Zwrot przy zakupie w sklepie stacjonarnym

Zwrot przy zakupie w sklepie stacjonarnym

Zrobiłeś zakup w sklepie stacjonarnym, ale rozmyśliłeś się? Czy w takim przypadku możemy dokonać zwrotu? W niektórych sklepach jest to możliwe, ale czasami sklep po prostu nie przyjmuje zwrotów.

Kupujesz coś w sklepie w galerii handlowej i okazuje się, że jednak dana rzecz nie odpowiada ci w pełni. Może być to ubranie, sprzęt elektroniczny czy dekoracja do domu. Czy w takim przypadku będzie można po prostu iść do sklepu z paragonem i zwrócić rzecz, a potem otrzymać pieniądze? To nie takie proste, ponieważ pod tym względem sklepy mogą samodzielnie ustalać swoją politykę zwrotów.

Przepisy nie nakazują przyjmowania zwrotów w sklepach stacjonarnych

Aktualnie obowiązujące w Polsce przepisy nie nakazują właścicielom sklepów stacjonarnych na przyjmowanie zwrotów od klientów. Wobec tego, jeśli kupiliśmy coś w takim sklepie i rozmyśliliśmy się, sprzedający może odmówić przyjęcia rzeczy z powrotem.

Jednak wiele sklepów wychodzi naprzeciwko oczekiwaniom swoich klientów i pozwala na wykonanie zwrotów. Wtedy to sklep samodzielnie określa warunki, na podstawie których przyjmuje zwroty od klientów. Najczęściej mamy na to 30 dni, ale może być to też dłuższy lub krótszy termin. Sprzedający może zażądać od nas wtedy paragonu za zakupy. Co ważne, pieniądze ze zwrotu możemy otrzymać jako gotówka, gdy płaciliśmy gotówką, jako zwrot na kartę, gdy płaciliśmy kartą, ale sprzedający może również zwrócić nam pieniądze w formie karty podarunkowej do wydania w sklepie.

Dokładne informacje o zasadach zwrotów możemy najczęściej znaleźć na odwrocie paragonu oraz na stronach internetowych sklepów. Zwracana rzecz powinna być w takim samym stanie, w jakim została wydana klientowi – nie możemy zwrócić jej bez metek, zabrudzoną, z zapachem perfum. pożyczka_zima

Co wtedy, gdy przedmiot jest uszkodzony?

Zdarza się również, że zwrotu chcemy dokonać dlatego, że z przedmiotem coś jest nie tak. Przykładowo, może on mieć uszkodzenia, może się zepsuć. Wtedy zamiast zwrotu powinniśmy skorzystać z przysługującego nam prawa do reklamacji.

Mają tutaj zastosowanie przepisy dotyczące rękojmi, które znajdziemy w Kodeksie cywilnym. Towar możemy wtedy zwrócić w terminie do 2 lat, jeśli kupowaliśmy go jako konsument. Warto przy tym rozdzielić gwarancję oraz rękojmię, ponieważ są to dwa całkowicie oddzielne tematy – gwarancja jest dobrowolna i udzielana przez producenta, natomiast z rękojmią udajemy się do sklepu i jest ona uregulowana wspomnianymi przepisami.

Zwroty w sklepie internetowym łatwiejsze do zrobienia

Co ciekawe, łatwiej możemy dokonać obecnie zwrotu wtedy, gdy zakupy zrobiliśmy w sklepie internetowym. Wówczas także zastosowanie mają odpowiednie przepisy, które pozwalają nam na dokonanie zwrotu w terminie 14 dni od momentu otrzymania paczki. W tym czasie musimy powiadomić sprzedającego o chęci zwrotu, a następnie w ciągu kolejnych 14 dni powinniśmy dostarczyć przedmiot, na przykład wysłać pocztą albo kurierem.

Podsumowując, zwroty w sklepach stacjonarnych są tylko i wyłącznie dobrą wolą sklepu – sprzedawca nie ma obowiązku ich przyjmowania!

Pożyczkodawcą jest Aasa Polska S.A., ul. Hrubieszowska 2, 01-209 Warszawa. NIP: 5252528111, Regon 146017266 zarejestrowana w Sądzie Rejonowym dla m.st. Warszawy w Warszawie XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000411939 Kapitał zakładowy 42 000 000 zł (wpłacony w całości).

Aasa Standard - Warunkiem udzielenia pożyczki jest pozytywny wynik oceny zdolności kredytowej. Rzeczywista roczna stopa oprocentowania dla reprezentatywnego przykładu pożyczki w wysokości 2500 zł (całkowita kwota kredytu) na okres 36 miesięcy wynosi 45,68%. Rata miesięczna od 121,47 zł. Roczna stopa oprocentowania 18.50% (stopa zmienna). Całkowity koszt pożyczki: 1789,04 zł (w tym: odsetki od kwoty pożyczki – 791,54 zł, prowizja 997,50 zł). Całkowita kwota do zapłaty przez konsumenta to 4289,04 zł. Stan na dzień 02.02.2024 r.                                                                           

Aasa z Pakietem Gold - Warunkiem udzielenia pożyczki jest pozytywny wynik oceny zdolności kredytowej. Rzeczywista roczna stopa oprocentowania dla reprezentatywnego przykładu pożyczki w wysokości 4800 zł (całkowita kwota kredytu) na okres 36 miesięcy wynosi 45,68%. Rata miesięczna od 233,21 zł. Roczna stopa oprocentowania 18,50% (stopa zmienna). Całkowity koszt pożyczki: 3435,02 zł (w tym: odsetki od kwoty pożyczki – 1519,82 zł, prowizja 1915,20 zł). Całkowita kwota do zapłaty przez konsumenta to 8235,02 zł. Stan na dzień 02.02.2024 r. Pożyczka z dobrowolnym Pakietem Medycznym. Opłata za dobrowolny Pakiet Medyczny: 1400 zł.                                          

Aasa z Pakietem Premium - Warunkiem udzielenia pożyczki jest pozytywny wynik oceny zdolności kredytowej. Rzeczywista roczna stopa oprocentowania dla reprezentatywnego przykładu pożyczki w wysokości 7100 zł (całkowita kwota kredytu) na okres 36 miesięcy wynosi 45,68%. Rata miesięczna od 344,95 zł. Roczna stopa oprocentowania 18,50% (stopa zmienna). Całkowity koszt pożyczki: 5081,09 zł (w tym: odsetki od kwoty pożyczki – 2248,19 zł, prowizja 2832,90 zł). Całkowita kwota do zapłaty przez konsumenta to 12181,09 zł. Stan na dzień 02.02.2024 r. Pożyczka z dobrowolnym Pakietem Językowym. Opłata za dobrowolny Pakiet Językowy: 2000 zł.        

Aasa z Pakietem Biznes - Warunkiem udzielenia pożyczki jest pozytywny wynik oceny zdolności kredytowej. Rzeczywista roczna stopa oprocentowania dla reprezentatywnego przykładu pożyczki w wysokości 10700 zł (całkowita kwota kredytu) na okres 36 miesięcy wynosi 45,68%. Rata miesięczna od 519,85 zł. Roczna stopa oprocentowania 18,50% (stopa zmienna). Całkowity koszt pożyczki: 7657,45 zł (w tym: odsetki od kwoty pożyczki – 3388,15 zł, prowizja 4269,30 zł). Całkowita kwota do zapłaty przez konsumenta to 18357,45 zł. Stan na dzień 02.02.2024 r. Pożyczka z dobrowolnym Pakietem Medycznym. Opłata za dobrowolny Pakiet Medyczny: 3200 zł.                                     

Podmiotem właściwym do pozasądowego rozstrzygania sporu wynikającego z umowy zawartej pomiędzy konsumentem a Aasa Polska S.A. jest Rzecznik Finansowy. Kontakt do Rzecznika Finansowego oraz szczegółowe informacje dotyczące postępowania dostępne są na stronie internetowej www.rf.gov.pl.

W celu rozstrzygnięcia sporu pomiędzy Aasa Polska S.A., a konsumentem, istnieje także możliwość skorzystania z platformy internetowej ODR, dostępnej tutaj. Platforma ODR ułatwia niezależne, bezstronne, przejrzyste, skuteczne, szybkie i sprawiedliwe pozasądowe rozstrzyganie przez internet sporów między konsumentami i przedsiębiorcami.

Aasa Polska S.A. jest agentem ubezpieczeniowym wpisanym do Rejestru Agentów Ubezpieczeniowych pod numerem 11228955/A. Rejestr Agentów Ubezpieczeniowych znajduje się pod linkiem: https://rpu.knf.gov.pl/

Ochronę ubezpieczeniową dla Klientów Aasa Polska S.A. świadczy  Nationale-Nederlanden Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie S.A.; ul. Topiel 12, 00-342 Warszawa; www.nn.pl; Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy; XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego KRS 0000028131, NIP: 526-030-50-06; Kapitał zakładowy: 59 460 000 zł, wpłacony w całości.
 

Usługi medyczne dla Klientów Aasa Polska S.A. świadczy JP Medica Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Piękna 24/26A, 00-549 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy z siedzibą w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000836368, NIP 7010977674, REGON 385867261 o kapitale zakładowym w wysokości 200 000 zł. 
 
JP Medica Sp. z o.o. jest podmiotem leczniczym wpisanym do Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą prowadzonego przez Wojewodę Mazowieckiego pod numerem 000000228622.
 

Usługi telekomunikacyjne dla Klientów Aasa Polska S.A. świadczy Polska Grupa Konsultingowa Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, ul. Mokotowska 15A/16, 00-640 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245406, NIP: 5272487651, REGON: 140277411, kapitał zakładowy w wysokości: 500.000 złotych (w całości opłacony), wpisana do rejestru przedsiębiorców telekomunikacyjnych prowadzonego przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej pod numerem 13252, będąca dostawcą usług w rozumieniu art. 2 pkt 27 lit. a Prawa Telekomunikacyjnego.

Usługi telekomunikacyjne dla Klientów Aasa Polska S.A. świadczy również Privee Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, ul. Mokotowska 15A/16, 00-640 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0001029112, NIP: 7011138042, REGON: 524943799, kapitał zakładowy w wysokości: 5 000,00 zł, wpisana do rejestru przedsiębiorców telekomunikacyjnych prowadzonego przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej pod numerem 13282, będąca dostawcą usług w rozumieniu art. 2 pkt 27 lit. a Prawa Telekomunikacyjnego.

Kurs językowy dla Klientów Aasa Polska S.A. realizowany jest przez Tele-Nauka Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, przy ul. Piękna 24/26 A, 00-549 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców, prowadzonego przez Sąd Rejonowy Gdańsk-Północ w Gdańsku, VII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS: 0000762801, NIP: 5842779937, o kapitale zakładowym w wysokości 100 000 zł.