Jak złożyć reklamację do banku?

Jak złożyć reklamację do banku?

Większość z nas jest zadowolona z poziomu usług w swoim banku. Wtedy, gdy znajdziemy lepszą ofertę, możemy również zdecydować się na zmianę instytucji na inną, która będzie spełniała nasze oczekiwania. Zdarza się jednak, że bank naliczył nam niesłusznie dodatkowe koszty lub popełniony zostanie inny błąd po stronie banku. Wtedy możemy napisać reklamację. Jak to zrobić?

Najczęściej reklamacje kojarzymy z zakupami takimi jak odzież, ubrania czy AGD i RTV. Wtedy możemy zwrócić się do sprzedającego w ramach rękojmi lub do producenta oferującego nam gwarancję ze swoim roszczeniem. Nie każdy jednak zdaje sobie sprawę z tego, że reklamację możemy złożyć również w banku.

Reklamacją w banku jest wobec tego zwrócenie się do tej instytucji w formie skargi lub zażalenia na nieprawidłowo zrealizowaną usługę, nieodpowiednio naliczone opłaty, a także wtedy, gdy nie jesteśmy zadowoleni z produktów bankowych.

Reklamację możemy złożyć w każdym banku. Najczęściej informacje o tym, na jaki adres powinniśmy kierować dokument, znajdziemy na stronie internetowej banku. W większości przypadków możemy po prostu złożyć ją w placówce albo wysłać pocztą. Niektóre banki pozwalają też na przekazanie reklamacji w sposób elektroniczny – jako wiadomość e-mailowa lub też podczas rozmowy z pracownikiem telefonicznie lub na czacie.

Jak napisać reklamację?

Zasadniczo nie ma ustalonego wzoru, jak ma wyglądać reklamację. Zdarza się, że banki posiadają ustalone formularze reklamacyjne, które udostępniane są klientom. Znajdziemy je zwykle na stronach internetowych.

Oczywiście, reklamację możemy napisać własnoręcznie. Musimy jednak pamiętać o tym, żeby zawrzeć w dokumencie odpowiednie informacje, które pozwolą rozpatrującym reklamację na uzyskanie wszystkich potrzebnych danych na temat nas oraz sprawy, do której się odnosimy.

W każdej pisemnej reklamacji powinny znaleźć się poniższe informacje:

• dane kontaktowe osoby składającej reklamację – imię i nazwisko, adres korespondencyjny, numer telefonu do szybkiego kontaktu

• dane banku – nazwa banku, oddział, adres siedziby, także imię i nazwisko oraz pozycja osoby, gdy piszemy do konkretnej, na przykład Prezesa Zarządu Banku

• dokładny opis problemu – opisujemy problem krótko i treściwie, z zaznaczeniem terminów, kwot

• propozycja rozwiązania problemu – wskazujemy na swoje oczekiwania w stosunku do banku

• własnoręczny podpis i data – niezależnie od tego, czy reklamację piszemy ręcznie czy na komputerze, pod nią powinien znaleźć się własnoręczny podpis z datą

Pamiętajmy o tym, aby nie owijać w bawełnę w naszej reklamacji. Nie stosujmy zbyt wielu przymiotników, opisów uczuć, trzymajmy się faktów. Do naszej reklamacji możemy dodać też załączniki, na przykład potwierdzenie transakcji.

Ile czasu ma bank na udzielenie odpowiedzi?

Czas udzielenia odpowiedzi przez bank jest indywidualny. Niektóre banki szybko odpowiadają swoim klientom, inne zwlekają. Generalnie jednak procedura reklamacyjna nie powinna trwać więcej niż 30 dni, natomiast wydłużenie czasu rozpatrywania reklamacji może pojawić się w bardziej skomplikowanych przypadkach.

Pożyczkodawcą jest Aasa Polska S.A., ul. Hrubieszowska 2, 01-209 Warszawa. NIP: 5252528111, Regon 146017266 zarejestrowana w Sądzie Rejonowym dla m.st. Warszawy w Warszawie XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000411939 Kapitał zakładowy 42 000 000 zł (wpłacony w całości).

Aasa Standard - Warunkiem udzielenia pożyczki jest pozytywny wynik oceny zdolności kredytowej. Rzeczywista roczna stopa oprocentowania dla reprezentatywnego przykładu pożyczki w wysokości 6300 zł (całkowita kwota kredytu) na okres 36 miesięcy wynosi 46.20%. Rata miesięczna od 307,67 zł. Roczna stopa oprocentowania 19.00% (stopa zmienna). Całkowity koszt pożyczki: 4574,10 zł (w tym: odsetki od kwoty pożyczki – 2060,40 zł, prowizja 2513,70 zł). Całkowita kwota do zapłaty przez konsumenta to 10874,10 zł. Stan na dzień 06.09.2023 r.                                                                                      

Aasa z Pakietem Gold - Warunkiem udzielenia pożyczki jest pozytywny wynik oceny zdolności kredytowej. Rzeczywista roczna stopa oprocentowania dla reprezentatywnego przykładu pożyczki w wysokości 9200 zł (całkowita kwota kredytu) na okres 36 miesięcy wynosi 46.20%. Rata miesięczna od 449,29 zł. Roczna stopa oprocentowania 19.00% (stopa zmienna). Całkowity koszt pożyczki: 6679,73 zł (w tym: odsetki od kwoty pożyczki – 3008,93 zł, prowizja 3670,80 zł). Całkowita kwota do zapłaty przez konsumenta to 15879,73 zł. Stan na dzień 06.09.2023 r. Pożyczka z dobrowolnym Pakietem Medycznym i dobrowolnym Pakietem SIM. Opłata za dobrowolny Pakiet Medyczny: 2900 zł. Opłata za dobrowolny Pakiet SIM 200 zł.                             

Aasa z Pakietem Premium - Warunkiem udzielenia pożyczki jest pozytywny wynik oceny zdolności kredytowej. Rzeczywista roczna stopa oprocentowania dla reprezentatywnego przykładu pożyczki w wysokości 7800 zł (całkowita kwota kredytu) na okres 36 miesięcy wynosi 46.19%. Rata miesięczna od 380,92 zł. Roczna stopa oprocentowania 19.00% (stopa zmienna). Całkowity koszt pożyczki: 5663,26 zł (w tym: odsetki od kwoty pożyczki – 2551,06 zł, prowizja 3112,20 zł). Całkowita kwota do zapłaty przez konsumenta to 13463,26 zł. Stan na dzień 06.09.2023 r. Pożyczka z dobrowolnym Pakietem Językowym i dobrowolnym Pakietem SIM. Opłata za dobrowolny Pakiet Językowy: 2400 zł. Opłata za dobrowolny Pakiet SIM 200 zł.                  

Podmiotem właściwym do pozasądowego rozstrzygania sporu wynikającego z umowy zawartej pomiędzy konsumentem a Aasa Polska S.A. jest Rzecznik Finansowy. Kontakt do Rzecznika Finansowego oraz szczegółowe informacje dotyczące postępowania dostępne są na stronie internetowej www.rf.gov.pl.

W celu rozstrzygnięcia sporu pomiędzy Aasa Polska S.A., a konsumentem, istnieje także możliwość skorzystania z platformy internetowej ODR, dostępnej tutaj. Platforma ODR ułatwia niezależne, bezstronne, przejrzyste, skuteczne, szybkie i sprawiedliwe pozasądowe rozstrzyganie przez internet sporów między konsumentami i przedsiębiorcami.

Aasa Polska S.A. jest agentem ubezpieczeniowym wpisanym do Rejestru Agentów Ubezpieczeniowych pod numerem 11228955/A. Rejestr Agentów Ubezpieczeniowych znajduje się pod linkiem: https://rpu.knf.gov.pl/

Ochronę ubezpieczeniową dla Klientów Aasa Polska S.A. świadczy  Nationale-Nederlanden Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie S.A.; ul. Topiel 12, 00-342 Warszawa; www.nn.pl; Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy; XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego KRS 0000028131, NIP: 526-030-50-06; Kapitał zakładowy: 59 460 000 zł, wpłacony w całości.
 

Usługi medyczne dla Klientów Aasa Polska S.A. świadczy JP Medica Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Piękna 24/26A, 00-549 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy z siedzibą w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000836368, NIP 7010977674, REGON 385867261 o kapitale zakładowym w wysokości 5000,00 zł.
 
JP Medica Sp. z o.o. jest podmiotem leczniczym wpisanym do Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą prowadzonego przez Wojewodę Mazowieckiego pod numerem 000000228622.
 

Usługi telekomunikacyjne dla Klientów Aasa Polska S.A. świadczy Polska Grupa Konsultingowa Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, ul. Mokotowska 15A/16, 00-640 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245406, NIP: 5272487651, REGON: 140277411, kapitał zakładowy w wysokości: 500.000 złotych (w całości opłacony), wpisana do rejestru przedsiębiorców telekomunikacyjnych prowadzonego przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej pod numerem 13252, będąca dostawcą usług w rozumieniu art. 2 pkt 27 lit. a Prawa Telekomunikacyjnego.

Usługi telekomunikacyjne dla Klientów Aasa Polska S.A. świadczy również Privee Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, ul. Mokotowska 15A/16, 00-640 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0001029112, NIP: 7011138042, REGON: 524943799, kapitał zakładowy w wysokości: 5 000,00 zł, wpisana do rejestru przedsiębiorców telekomunikacyjnych prowadzonego przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej pod numerem 13282, będąca dostawcą usług w rozumieniu art. 2 pkt 27 lit. a Prawa Telekomunikacyjnego.

Kurs językowy dla Klientów Aasa Polska S.A. realizowany jest przez Tele-Nauka Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, przy ul. Piękna 24/26 A, 00-549 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców, prowadzonego przez Sąd Rejonowy Gdańsk-Północ w Gdańsku, VII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS: 0000762801, NIP: 5842779937, o kapitale zakładowym w wysokości 5 000,00 zł.