 zł (wpłacony w całości).

Inspektorem ochrony danych jest Agnieszka Rzycka-Osiej, e-mail: iod@aasapolska.pl

Aasa Standard - Warunkiem udzielenia pożyczki jest pozytywny wynik oceny zdolności kredytowej. Rzeczywista roczna stopa oprocentowania dla reprezentatywnego przykładu pożyczki w wysokości 2500 zł (całkowita kwota kredytu) na okres 36 miesięcy wynosi 45,68%. Rata miesięczna od 121,47 zł. Roczna stopa oprocentowania 18.50% (stopa zmienna). Całkowity koszt pożyczki: 1789,04 zł (w tym: odsetki od kwoty pożyczki – 791,54 zł, prowizja 997,50 zł). Całkowita kwota do zapłaty przez konsumenta to 4289,04 zł. Stan na dzień 02.02.2024 r.                                                                           

Aasa z Pakietem Gold - Warunkiem udzielenia pożyczki jest pozytywny wynik oceny zdolności kredytowej. Rzeczywista roczna stopa oprocentowania dla reprezentatywnego przykładu pożyczki w wysokości 4800 zł (całkowita kwota kredytu) na okres 36 miesięcy wynosi 45,68%. Rata miesięczna od 233,21 zł. Roczna stopa oprocentowania 18,50% (stopa zmienna). Całkowity koszt pożyczki: 3435,02 zł (w tym: odsetki od kwoty pożyczki – 1519,82 zł, prowizja 1915,20 zł). Całkowita kwota do zapłaty przez konsumenta to 8235,02 zł. Stan na dzień 02.02.2024 r. Pożyczka z dobrowolnym Pakietem Medycznym. Opłata za dobrowolny Pakiet Medyczny: 1400 zł.                                          

Aasa z Pakietem Premium - Warunkiem udzielenia pożyczki jest pozytywny wynik oceny zdolności kredytowej. Rzeczywista roczna stopa oprocentowania dla reprezentatywnego przykładu pożyczki w wysokości 7100 zł (całkowita kwota kredytu) na okres 36 miesięcy wynosi 45,68%. Rata miesięczna od 344,95 zł. Roczna stopa oprocentowania 18,50% (stopa zmienna). Całkowity koszt pożyczki: 5081,09 zł (w tym: odsetki od kwoty pożyczki – 2248,19 zł, prowizja 2832,90 zł). Całkowita kwota do zapłaty przez konsumenta to 12181,09 zł. Stan na dzień 02.02.2024 r. Pożyczka z dobrowolnym Pakietem Językowym. Opłata za dobrowolny Pakiet Językowy: 2000 zł.        

Aasa z Pakietem Biznes - Warunkiem udzielenia pożyczki jest pozytywny wynik oceny zdolności kredytowej. Rzeczywista roczna stopa oprocentowania dla reprezentatywnego przykładu pożyczki w wysokości 10700 zł (całkowita kwota kredytu) na okres 36 miesięcy wynosi 45,68%. Rata miesięczna od 519,85 zł. Roczna stopa oprocentowania 18,50% (stopa zmienna). Całkowity koszt pożyczki: 7657,45 zł (w tym: odsetki od kwoty pożyczki – 3388,15 zł, prowizja 4269,30 zł). Całkowita kwota do zapłaty przez konsumenta to 18357,45 zł. Stan na dzień 02.02.2024 r. Pożyczka z dobrowolnym Pakietem Medycznym. Opłata za dobrowolny Pakiet Medyczny: 3200 zł.                                     

Podmiotem właściwym do pozasądowego rozstrzygania sporu wynikającego z umowy zawartej pomiędzy konsumentem a Aasa Polska S.A. jest Rzecznik Finansowy. Kontakt do Rzecznika Finansowego oraz szczegółowe informacje dotyczące postępowania dostępne są na stronie internetowej www.rf.gov.pl.

W celu rozstrzygnięcia sporu pomiędzy Aasa Polska S.A., a konsumentem, istnieje także możliwość skorzystania z platformy internetowej ODR, dostępnej tutaj. Platforma ODR ułatwia niezależne, bezstronne, przejrzyste, skuteczne, szybkie i sprawiedliwe pozasądowe rozstrzyganie przez internet sporów między konsumentami i przedsiębiorcami.

Aasa Polska S.A. jest agentem ubezpieczeniowym wpisanym do Rejestru Agentów Ubezpieczeniowych pod numerem 11228955/A. Rejestr Agentów Ubezpieczeniowych znajduje się pod linkiem: https://rpu.knf.gov.pl/

Ochronę ubezpieczeniową dla Klientów Aasa Polska S.A. świadczy  Nationale-Nederlanden Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie S.A.; ul. Topiel 12, 00-342 Warszawa; www.nn.pl; Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy; XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego KRS 0000028131, NIP: 526-030-50-06; Kapitał zakładowy: 59 460 000 zł, wpłacony w całości.
 

Usługi medyczne dla Klientów Aasa Polska S.A. świadczy JP Medica Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Piękna 24/26A, 00-549 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy z siedzibą w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000836368, NIP 7010977674, REGON 385867261 o kapitale zakładowym w wysokości 200 000 zł. 
 
JP Medica Sp. z o.o. jest podmiotem leczniczym wpisanym do Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą prowadzonego przez Wojewodę Mazowieckiego pod numerem 000000228622.
 

Usługi telekomunikacyjne dla Klientów Aasa Polska S.A. świadczy Polska Grupa Konsultingowa Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, ul. Mokotowska 15A/16, 00-640 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245406, NIP: 5272487651, REGON: 140277411, kapitał zakładowy w wysokości: 500.000 złotych (w całości opłacony), wpisana do rejestru przedsiębiorców telekomunikacyjnych prowadzonego przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej pod numerem 13252, będąca dostawcą usług w rozumieniu art. 2 pkt 27 lit. a Prawa Telekomunikacyjnego.

Usługi telekomunikacyjne dla Klientów Aasa Polska S.A. świadczy również Privee Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, ul. Mokotowska 15A/16, 00-640 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0001029112, NIP: 7011138042, REGON: 524943799, kapitał zakładowy w wysokości: 5 000,00 zł, wpisana do rejestru przedsiębiorców telekomunikacyjnych prowadzonego przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej pod numerem 13282, będąca dostawcą usług w rozumieniu art. 2 pkt 27 lit. a Prawa Telekomunikacyjnego.

Kurs językowy dla Klientów Aasa Polska S.A. realizowany jest przez Tele-Nauka Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, przy ul. Piękna 24/26 A, 00-549 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców, prowadzonego przez Sąd Rejonowy Gdańsk-Północ w Gdańsku, VII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS: 0000762801, NIP: 5842779937, o kapitale zakładowym w wysokości 100 000 zł.