Wiosenny zastrzyk gotówki do 15 tys. złotych

Sprawdź!

Bank odrzucił reklamację. Co teraz?

Bank odrzucił reklamację. Co teraz?

Reklamacje do banków piszemy w różnych sprawach. Dotyczą one w szczególności naliczenia opłat, których nie powinniśmy ponieść, niewykonania lub niewłaściwego wykonania określonych usług, niezadowolenia z jakości obsługi. Co jednak powinniśmy zrobić wtedy, gdy bank nie uzna naszej reklamacji?

Reklamację w banku najlepiej złożyć w formie pisemnej i dostarczyć do banku osobiście lub wysłać pocztą. Niektóre banki pozwalają nam również na przekazanie pisma elektronicznie. W dokumencie reklamacji powinniśmy zawrzeć wszystkie dokładne informacje dotyczące naszej sprawy wraz z propozycją jej rozwiązania. Banki najczęściej udzielają odpowiedzi na reklamację w terminie 30 dni. Czasami okres ten może wydłużyć się do 60 dni wtedy, gdy sprawa jest skomplikowana.

Jak powinna wyglądać odpowiedź banku?

Ustawa o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym wskazuje, jak powinna wyglądać odpowiedź udzielona na reklamację klienta. Powinny znaleźć się w niej informacje takie jak uzasadnienie faktyczne i prawne, chyba że reklamacja była rozpatrzona zgodnie z życzeniem klienta, informacje odnośnie do stanowiska banku, imię i nazwisko osoby odpowiadającej na reklamację ze wskazaniem jej stanowiska służbowego.

Gdy reklamacja została uznana, w dokumencie powinno znaleźć się też wskazanie terminu, w którym roszczenie zostanie zrealizowane – to maksymalnie 30 dni.

Co wtedy, gdy bank zwleka z odpowiedzią?

Zdarza się też, że klient nie otrzymuje od banku żadnej odpowiedzi na skierowaną reklamację. Pamiętajmy, że czas odpowiedzi powinien wynosić do 30 dni, natomiast w skrajnie skomplikowanych przypadkach – do 60 dni.

Pożyczka online do 15 tys. złotych na powitanie wiosny!

Gdy bank spóźni się z odpowiedzią reklamacji, wówczas uznaje się, że jest ona rozpatrzona zgodnie z życzeniem klienta. Liczymy wtedy dni kalendarzowe od momentu zgłoszenia reklamacji. Gdy odpowiedź będzie udzielona przez bank listownie, liczy się data stempla pocztowego.

Jak postępować wtedy, gdy bank nie uzna reklamacji?

Jeśli nasze żądania w stosunku do banku nie zostaną uznane, w takim przypadku nie oznacza to definitywnego zamknięcia sprawy. Wówczas mamy kilka rozwiązań.

Pierwsze z nich to ponowne napisanie reklamacji do banku. Istnieje szansa, że bank ze względu na nasz upór ugnie się i pozytywnie rozpatrzy naszą reklamację. Sprawa może też trafić do innej osoby, która spojrzy na zgłoszenie przychylnie.

Druga propozycja to zgłoszenie się do Rzecznika Klienta w danym banku. Aktualnie swoich Rzeczników posiada wiele banków, dlatego warto sprawdzić, czy możemy zwrócić się po odrzuconej reklamacji do takiego specjalisty.

Trzecia droga to zwrócenie się do Rzecznika Finansowego. Jego zadaniem jest wspieranie klientów w sporach z firmami działającymi na rynku finansowym. Na stronie internetowej Rzecznika możemy znaleźć wyczerpujące informacje. Również pomóc nam mogą Arbiter Bankowy przy Związku Banków Polskich czy Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Gdy jednak nadal nie uzyskaliśmy oczekiwanych efektów i jesteśmy przekonani o swojej racji, możemy skierować sprawę do sądu. Tutaj pomoże nam sąd polubowny przy Komisji Nadzoru Finansowego lub po prostu sąd powszechny.

Pożyczkodawcą jest Aasa Polska S.A., ul. Hrubieszowska 2, 01-209 Warszawa. NIP: 5252528111, Regon 146017266 zarejestrowana w Sądzie Rejonowym dla m.st. Warszawy w Warszawie XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000411939 Kapitał zakładowy 42 000 000 zł (wpłacony w całości).

Aasa Standard - Warunkiem udzielenia pożyczki jest pozytywny wynik oceny zdolności kredytowej. Rzeczywista roczna stopa oprocentowania dla reprezentatywnego przykładu pożyczki w wysokości 4400 zł (całkowita kwota kredytu) na okres 36 miesięcy wynosi 64,13%. Rata miesięczna od 251,28 zł. Roczna stopa oprocentowania (stopa stała) 7,2%. Całkowity koszt pożyczki: 4420,27 zł (w tym: odsetki od kwoty pożyczki – 512,80 zł, prowizja 3907,47 zł). Całkowita kwota do zapłaty przez konsumenta to 8820,27 zł. Stan na dzień 01.02.2021 r.

Aasa Standard z Pakietem Korzyści - Warunkiem udzielenia pożyczki jest pozytywny wynik oceny zdolności kredytowej. Rzeczywista roczna stopa oprocentowania dla reprezentatywnego przykładu pożyczki w wysokości 4600 zł (całkowita kwota kredytu) na okres 36 miesięcy wynosi 58,13%. Rata miesięczna od 117,95 zł. Roczna stopa oprocentowania (stopa stała) 7,2 %. Całkowity koszt pożyczki: 4690,01 zł (w tym: odsetki od kwoty pożyczki – 605,06 zł, prowizja 4084,95 zł). Całkowita kwota do zapłaty przez konsumenta to 9290,01 zł. Stan na dzień 01.02.2021 r. Pożyczka z dobrowolnym ubezpieczeniem na życie. Składka dobrowolnego ubezpieczenia na życie: 1324,80 zł. Składka jest kredytowana i opłacana jednorazowo.

Podmiotem właściwym do pozasądowego rozstrzygania sporu wynikającego z umowy zawartej pomiędzy konsumentem a Aasa Polska S.A. jest Rzecznik Finansowy. Kontakt do Rzecznika Finansowego oraz szczegółowe informacje dotyczące postępowania dostępne są na stronie internetowej www.rf.gov.pl.

W celu rozstrzygnięcia sporu pomiędzy Aasa Polska S.A., a konsumentem, istnieje także możliwość skorzystania z platformy internetowej ODR, dostępnej tutaj. Platforma ODR ułatwia niezależne, bezstronne, przejrzyste, skuteczne, szybkie i sprawiedliwe pozasądowe rozstrzyganie przez internet sporów między konsumentami i przedsiębiorcami.