W związku z decyzją Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydaną w dniu 19 września 2019 r. nr DOZIK-4/2019 Aasa Polska Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie informuje, że stosowała praktykę naruszającą zbiorowe interesy konsumentów polegającą na nieobniżaniu w przypadku przedterminowej spłaty kredytu konsumenckiego całkowitego kosztu kredytu o koszty opłaty przygotowawczej, które dotyczą okresu, o który skrócono czas obowiązywania umowy, co jest niezgodne z art. 49 ust. 1 ustawy o kredycie konsumenckim (tekst jedn.: Dz.U. z 2018 r. poz. 993 ze zm.) oraz godzi w zbiorowe interesy konsumentów. Decyzja Prezesa UOKiK nr DOZIK-4/2019 z dnia 19 września 2019 r. dostępna jest pod adresem www.uokik.gov.pl

Bank w telefonie. Na co trzeba uważać?

Bank w telefonie. Na co trzeba uważać?

Coraz więcej Polaków korzysta ze swojego konta bankowego w telefonie. Obecnie większość banków udostępnia swoim klientom aplikacje przeznaczone do logowania się do swojego serwisu transakcyjnego oraz prowadzenia operacji. Gdy korzystamy z aplikacji bankowej, powinniśmy jednak pamiętać o podstawowych zasadach bezpieczeństwa, aby nie narazić się na utratę swoich pieniędzy.

Smartfony posiada obecnie większość Polaków. Używamy ich nie tylko do dzwonienia czy SMS-owania, ale również do korzystania z internetu. W ten sposób możemy też uzyskać dostęp do swojego banku. Jak podaje Komisja Nadzoru Finansowego, w ciągu minionych lat liczba użytkowników bankowości mobilnej wzrosła aż o 250%. Jednak musimy pamiętać o tym, że dynamiczny rozwój technologii mobilnych ma też swoją cenę – jesteśmy wystawieni na szereg zagrożeń, w tym cyberataki.

To niebezpieczeństwo jest dwojakie – po pierwsze, użytkownicy urządzeń mobilnych dbają w mniejszym stopniu o swoje bezpieczeństwo, na przykład nie korzystają z programów antywirusowych czy nie ustanawiają limitów dla transakcji mobilnych, a po drugie to oszuści wykorzystują coraz bardziej wyrafinowane metody. Poniżej przedstawiamy te najczęściej spotykane.

Fałszywe SMS-y pobierają hasła do bankowości mobilnej

W tym przypadku złośliwe oprogramowanie, które instalowane jest na telefonie poprzez otwarcie fałszywych wiadomości SMS. Wówczas oprogramowanie to podkrada od użytkownika hasło do logowania się do bankowości mobilnej, a potem cyberprzestępca może ukraść nasze pieniądze.

Fałszywe SMS-y podmieniające odbiorcę przelewów

Atak polega na wysyłaniu do użytkowników SMS-ów z informacją, że konto bankowe zostało zablokowane i potrzebne jest wykonanie dodatkowej weryfikacji. W tym czasie dodatkowo na smartfonie instalowane było złośliwe oprogramowanie. W związku z tym pieniądze przy wykonywaniu przelewów trafiały nie do odbiorcy, ale na podmienione konto złodzieja – użytkownik aplikacji widział przy tym ten numer konta, na który rzeczywiście chciał wysłać pieniądze.

Wykorzystywanie luk w oprogramowaniu

Cyberprzestępcy infekują złośliwym oprogramowaniem telefony i wykorzystują luki w systemach operacyjnych. Jedynym sposobem na obronę jest w tym przypadku jest unikanie podejrzanych stron i nieotwieranie fałszywych wiadomości. Trzeba też regularnie aktualizować system operacyjny.

Podstawowe zasady bezpieczeństwa w bankowości mobilnej:

• używaj oprogramowania antywirusowego, aby zabezpieczyć się przed wirusami, nigdy nie instaluj oprogramowania przesyłanego przez „bank” w SMS-ie – to próba oszustwa

• zawsze dokładnie sprawdzaj SMS-y, które otrzymujesz od banku, przy przelewach zwracaj uwagę na numer rachunku i kwotę

• nie przechowuj w pamięci telefonu ważnych danych jak hasło logowania do konta czy numer PIN do karty

• unikaj logowania się na stronę banku, gdy jesteś w otwartej sieci Wi-Fi, z której każdy może się połączyć, nie loguj się też z cudzych telefonów

• stosuj blokadę dla swojego telefonu, na przykład w postaci hasła czy wzoru

• zdefiniuj limity transakcyjne przy korzystaniu z bankowości online, gdy bank daje taką możliwość

• aktualizuj system operacyjny i aplikację banku regularnie

Pożyczkodawcą jest Aasa Polska S.A., ul. Hrubieszowska 2, 01-209 Warszawa. NIP: 5252528111, Regon 146017266 zarejestrowana w Sądzie Rejonowym dla m.st. Warszawy w Warszawie XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000411939 Kapitał zakładowy 42 000 000 zł (wpłacony w całości).

Aasa Standard - Warunkiem udzielenia pożyczki jest pozytywny wynik oceny zdolności kredytowej. Rzeczywista roczna stopa oprocentowania dla reprezentatywnego przykładu pożyczki w wysokości 6 000 zł (całkowita kwota kredytu) na okres 36 miesięcy 48,01%. Rata miesięczna od 297,58 zł. Roczna stopa oprocentowania 20,50% (stopa zmienna). Całkowity koszt pożyczki: 4 528,03 zł (w tym: odsetki od kwoty pożyczki –  2 134,03 zł, prowizja 2 394,00 zł). Całkowita kwota do zapłaty przez konsumenta to 10 528,03 zł. Stan na dzień 18.04.2023 r.

Aasa z Pakietem Gold - Warunkiem udzielenia pożyczki jest pozytywny wynik oceny zdolności kredytowej. Rzeczywista roczna stopa oprocentowania dla reprezentatywnego przykładu pożyczki w wysokości 10 300 zł (całkowita kwota kredytu) na okres 36 miesięcy wynosi 48,02%. Rata miesięczna od 510,84 zł. Roczna stopa oprocentowania 20,50% (stopa zmienna). Całkowity koszt pożyczki: 7 768,39 zł (w tym: odsetki od kwoty pożyczki – 3 658,69 zł, prowizja 4 109,70 zł). Całkowita kwota do zapłaty przez konsumenta to 18 068,39 zł. Stan na dzień 18.05.2023 r. Pożyczka z dobrowolnym Pakietem Medycznym i dobrowolnym Pakietem SIM. Opłata za dobrowolny Pakiet Medyczny: 3 200,00 zł. Opłata za dobrowolny Pakiet SIM 200,00 zł.

Aasa z Pakietem Premium - Warunkiem udzielenia pożyczki jest pozytywny wynik oceny zdolności kredytowej. Rzeczywista roczna stopa oprocentowania dla reprezentatywnego przykładu pożyczki w wysokości 10 300 zł (całkowita kwota kredytu) na okres 36 miesięcy wynosi 48,02%. Rata miesięczna od 510,84 zł. Roczna stopa oprocentowania 20,50% (stopa zmienna). Całkowity koszt pożyczki: 7 768,39 zł (w tym: odsetki od kwoty pożyczki – 3 658,69 zł, prowizja 4 109,70 zł). Całkowita kwota do zapłaty przez konsumenta to 18 068,39 zł. Stan na dzień 18.05.2023 r. Pożyczka z dobrowolnym Pakietem Językowym i dobrowolnym Pakietem SIM. Opłata za dobrowolny Pakiet Językowy: 3 200,00 zł. Opłata za dobrowolny Pakiet SIM 200,00 zł.

Podmiotem właściwym do pozasądowego rozstrzygania sporu wynikającego z umowy zawartej pomiędzy konsumentem a Aasa Polska S.A. jest Rzecznik Finansowy. Kontakt do Rzecznika Finansowego oraz szczegółowe informacje dotyczące postępowania dostępne są na stronie internetowej www.rf.gov.pl.

W celu rozstrzygnięcia sporu pomiędzy Aasa Polska S.A., a konsumentem, istnieje także możliwość skorzystania z platformy internetowej ODR, dostępnej tutaj. Platforma ODR ułatwia niezależne, bezstronne, przejrzyste, skuteczne, szybkie i sprawiedliwe pozasądowe rozstrzyganie przez internet sporów między konsumentami i przedsiębiorcami.

Aasa Polska S.A. jest agentem ubezpieczeniowym wpisanym do Rejestru Agentów Ubezpieczeniowych pod numerem 11228955/A. Rejestr Agentów Ubezpieczeniowych znajduje się pod linkiem: https://rpu.knf.gov.pl/

Ochronę ubezpieczeniową dla Klientów Aasa Polska S.A. świadczy  Nationale-Nederlanden Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie S.A.; ul. Topiel 12, 00-342 Warszawa; www.nn.pl; Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy; XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego KRS 0000028131, NIP: 526-030-50-06; Kapitał zakładowy: 59 460 000 zł, wpłacony w całości.
 

Usługi medyczne dla Klientów Aasa Polska S.A. świadczy JP Medica Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Piękna 24/26A, 00-549 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy z siedzibą w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000836368, NIP 7010977674, REGON 385867261 o kapitale zakładowym w wysokości 5000,00 zł.
 
JP Medica Sp. z o.o. jest podmiotem leczniczym wpisanym do Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą prowadzonego przez Wojewodę Mazowieckiego pod numerem 000000228622.
 

Usługi telekomunikacyjne dla Klientów Aasa Polska S.A. świadczy Polska Grupa Konsultingowa Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, ul. Mokotowska 15A/16, 00-640 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245406, NIP: 5272487651, REGON: 140277411, kapitał zakładowy w wysokości: 500.000 złotych (w całości opłacony), wpisana do rejestru przedsiębiorców telekomunikacyjnych prowadzonego przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej pod numerem 13252, będąca dostawcą usług w rozumieniu art. 2 pkt 27 lit. a Prawa Telekomunikacyjnego.

Usługi telekomunikacyjne dla Klientów Aasa Polska S.A. świadczy również Privee Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, ul. Mokotowska 15A/16, 00-640 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0001029112, NIP: 7011138042, REGON: 524943799, kapitał zakładowy w wysokości: 5 000,00 zł, wpisana do rejestru przedsiębiorców telekomunikacyjnych prowadzonego przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej pod numerem 13282, będąca dostawcą usług w rozumieniu art. 2 pkt 27 lit. a Prawa Telekomunikacyjnego.

Kurs językowy dla Klientów Aasa Polska S.A. realizowany jest przez Tele-Nauka Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, przy ul. Piękna 24/26 A, 00-549 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców, prowadzonego przez Sąd Rejonowy Gdańsk-Północ w Gdańsku, VII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS: 0000762801, NIP: 5842779937, o kapitale zakładowym w wysokości 5 000,00 zł.