Wiosenny zastrzyk gotówki do 15 tys. złotych

Sprawdź!

Bank w telefonie. Na co trzeba uważać?

Bank w telefonie. Na co trzeba uważać?

Coraz więcej Polaków korzysta ze swojego konta bankowego w telefonie. Obecnie większość banków udostępnia swoim klientom aplikacje przeznaczone do logowania się do swojego serwisu transakcyjnego oraz prowadzenia operacji. Gdy korzystamy z aplikacji bankowej, powinniśmy jednak pamiętać o podstawowych zasadach bezpieczeństwa, aby nie narazić się na utratę swoich pieniędzy.

Smartfony posiada obecnie większość Polaków. Używamy ich nie tylko do dzwonienia czy SMS-owania, ale również do korzystania z internetu. W ten sposób możemy też uzyskać dostęp do swojego banku. Jak podaje Komisja Nadzoru Finansowego, w ciągu minionych lat liczba użytkowników bankowości mobilnej wzrosła aż o 250%. Jednak musimy pamiętać o tym, że dynamiczny rozwój technologii mobilnych ma też swoją cenę – jesteśmy wystawieni na szereg zagrożeń, w tym cyberataki.

To niebezpieczeństwo jest dwojakie – po pierwsze, użytkownicy urządzeń mobilnych dbają w mniejszym stopniu o swoje bezpieczeństwo, na przykład nie korzystają z programów antywirusowych czy nie ustanawiają limitów dla transakcji mobilnych, a po drugie to oszuści wykorzystują coraz bardziej wyrafinowane metody. Poniżej przedstawiamy te najczęściej spotykane.

Fałszywe SMS-y pobierają hasła do bankowości mobilnej

W tym przypadku złośliwe oprogramowanie, które instalowane jest na telefonie poprzez otwarcie fałszywych wiadomości SMS. Wówczas oprogramowanie to podkrada od użytkownika hasło do logowania się do bankowości mobilnej, a potem cyberprzestępca może ukraść nasze pieniądze.

Fałszywe SMS-y podmieniające odbiorcę przelewów

Atak polega na wysyłaniu do użytkowników SMS-ów z informacją, że konto bankowe zostało zablokowane i potrzebne jest wykonanie dodatkowej weryfikacji. W tym czasie dodatkowo na smartfonie instalowane było złośliwe oprogramowanie. W związku z tym pieniądze przy wykonywaniu przelewów trafiały nie do odbiorcy, ale na podmienione konto złodzieja – użytkownik aplikacji widział przy tym ten numer konta, na który rzeczywiście chciał wysłać pieniądze.

Wykorzystywanie luk w oprogramowaniu

Pożyczka online do 15 tys. złotych na powitanie wiosny!

Cyberprzestępcy infekują złośliwym oprogramowaniem telefony i wykorzystują luki w systemach operacyjnych. Jedynym sposobem na obronę jest w tym przypadku jest unikanie podejrzanych stron i nieotwieranie fałszywych wiadomości. Trzeba też regularnie aktualizować system operacyjny.

Podstawowe zasady bezpieczeństwa w bankowości mobilnej:

• używaj oprogramowania antywirusowego, aby zabezpieczyć się przed wirusami, nigdy nie instaluj oprogramowania przesyłanego przez „bank” w SMS-ie – to próba oszustwa

• zawsze dokładnie sprawdzaj SMS-y, które otrzymujesz od banku, przy przelewach zwracaj uwagę na numer rachunku i kwotę

• nie przechowuj w pamięci telefonu ważnych danych jak hasło logowania do konta czy numer PIN do karty

• unikaj logowania się na stronę banku, gdy jesteś w otwartej sieci Wi-Fi, z której każdy może się połączyć, nie loguj się też z cudzych telefonów

• stosuj blokadę dla swojego telefonu, na przykład w postaci hasła czy wzoru

undefined

• zdefiniuj limity transakcyjne przy korzystaniu z bankowości online, gdy bank daje taką możliwość

• aktualizuj system operacyjny i aplikację banku regularnie

Pożyczkodawcą jest Aasa Polska S.A., ul. Hrubieszowska 2, 01-209 Warszawa. NIP: 5252528111, Regon 146017266 zarejestrowana w Sądzie Rejonowym dla m.st. Warszawy w Warszawie XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000411939 Kapitał zakładowy 42 000 000 zł (wpłacony w całości).

Aasa Standard - Warunkiem udzielenia pożyczki jest pozytywny wynik oceny zdolności kredytowej. Rzeczywista roczna stopa oprocentowania dla reprezentatywnego przykładu pożyczki w wysokości 4400 zł (całkowita kwota kredytu) na okres 36 miesięcy wynosi 64,13%. Rata miesięczna od 251,28 zł. Roczna stopa oprocentowania (stopa stała) 7,2%. Całkowity koszt pożyczki: 4420,27 zł (w tym: odsetki od kwoty pożyczki – 512,80 zł, prowizja 3907,47 zł). Całkowita kwota do zapłaty przez konsumenta to 8820,27 zł. Stan na dzień 01.02.2021 r.

Aasa Standard z Pakietem Korzyści - Warunkiem udzielenia pożyczki jest pozytywny wynik oceny zdolności kredytowej. Rzeczywista roczna stopa oprocentowania dla reprezentatywnego przykładu pożyczki w wysokości 4600 zł (całkowita kwota kredytu) na okres 36 miesięcy wynosi 58,13%. Rata miesięczna od 117,95 zł. Roczna stopa oprocentowania (stopa stała) 7,2 %. Całkowity koszt pożyczki: 4690,01 zł (w tym: odsetki od kwoty pożyczki – 605,06 zł, prowizja 4084,95 zł). Całkowita kwota do zapłaty przez konsumenta to 9290,01 zł. Stan na dzień 01.02.2021 r. Pożyczka z dobrowolnym ubezpieczeniem na życie. Składka dobrowolnego ubezpieczenia na życie: 1324,80 zł. Składka jest kredytowana i opłacana jednorazowo.

Podmiotem właściwym do pozasądowego rozstrzygania sporu wynikającego z umowy zawartej pomiędzy konsumentem a Aasa Polska S.A. jest Rzecznik Finansowy. Kontakt do Rzecznika Finansowego oraz szczegółowe informacje dotyczące postępowania dostępne są na stronie internetowej www.rf.gov.pl.

W celu rozstrzygnięcia sporu pomiędzy Aasa Polska S.A., a konsumentem, istnieje także możliwość skorzystania z platformy internetowej ODR, dostępnej tutaj. Platforma ODR ułatwia niezależne, bezstronne, przejrzyste, skuteczne, szybkie i sprawiedliwe pozasądowe rozstrzyganie przez internet sporów między konsumentami i przedsiębiorcami.