Zwrot zakupów w sklepie internetowym

Zwrot zakupów w sklepie internetowym

Aktualnie konsumenci mają 14 dni od momentu otrzymania towaru na to, aby złożyć oświadczenie w sklepie internetowym, że odstępują od umowy. Nie ma wtedy potrzeby podawania powodów takiej decyzji. Nie od każdej umowy zawartej przez internet będziemy mogli jednak odstąpić w taki właśnie sposób.

Jednym z głównych praw konsumentów, którzy robią zakupy przez internet, jest możliwość dokonania zwrotu, czyli odstąpienia od umowy bez podawania przyczyny. Takie prawo gwarantuje nam Ustawa o prawach konsumenta. Dotyczy ona osób fizycznych. Wobec tego, wtedy, gdy zakupiliśmy ubranie, które nie pasuje na nas, wtedy będziemy mogli dokonać zwrotu.

W jakim terminie możemy dokonać zwrotu?

Konsument, który dokonał zawarcia umowy na odległość, może w terminie 14 dni od otrzymania paczki odstąpić od tej właśnie umowy. Bieg tego terminu zaczyna się od otrzymania rzeczy przez konsumenta lub inną wskazaną przez niego osobę trzecią, na przykład kogoś z rodziny, kto odebrał paczkę.

Wobec tego bieg ten nie zaczyna się od momentu nadania paczki przez sklep. W przypadku usług kupowanych on-line termin liczy się z kolei od dnia zawarcia umowy.

Sposób i skutki odstąpienia od umowy

Aby odstąpić od umowy zawartej na odległość, musimy złożyć u przedsiębiorcy odpowiednie oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Musimy zrobić to w terminie 14 dni (dawniej 10 dni). Najczęściej trzeba przygotować pismo, ale niektóre firmy pozwalają też na odstąpienie od umowy drogą elektroniczną.

Po uzyskaniu oświadczenia o odstąpieniu przez przedsiębiorcę, ten ma obowiązek zwrócić mu dokonane przez niego płatności w terminie do 14 dni. Zwrot płatności ma miejsce z użyciem takiej samej metody. Konsument ma z kolei czas 14 dni od odstąpienia od umowy na nadanie rzeczy do sprzedającego (liczy się moment wysyłki).

Zapłata za wysyłkę przy zwrocie towaru

Co ważne, jeśli odsyłamy przedmiot samodzielnie, na początku ponosimy koszty wysyłki, ale w myśl nowego prawa sprzedawca ma obowiązek zwrócić nam te koszty. Obowiązuje tutaj jednak limit.

Sprzedawca musi oddać opłatę tylko za najtańszą opcję przesyłki dostępną w danej ofercie. Gdy klient zdecyduje się na droższy środek transportu, wówczas nie otrzyma zwrotu różnicy pomiędzy kosztem wybranej dostawy a najtańszym sposobem transportu, ale jedynie zwrot za najtańszy transport.

Kiedy nie jest możliwe odstąpienie od umowy i zwrot towaru?

Ustawa przewiduje jednak wyjątki, gdy chodzi o zwrot towaru. Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje wtedy, gdy zamawiamy przedmiot na indywidualne zamówienie. Konsument nie może też odstąpić od umowy w sytuacji, gdy zakupił przedmiot w zapieczętowanym opakowaniu, którego nie możemy ze względów higienicznych czy ochrony zdrowia wykorzystać ponownie. Prawo do zwrotu nie przysługuje nam też, gdy kupujemy rzeczy ulegające szybkiemu zepsuciu lub mające krótki termin przydatności do spożycia.

Musimy też pamiętać o tym, żeby oddawać przedmioty, które nie noszą śladów używania, dlatego jeżeli chcemy je zobaczyć, powinniśmy robić to delikatnie. Oddać powinniśmy wszystkie element wchodzące w skład paczki.

Pożyczkodawcą jest Aasa Polska S.A., ul. Hrubieszowska 2, 01-209 Warszawa. NIP: 5252528111, Regon 146017266 zarejestrowana w Sądzie Rejonowym dla m.st. Warszawy w Warszawie XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000411939 Kapitał zakładowy 42 000 000 zł (wpłacony w całości).

Aasa Standard - Warunkiem udzielenia pożyczki jest pozytywny wynik oceny zdolności kredytowej. Rzeczywista roczna stopa oprocentowania dla reprezentatywnego przykładu pożyczki w wysokości 6300 zł (całkowita kwota kredytu) na okres 36 miesięcy wynosi 46.20%. Rata miesięczna od 307,67 zł. Roczna stopa oprocentowania 19.00% (stopa zmienna). Całkowity koszt pożyczki: 4574,10 zł (w tym: odsetki od kwoty pożyczki – 2060,40 zł, prowizja 2513,70 zł). Całkowita kwota do zapłaty przez konsumenta to 10874,10 zł. Stan na dzień 06.09.2023 r.                                                                                      

Aasa z Pakietem Gold - Warunkiem udzielenia pożyczki jest pozytywny wynik oceny zdolności kredytowej. Rzeczywista roczna stopa oprocentowania dla reprezentatywnego przykładu pożyczki w wysokości 9200 zł (całkowita kwota kredytu) na okres 36 miesięcy wynosi 46.20%. Rata miesięczna od 449,29 zł. Roczna stopa oprocentowania 19.00% (stopa zmienna). Całkowity koszt pożyczki: 6679,73 zł (w tym: odsetki od kwoty pożyczki – 3008,93 zł, prowizja 3670,80 zł). Całkowita kwota do zapłaty przez konsumenta to 15879,73 zł. Stan na dzień 06.09.2023 r. Pożyczka z dobrowolnym Pakietem Medycznym i dobrowolnym Pakietem SIM. Opłata za dobrowolny Pakiet Medyczny: 2900 zł. Opłata za dobrowolny Pakiet SIM 200 zł.                             

Aasa z Pakietem Premium - Warunkiem udzielenia pożyczki jest pozytywny wynik oceny zdolności kredytowej. Rzeczywista roczna stopa oprocentowania dla reprezentatywnego przykładu pożyczki w wysokości 7800 zł (całkowita kwota kredytu) na okres 36 miesięcy wynosi 46.19%. Rata miesięczna od 380,92 zł. Roczna stopa oprocentowania 19.00% (stopa zmienna). Całkowity koszt pożyczki: 5663,26 zł (w tym: odsetki od kwoty pożyczki – 2551,06 zł, prowizja 3112,20 zł). Całkowita kwota do zapłaty przez konsumenta to 13463,26 zł. Stan na dzień 06.09.2023 r. Pożyczka z dobrowolnym Pakietem Językowym i dobrowolnym Pakietem SIM. Opłata za dobrowolny Pakiet Językowy: 2400 zł. Opłata za dobrowolny Pakiet SIM 200 zł.       

Aasa z Pakietem Biznes - Warunkiem udzielenia pożyczki jest pozytywny wynik oceny zdolności kredytowej. Rzeczywista roczna stopa oprocentowania dla reprezentatywnego przykładu pożyczki w wysokości 7800 zł (całkowita kwota kredytu) na okres 36 miesięcy wynosi 46,18%. Rata miesięczna od 380,92 zł. Roczna stopa oprocentowania 19% (stopa zmienna). Całkowity koszt pożyczki: 5664,34 zł (w tym: odsetki od kwoty pożyczki – 2552,14 zł, prowizja 3112,20 zł). Całkowita kwota do zapłaty przez konsumenta to 13464,34 zł. Stan na dzień 25.09.2023 r. Pożyczka z dobrowolnym Pakietem Medycznym i dobrowolnym Pakietem SIM. Opłata za dobrowolny Pakiet Medyczny: 2400 zł. Opłata za dobrowolny Pakiet SIM 200 zł.                          

Podmiotem właściwym do pozasądowego rozstrzygania sporu wynikającego z umowy zawartej pomiędzy konsumentem a Aasa Polska S.A. jest Rzecznik Finansowy. Kontakt do Rzecznika Finansowego oraz szczegółowe informacje dotyczące postępowania dostępne są na stronie internetowej www.rf.gov.pl.

W celu rozstrzygnięcia sporu pomiędzy Aasa Polska S.A., a konsumentem, istnieje także możliwość skorzystania z platformy internetowej ODR, dostępnej tutaj. Platforma ODR ułatwia niezależne, bezstronne, przejrzyste, skuteczne, szybkie i sprawiedliwe pozasądowe rozstrzyganie przez internet sporów między konsumentami i przedsiębiorcami.

Aasa Polska S.A. jest agentem ubezpieczeniowym wpisanym do Rejestru Agentów Ubezpieczeniowych pod numerem 11228955/A. Rejestr Agentów Ubezpieczeniowych znajduje się pod linkiem: https://rpu.knf.gov.pl/

Ochronę ubezpieczeniową dla Klientów Aasa Polska S.A. świadczy  Nationale-Nederlanden Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie S.A.; ul. Topiel 12, 00-342 Warszawa; www.nn.pl; Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy; XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego KRS 0000028131, NIP: 526-030-50-06; Kapitał zakładowy: 59 460 000 zł, wpłacony w całości.
 

Usługi medyczne dla Klientów Aasa Polska S.A. świadczy JP Medica Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Piękna 24/26A, 00-549 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy z siedzibą w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000836368, NIP 7010977674, REGON 385867261 o kapitale zakładowym w wysokości 5000,00 zł.
 
JP Medica Sp. z o.o. jest podmiotem leczniczym wpisanym do Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą prowadzonego przez Wojewodę Mazowieckiego pod numerem 000000228622.
 

Usługi telekomunikacyjne dla Klientów Aasa Polska S.A. świadczy Polska Grupa Konsultingowa Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, ul. Mokotowska 15A/16, 00-640 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245406, NIP: 5272487651, REGON: 140277411, kapitał zakładowy w wysokości: 500.000 złotych (w całości opłacony), wpisana do rejestru przedsiębiorców telekomunikacyjnych prowadzonego przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej pod numerem 13252, będąca dostawcą usług w rozumieniu art. 2 pkt 27 lit. a Prawa Telekomunikacyjnego.

Usługi telekomunikacyjne dla Klientów Aasa Polska S.A. świadczy również Privee Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, ul. Mokotowska 15A/16, 00-640 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0001029112, NIP: 7011138042, REGON: 524943799, kapitał zakładowy w wysokości: 5 000,00 zł, wpisana do rejestru przedsiębiorców telekomunikacyjnych prowadzonego przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej pod numerem 13282, będąca dostawcą usług w rozumieniu art. 2 pkt 27 lit. a Prawa Telekomunikacyjnego.

Kurs językowy dla Klientów Aasa Polska S.A. realizowany jest przez Tele-Nauka Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, przy ul. Piękna 24/26 A, 00-549 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców, prowadzonego przez Sąd Rejonowy Gdańsk-Północ w Gdańsku, VII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS: 0000762801, NIP: 5842779937, o kapitale zakładowym w wysokości 5 000,00 zł.