W związku z decyzją Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydaną w dniu 19 września 2019 r. nr DOZIK-4/2019 Aasa Polska Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie informuje, że stosowała praktykę naruszającą zbiorowe interesy konsumentów polegającą na nieobniżaniu w przypadku przedterminowej spłaty kredytu konsumenckiego całkowitego kosztu kredytu o koszty opłaty przygotowawczej, które dotyczą okresu, o który skrócono czas obowiązywania umowy, co jest niezgodne z art. 49 ust. 1 ustawy o kredycie konsumenckim (tekst jedn.: Dz.U. z 2018 r. poz. 993 ze zm.) oraz godzi w zbiorowe interesy konsumentów. Decyzja Prezesa UOKiK nr DOZIK-4/2019 z dnia 19 września 2019 r. dostępna jest pod adresem www.uokik.gov.pl

Jak bezpiecznie korzystać z bankowości mobilnej?

Jak bezpiecznie korzystać z bankowości mobilnej?

Wielu z nas ma już swój bank w telefonie. To bardzo wygodne rozwiązanie, biorąc pod uwagę fakt, że telefon mamy przy sobie praktycznie zawsze. Jednak nie każdy korzystający z bankowości mobilnej pamięta o podstawowych zasadach bezpieczeństwa. Na co powinniśmy zwrócić szczególną uwagę, aby nie narazić się na wykradzenie naszych danych oraz utratę pieniędzy?

Liczba użytkowników bankowości mobilnej rośnie – obecnie, według danych Komisji Nadzoru Finansowego, to nawet ponad 5 milionów osób. Dzisiaj niemalże każdy bank posiada swoją aplikację mobilną, która pozwala na prowadzenie różnych operacji na koncie, a nawet prowadzenie mobilnych płatności zbliżeniowych w sklepach stacjonarnych.

Wygodniej, ale mniej bezpiecznie

Musimy jednak pamiętać o tym, że bankowość mobilna, chociaż bardzo komfortowa i łatwa, jest mniej bezpieczna niż korzystanie z banku na komputerze. Oszustom jest wtedy łatwiej wykorzystać luki w zabezpieczeniach systemów operacyjnych lub w aplikacjach bankowych.

Jednak musimy też wskazać, że dość duże znaczenie ma też naiwność klientów bankowości mobilnej – gdy nie wiemy, jak posługiwać się bankiem w telefonie, możemy narazić się na niemałe problemy.

Przykładowe oszustwa dotyczące bankowości mobilnej

Najwięcej oszustw związanych z korzystaniem z bankowości mobilnej dotyczy wykorzystania złośliwego oprogramowania, które nieświadomie pobierane jest przez użytkownika na telefon, na przykład przez link w wiadomości SMS czy e-mailu. Oprócz tego problemem może być atak hakerski z wykorzystaniem kodu QR, na przykład znalezionego na przystanku autobusowym, jakiejś stronie internetowej, ulotce. wiosenna-pozyczka

Takie oprogramowanie może następnie przechwycić nasze hasło do bankowości internetowej oraz podmieniać odbiorcę przelewów – wtedy pieniądze nie idą do wskazanego przez nas odbiorcy, ale na rachunek złodzieja.

Również na oszustwa możemy narazić się wtedy, gdy pobierzemy aplikację, która będzie zawierała wirusy. Powinniśmy uważać na pobieranie aplikacji, także tych bankowych, z nieznanych nam źródeł. Najbezpieczniejsze z nich to firmowy sklep danego systemu operacyjnego.

Podstawowe zasady bezpieczeństwa w bankowości mobilnej:

• instaluj oprogramowanie jedynie z bezpiecznego i sprawdzonego źródła

• używaj legalnego oprogramowania antywirusowego dla swojego telefonu lub tabletu

• nie klikaj w żadne linki, gdy nie wiesz, do czego się odnoszą, nie skanuj kodów QR z nieznanych źródeł

• gdy otrzymujesz SMS od banku, upewnij się, że to on jest rzeczywistym nadawcą wiosenna-pozyczka

• upewniaj się, czy zlecane płatności zgadzają się pod względem danych – porównaj SMS z formularzem w serwisie transakcyjnym

• unikaj logowania się na swoje konto bankowe z komputerów, tabletów i smartfonów innych osób

• nie korzystaj z aplikacji do płatności wtedy, gdy łączysz się z otwartymi sieciami Wi-Fi

• zdefiniuj limity transakcyjne dla swojego konta w bankowości elektronicznej, gdy bank daje taką możliwość

• stosuj hasło lub blokadę telefonu z użyciem wzoru

• regularnie pobieraj aktualizacje dla systemu operacyjnego i aplikacji bankowej

Pożyczkodawcą jest Aasa Polska S.A., ul. Hrubieszowska 2, 01-209 Warszawa. NIP: 5252528111, Regon 146017266 zarejestrowana w Sądzie Rejonowym dla m.st. Warszawy w Warszawie XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000411939 Kapitał zakładowy 42 000 000 zł (wpłacony w całości).

Aasa Standard - Warunkiem udzielenia pożyczki jest pozytywny wynik oceny zdolności kredytowej. Rzeczywista roczna stopa oprocentowania dla reprezentatywnego przykładu pożyczki w wysokości 6 000 zł (całkowita kwota kredytu) na okres 36 miesięcy 48,12%. Rata miesięczna od 297,58 zł. Roczna stopa oprocentowania 20,50% (stopa zmienna). Całkowity koszt pożyczki: 4 518,69 zł (w tym: odsetki od kwoty pożyczki –  2 124,69 zł, prowizja 2 394,00 zł). Całkowita kwota do zapłaty przez konsumenta to 10 518,69 zł. Stan na dzień 15.12.2022 r.

Aasa z Pakietem Korzyści - Warunkiem udzielenia pożyczki jest pozytywny wynik oceny zdolności kredytowej. Rzeczywista roczna stopa oprocentowania dla reprezentatywnego przykładu pożyczki w wysokości 9 900 zł (całkowita kwota kredytu) na okres 36 miesięcy wynosi 48,12%. Rata miesięczna od 491,00 zł. Roczna stopa oprocentowania 20,50% (stopa zmienna). Całkowity koszt pożyczki: 7 455,87 zł (w tym: odsetki od kwoty pożyczki – 3 505,77 zł, prowizja 3 950,10 zł). Całkowita kwota do zapłaty przez konsumenta to 17355,87 zł. Stan na dzień 15.12.2022 r. Pożyczka z dobrowolnym Pakietem Usług Medycznych. Opłata za dobrowolny Pakiet Usług Medycznych: 3 600,00 zł. 

Aasa z Pakietem Korzyści i Pakietem SIM - Warunkiem udzielenia pożyczki jest pozytywny wynik oceny zdolności kredytowej. Rzeczywista roczna stopa oprocentowania dla reprezentatywnego przykładu pożyczki w wysokości 6 400 zł (całkowita kwota kredytu) na okres 24 miesięcy wynosi 52,78%. Rata miesięczna od 422,00 zł. Roczna stopa oprocentowania 20,50% (stopa zmienna). Całkowity koszt pożyczki: 3 424,49 zł (w tym: odsetki od kwoty pożyczki – 1 510,89 zł, prowizja 1 913,60 zł). Całkowita kwota do zapłaty przez konsumenta to 9 824,49 zł. Stan na dzień 16.03.2023 r. Pożyczka z dobrowolnym Pakietem Usług Medycznych oraz Pakietem SIM. Opłata za dobrowolny Pakiet Usług Medycznych: 2 000,00 zł. Opłata za dobrowolny Pakiet SIM 200,00 zł.

Podmiotem właściwym do pozasądowego rozstrzygania sporu wynikającego z umowy zawartej pomiędzy konsumentem a Aasa Polska S.A. jest Rzecznik Finansowy. Kontakt do Rzecznika Finansowego oraz szczegółowe informacje dotyczące postępowania dostępne są na stronie internetowej www.rf.gov.pl.

W celu rozstrzygnięcia sporu pomiędzy Aasa Polska S.A., a konsumentem, istnieje także możliwość skorzystania z platformy internetowej ODR, dostępnej tutaj. Platforma ODR ułatwia niezależne, bezstronne, przejrzyste, skuteczne, szybkie i sprawiedliwe pozasądowe rozstrzyganie przez internet sporów między konsumentami i przedsiębiorcami.

Aasa Polska S.A. jest agentem ubezpieczeniowym wpisanym do Rejestru Agentów Ubezpieczeniowych pod numerem 11228955/A. Rejestr Agentów Ubezpieczeniowych znajduje się pod linkiem: https://rpu.knf.gov.pl/

Ochronę ubezpieczeniową dla Klientów Aasa Polska S.A. świadczy  Nationale-Nederlanden Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie S.A.; ul. Topiel 12, 00-342 Warszawa; www.nn.pl; Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy; XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego KRS 0000028131, NIP: 526-030-50-06; Kapitał zakładowy: 59 460 000 zł, wpłacony w całości.
 

Usługi medyczne dla Klientów Aasa Polska S.A. świadczy JP Medica Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Piękna 24/26A, 00-549 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy z siedzibą w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000836368, NIP 7010977674, REGON 385867261 o kapitale zakładowym w wysokości 5000,00 zł.
 
JP Medica Sp. z o.o. jest podmiotem leczniczym wpisanym do Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą prowadzonego przez Wojewodę Mazowieckiego pod numerem 000000228622.
 

Usługi telekomunikacyjne dla Klientów Aasa Polska S.A. świadczy Polska Grupa Konsultingowa Spółka z ograniczona odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, ul. Mokotowska 15A/16, 00-640 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245406, NIP: 5272487651, REGON: 140277411, kapitał zakładowy w wysokości: 500.000 złotych (w całości opłacony), wpisana do rejestru przedsiębiorców telekomunikacyjnych prowadzonego przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej pod numerem 13252, będąca dostawcą usług w rozumieniu art. 2 pkt 27 lit. a Prawa Telekomunikacyjnego.