Zadzwoń: 22 4 600 300 801 40 40 40

Zmiana operatora komórkowego na innego

Zmiana operatora komórkowego na innego

Twoja obecna oferta na telefon komórkowy nie jest zbyt dobra i widzisz, że u konkurencji możesz liczyć na znacznie więcej? W takim przypadku warto pomyśleć o zmianie operatora. Jak to zrobić?

Dzisiaj operatora telefonii komórkowej możemy zmienić bez utraty posiadanego obecnie numeru telefonu – to duże udogodnienie, ponieważ nie musimy wtedy zmieniać go w różnych instytucjach, serwisach, nie musimy informować rodziny i znajomych. Numer zostaje, a my możemy korzystać z dogodnej dla nas oferty.

Zmiana operatora komórkowego jest możliwa zarówno wtedy, gdy mamy telefon w abonamencie, jak i na kartę. Musimy jednak wiedzieć, jak rozegrać przeniesienie, aby na nim nie stracić. O czym warto pamiętać?

1. Sprawdź, czy przeniesienie numeru nie wiąże się z płatnością kary

Jeśli masz abonament, sprawdź, kiedy kończy się twoja umowa – pamiętaj o tym, że w przypadku zerwania jej przed czasem możesz narazić się na dodatkowe kary. Dokładne informacje można znaleźć w umowie, dlatego warto zapoznać się bliżej z jej zapisami.

W przypadku abonamentu najłatwiej zmienić operatora wtedy, gdy kończy nam się umowa. Warto też pamiętać o tym, że umowę możemy wypowiedzieć wtedy, gdy operator wprowadza w niej zmiany – ma obowiązek nas o tym poinformować.

Gdy mamy telefon na kartę, możemy zmienić operatora w dowolnym momencie – musimy jednak pamiętać o tym, że utracimy wtedy środki zgromadzone na naszym koncie pre-paid.

2. Udaj się do salonu nowego operatora

Jeśli chcesz przenieść numer do innego operatora, udaj się do niego albo zapoznaj się z jego ofertą na stronie internetowej. Numer możemy przenieść zasadniczo na trzy sposoby, a mianowicie bezpośrednio w salonie, przez internet, a także telefonicznie.

Warto wskazać, że każdy operator ma nieco inne procedury związane z przeniesieniem numeru, dlatego warto sprawdzić je w źródle, aby potem nie okazało się, że o czymś zapominamy i cały proces przenosin przedłuży się – możemy wtedy mieć brak dostępu do naszego numeru i nie możemy dzwonić, pisać i korzystać z internetu na telefonie.

3. Wypełnij wniosek

Gdy zdecydowałeś się na określoną ofertę, możesz wypełnić wniosek o przeniesienie numeru – taki wniosek składamy u naszego nowego, docelowego operatora. Wniosek ten należy podpisać osobiście w salonie. W przypadku formalności prowadzonych drogą internetową albo telefoniczną przyjedzie do nas kurier i w jego obecności podpisujemy dokumenty.

4. Zaczekaj na decyzję

Zgodnie z przepisami Prawa telekomunikacyjnego oraz Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 16 grudnia 2010 r. w sprawie warunków korzystania z uprawnień w publicznych sieciach telefonicznych nasz wniosek musi być rozpatrzony w konkretnym czasie.

To 6 godzin, jeśli składamy wniosek w biurze usługodawcy, albo 3 dni robocze, gdy składamy wniosek w inny sposób – internetowo, telefonicznie.

5. Podpisz nową umowę

Ostatnim etapem przeniesienia numeru do nowego operatora jest podpisanie z nim umowy – stajemy się wtedy nowym klientem operatora i możemy korzystać z jego oferty. Zatem zmiana operatora wcale nie musi być taka trudna!

Ten wpis znajduje się w kategorii