Abonament na komórkę – kiedy z niego zrezygnować?

Abonament na komórkę – kiedy z niego zrezygnować?

Abonamenty na komórkę są wybierane przez osoby, które chcą mieć wygodę stałego korzystania z telefonu komórkowego czy stacjonarnego.

Jednak przy decydowaniu się na podpisanie umowy abonamentowej warto jest dokładnie sprawdzać warunki również rezygnacji z takiej umowy. Pozwala to unikać sytuacji, gdy podpisze się niekorzystne umowy, z których nie będzie można zrezygnować.

Decydując się na podpisanie umowy bardzo ważne jest dokładne przeczytanie warunków umowy a także regulaminów operatora telekomunikacyjnego. Ma to duże znaczenie z punktu widzenia uzyskania pewności, że uzyskuje się dokładnie takie usługi, które zostały zaproponowane w ramach rozmowy z konsultantami firm telekomunikacyjnych.

Jest to szczególnie ważne gdy podpisuje się umowę w siedzibie firmy, gdyż wówczas nie ma możliwości zrezygnowania z takiej umowy. Niezbędne jest zatem zapoznanie się ze wszystkimi szczegółami umowy bezpośrednio w oddziale firmy.

Nieco inaczej jest w przypadku umów zawieranych na odległość poprzez Internet czy telefon. Wówczas czas na rezygnację z umowy wynosi dwa tygodnie, co pozwala na zapoznanie się z umową w domu i ewentualne zrezygnowanie z umowy gdy nie jest ona zgodna z oczekiwaniami.

Kiedy można zrezygnować z abonamentu?

Umowy abonamentowe są zawsze podpisywane na określony czas. Taki okres zawarty jest zawsze w umowie. Generalnie najkrótszy czas umowy spotykany na rynku telekomunikacyjnym to umowy na rok czasu.

Jednak są one znacznie mniej korzystne w zakresie warunków oferowanych klientom w stosunku do umów na dwa lata. Oczywiście umowy mogą być podpisane również na dłuższy okres czasu. Najczęściej im dłuższy okres umowy tym znacznie bardziej korzystne warunki oferowane klientom.

Warunki zakończenia umowy

Umowa na abonament może być zawsze zakończona w momencie gdy umowa wygasa. Zawsze warto sprawdzić kiedy wygasa umowa a także czy nie ma dodatkowych warunków związanych z zakończeniem umowy jak konieczność napisania samodzielnie rezygnacji. Jeśli umowa nie wygasła wówczas można zakończyć taką umowę, ale wiązać się to będzie z karami.

Takie kary najczęściej są wyliczane jako konieczność zapłacenia za wykorzystane promocje w ramach abonamentu. Często mogą być wpisane w umowie również stałe kary umowne. Takie informacje zawsze można znaleźć w umowie podpisanej z operatorem a także można je uzyskać przy kontakcie z pracownikami danego operatora. Zanim zrezygnuje się z trwającej umowy warto dokładnie sprawdzić jakie będą koszty takiej rezygnacji.

Zmiany warunków umowy

Specyficznym przypadkiem gdy można zakończyć umowę abonamentową przez czasem jest zmiana warunków świadczenia usług. Dotyczy to przede wszystkim takich zmian, który w znaczący sposób wpływają na sposób świadczenia umowy.

Wówczas klienci mają prawo w określonym czasie po potrzymaniu informacji o zmianie warunków świadczenia usług na wypowiedzenie umowy. Takie wypowiedzenie umowy nie wiąże się z koniecznością zapłacenia kar umownych, które związane są z zerwaniem umowy. Jest to również możliwość zerwania umowy gdy warunki po zmianach umowy są niekorzystne.

Pożyczkodawcą jest Aasa Polska S.A., ul. Hrubieszowska 2, 01-209 Warszawa. NIP: 5252528111, Regon 146017266 zarejestrowana w Sądzie Rejonowym dla m.st. Warszawy w Warszawie XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000411939 Kapitał zakładowy 42 000 000 zł (wpłacony w całości).

Aasa Standard - Warunkiem udzielenia pożyczki jest pozytywny wynik oceny zdolności kredytowej. Rzeczywista roczna stopa oprocentowania dla reprezentatywnego przykładu pożyczki w wysokości 6300 zł (całkowita kwota kredytu) na okres 36 miesięcy wynosi 46.20%. Rata miesięczna od 307,67 zł. Roczna stopa oprocentowania 19.00% (stopa zmienna). Całkowity koszt pożyczki: 4574,10 zł (w tym: odsetki od kwoty pożyczki – 2060,40 zł, prowizja 2513,70 zł). Całkowita kwota do zapłaty przez konsumenta to 10874,10 zł. Stan na dzień 06.09.2023 r.                                                                                      

Aasa z Pakietem Gold - Warunkiem udzielenia pożyczki jest pozytywny wynik oceny zdolności kredytowej. Rzeczywista roczna stopa oprocentowania dla reprezentatywnego przykładu pożyczki w wysokości 9200 zł (całkowita kwota kredytu) na okres 36 miesięcy wynosi 46.20%. Rata miesięczna od 449,29 zł. Roczna stopa oprocentowania 19.00% (stopa zmienna). Całkowity koszt pożyczki: 6679,73 zł (w tym: odsetki od kwoty pożyczki – 3008,93 zł, prowizja 3670,80 zł). Całkowita kwota do zapłaty przez konsumenta to 15879,73 zł. Stan na dzień 06.09.2023 r. Pożyczka z dobrowolnym Pakietem Medycznym i dobrowolnym Pakietem SIM. Opłata za dobrowolny Pakiet Medyczny: 2900 zł. Opłata za dobrowolny Pakiet SIM 200 zł.                             

Aasa z Pakietem Premium - Warunkiem udzielenia pożyczki jest pozytywny wynik oceny zdolności kredytowej. Rzeczywista roczna stopa oprocentowania dla reprezentatywnego przykładu pożyczki w wysokości 7800 zł (całkowita kwota kredytu) na okres 36 miesięcy wynosi 46.19%. Rata miesięczna od 380,92 zł. Roczna stopa oprocentowania 19.00% (stopa zmienna). Całkowity koszt pożyczki: 5663,26 zł (w tym: odsetki od kwoty pożyczki – 2551,06 zł, prowizja 3112,20 zł). Całkowita kwota do zapłaty przez konsumenta to 13463,26 zł. Stan na dzień 06.09.2023 r. Pożyczka z dobrowolnym Pakietem Językowym i dobrowolnym Pakietem SIM. Opłata za dobrowolny Pakiet Językowy: 2400 zł. Opłata za dobrowolny Pakiet SIM 200 zł.       

Aasa z Pakietem Biznes - Warunkiem udzielenia pożyczki jest pozytywny wynik oceny zdolności kredytowej. Rzeczywista roczna stopa oprocentowania dla reprezentatywnego przykładu pożyczki w wysokości 7800 zł (całkowita kwota kredytu) na okres 36 miesięcy wynosi 46,18%. Rata miesięczna od 380,92 zł. Roczna stopa oprocentowania 19% (stopa zmienna). Całkowity koszt pożyczki: 5664,34 zł (w tym: odsetki od kwoty pożyczki – 2552,14 zł, prowizja 3112,20 zł). Całkowita kwota do zapłaty przez konsumenta to 13464,34 zł. Stan na dzień 25.09.2023 r. Pożyczka z dobrowolnym Pakietem Medycznym i dobrowolnym Pakietem SIM. Opłata za dobrowolny Pakiet Medyczny: 2400 zł. Opłata za dobrowolny Pakiet SIM 200 zł.                          

Podmiotem właściwym do pozasądowego rozstrzygania sporu wynikającego z umowy zawartej pomiędzy konsumentem a Aasa Polska S.A. jest Rzecznik Finansowy. Kontakt do Rzecznika Finansowego oraz szczegółowe informacje dotyczące postępowania dostępne są na stronie internetowej www.rf.gov.pl.

W celu rozstrzygnięcia sporu pomiędzy Aasa Polska S.A., a konsumentem, istnieje także możliwość skorzystania z platformy internetowej ODR, dostępnej tutaj. Platforma ODR ułatwia niezależne, bezstronne, przejrzyste, skuteczne, szybkie i sprawiedliwe pozasądowe rozstrzyganie przez internet sporów między konsumentami i przedsiębiorcami.

Aasa Polska S.A. jest agentem ubezpieczeniowym wpisanym do Rejestru Agentów Ubezpieczeniowych pod numerem 11228955/A. Rejestr Agentów Ubezpieczeniowych znajduje się pod linkiem: https://rpu.knf.gov.pl/

Ochronę ubezpieczeniową dla Klientów Aasa Polska S.A. świadczy  Nationale-Nederlanden Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie S.A.; ul. Topiel 12, 00-342 Warszawa; www.nn.pl; Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy; XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego KRS 0000028131, NIP: 526-030-50-06; Kapitał zakładowy: 59 460 000 zł, wpłacony w całości.
 

Usługi medyczne dla Klientów Aasa Polska S.A. świadczy JP Medica Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Piękna 24/26A, 00-549 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy z siedzibą w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000836368, NIP 7010977674, REGON 385867261 o kapitale zakładowym w wysokości 5000,00 zł.
 
JP Medica Sp. z o.o. jest podmiotem leczniczym wpisanym do Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą prowadzonego przez Wojewodę Mazowieckiego pod numerem 000000228622.
 

Usługi telekomunikacyjne dla Klientów Aasa Polska S.A. świadczy Polska Grupa Konsultingowa Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, ul. Mokotowska 15A/16, 00-640 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245406, NIP: 5272487651, REGON: 140277411, kapitał zakładowy w wysokości: 500.000 złotych (w całości opłacony), wpisana do rejestru przedsiębiorców telekomunikacyjnych prowadzonego przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej pod numerem 13252, będąca dostawcą usług w rozumieniu art. 2 pkt 27 lit. a Prawa Telekomunikacyjnego.

Usługi telekomunikacyjne dla Klientów Aasa Polska S.A. świadczy również Privee Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, ul. Mokotowska 15A/16, 00-640 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0001029112, NIP: 7011138042, REGON: 524943799, kapitał zakładowy w wysokości: 5 000,00 zł, wpisana do rejestru przedsiębiorców telekomunikacyjnych prowadzonego przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej pod numerem 13282, będąca dostawcą usług w rozumieniu art. 2 pkt 27 lit. a Prawa Telekomunikacyjnego.

Kurs językowy dla Klientów Aasa Polska S.A. realizowany jest przez Tele-Nauka Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, przy ul. Piękna 24/26 A, 00-549 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców, prowadzonego przez Sąd Rejonowy Gdańsk-Północ w Gdańsku, VII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS: 0000762801, NIP: 5842779937, o kapitale zakładowym w wysokości 5 000,00 zł.