Zwrot produktu kupionego przez internet
Zakupy w internecie są szybkie, wygodne i proste. W sieci możemy zakupić dzisiaj niemalże wszystko, na co mamy ochotę – telefon, obuwie, nową pralkę, ubrania, książki, aby wspomnieć tylko o niektórych dostępnych produktach. Zdarza się jednak, że otrzymany produkt nie spełnia naszych oczekiwań. Co powinniśmy wtedy zrobić?

Spis treści
Polacy chętnie robią zakupy przez internet. Do dyspozycji mamy nie tylko sklepy krajowe, ale również zagraniczne. Skupmy się jednak na tych działających w naszym kraju, ponieważ to one są najczęściej wybierane.
Na co zwrócić uwagę przed zakupem?
Jednym z minusów zakupów internetowych jest fakt, że nie możemy wcześniej zobaczyć przedmiotu. Wobec tego musimy dokładnie zapoznać się z jego opisem, aby w ten sposób uniknąć niespodzianki, gdy okaże się, że otrzymaliśmy coś innego.
Większość sklepów dokłada starań, aby zaoferować swoim klientom produkty na najwyższym poziomie. Są one dokładnie fotografowane i opisywane, dlatego możemy wtedy bez problemy wybrać to, co odpowiada nam najbardziej. Gdy mamy jakiekolwiek wątpliwości, warto także skonsultować się ze sprzedawcą.
Przy zakupie rzeczy, w przypadku których bardzo ważny jest kolor, powinniśmy pamiętać o tym, że każdy monitor ma inne ustawienia. Wobec tego może się okazać, że otrzymamy produkt w nieco innym odcieniu niż ten na monitorze naszego komputera czy ekranie smartfona.
Co zrobić po zakupie, gdy produkt nam nie odpowiada?
Jednak nawet przy dołożeniu należytej staranności przy zakupie może zdarzyć się, że otrzymany produkt nie będzie nam odpowiadać w pełni. Wówczas warto sprawdzić, czy mamy możliwość skorzystania ze zwrotu lub z wymiany produktu na inny.
Jest to możliwe wtedy, gdy zrobiliśmy zakupy w sklepie internetowym – nie dotyczy to produktów kupowanych od osób prywatnych, z tym, że możemy wtedy skorzystać z opcji reklamacji.
Gdy kupowaliśmy w sklepie internetowym czy też od sklepu na aukcji internetowej, wówczas mamy 14 dni na powiadomienie sklepu o tym, że chcemy zrezygnować z zakupu i oddać lub wymienić produkt na coś innego. Czas liczy się od momentu otrzymania przedmiotu, a nie od jego wysiłki. Potem w ciągu kolejnych 14 dni powinniśmy do odesłać na wskazany adres. Pamiętajmy o tym, że produkt powinien być nieużywany i powinien mieć oryginalne opakowanie.
Kto płaci za zwroty lub wymianę?
Za koszty dostawy produktu do zwrotu albo wymiany odpowiada klient. Wobec tego musimy wtedy samodzielnie opłacić przesyłkę pocztową albo kurierską. Warto jednak wskazać, że niektóre sklepy wychodzą naprzeciwko oczekiwaniom swoich klientów i w związku z tym wprowadzają możliwość oddania zakupu za darmo lub za niską opłatą wynoszącą kilka złotych. Możemy wtedy zaznaczyć na stronie, że chcemy zwrócić przedmioty, a sklep wyśle do nas kuriera odbierającego przedmioty.
Wobec tego wtedy, gdy przedmioty zakupione w sklepie internetowym nie odpowiadają nam całkowicie, możemy po prostu skorzystać z opcji zwrotu albo wymiany. Dokładne informacje o procedurach znajdziemy na stronach internetowych sklepów i często także z otrzymanym rachunkiem.
Artykuły, które mogą Cię zainteresować:

Zbita szybka w telefonie potrafi skutecznie utrudnić życie, szczególnie gdy wykorzystujemy go nie tylko do rozrywki czy kontaktów ze znajomymi, ale również do pracy. Wystarczy jeden nieuważny ruch, a konieczna będzie wymiana wyświetlacza. Niestety nie jest to tania usługa i w niektórych przypadkach może przewyższyć cenę nowego telefonu. Dlatego sprawdzamy, ile kosztuje wymiana wyświetlacza w telefonie
Czytaj więcej

Walentynki, czyli święto miłości pozwala celebrować uczucie z partnerem lub partnerką, ale także z rodziną, przyjaciółmi, dziećmi, a nawet samemu ze sobą. Podpowiadamy, jak można uczcić ten wyjątkowy dzień – na bogato i budżetowo, ale zawsze romantycznie
Czytaj więcej

W niektórych firmach pozabankowych są dostępne pożyczki, w ramach których nie są sprawdzane bazy. Dla osób, które mają problem ze spłatą zadłużeń to ostatnia szansa na uzyskanie finansowania. Jeśli rozsądnie podchodzisz do swoich finansów, to pożyczek bez BIK i BIG lepiej unikać. Sprawdź, dlaczego i z jakiego powodu historia kredytowa jest tak ważna.
Czytaj więcej