W związku z decyzją Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydaną w dniu 19 września 2019 r. nr DOZIK-4/2019 Aasa Polska Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie informuje, że stosowała praktykę naruszającą zbiorowe interesy konsumentów polegającą na nieobniżaniu w przypadku przedterminowej spłaty kredytu konsumenckiego całkowitego kosztu kredytu o koszty opłaty przygotowawczej, które dotyczą okresu, o który skrócono czas obowiązywania umowy, co jest niezgodne z art. 49 ust. 1 ustawy o kredycie konsumenckim (tekst jedn.: Dz.U. z 2018 r. poz. 993 ze zm.) oraz godzi w zbiorowe interesy konsumentów. Decyzja Prezesa UOKiK nr DOZIK-4/2019 z dnia 19 września 2019 r. dostępna jest pod adresem www.uokik.gov.pl

Jak można trafić do BIK? Wyjaśniamy!

Jak można trafić do BIK? Wyjaśniamy!

Wbrew pozorom do bazy danych Biura Informacji Kredytowej nie trafiają tylko i wyłącznie dane negatywne, czyli dotyczące niespłaconych zobowiązań. Każda pożyczka, kredyt czy karta kredytowa są odnotowywane w bazach BIK niezależnie od tego, czy są spłacane terminowo czy nieterminowo.

Biuro Informacji Kredytowej jest firmą, która zajmuje się gromadzeniem i udostępnianiem danych dotyczących decyzji pożyczkowych i kredytowych Polaków. Mogą być to zarówno dane o charakterze pozytywnym, czyli dotyczące terminowo spłaconych długów, jak i dane negatywne, które z kolei dotyczą długów niespłaconych lub spłaconych nieterminowo.

Dane te wykorzystywane są następnie przez banki, SKOK-i i firmy pożyczkowe w celu analizy zdolności kredytowej klienta. Warto pamiętać, że to właśnie dzięki informacjom w bazach BIK możemy otrzymać pożyczkę nawet w kilkanaście minut – bez potrzeby dostarczania żadnych dodatkowych dokumentów. Jednak z drugiej strony powinniśmy pamiętać o tym, że BIK może również być przeszkodą w uzyskaniu pożyczki czy kredytu.

Kiedy BIK może przeszkodzić w pożyczeniu pieniędzy?

Jak wspomnieliśmy wcześniej, w bazach BIK odnotowywane są wszystkie pożyczki, kredyty czy karty kredytowe. Wobec tego odpowiedzią na pytanie, jak można trafić do BIK, jest po prostu pożyczenie pieniędzy od banku, SKOK-u czy firmy pożyczkowej. Jednak pytanie to zadawane jest z myślą o negatywnych wpisach w BIK, czyli tych, które mogą stanąć na przeszkodzie do uzyskania pożyczki czy kredytu.

Jeśli nie spłacimy zobowiązania terminowo, nasza ocena punktowa w BIK, czyli tak zwany scoring, maleje. Im mniej punktów, tym mniej godnym zaufania klientem jesteśmy.

Najczęściej do obniżenia oceny dochodzi wskutek opóźnienia w spłacie rat. Gdy nie spłacimy raty pożyczki w czasie 60 dni od wskazanego w umowie terminu i dodatkowo upłynęło minimum 30 dni od poinformowania nas przez bank o zamiarze wpisania nas do bazy BIK, trafiamy na „czarną listę”. Warto zaznaczyć, że wówczas nasze informacje mogą być przetwarzane przez BIK aż przez 5 lat od momentu wygaśnięcia zobowiązania, czyli przez ten cały czas możemy mieć trudności z otrzymaniem pożyczki czy kredytu.

Nie tylko opóźnienia w spłacie – co jeszcze obniża scoring BIK?

Najwięcej punktów w ocenie BIK możemy utracić wtedy, gdy nie spłacimy zobowiązania terminowo. Jednak nie tylko opóźnienie spowoduje obniżenie naszego scoringu. Oprócz tego ocenę punktową obniżają:

• wykorzystanie i przekroczenie limitu kredytowego

• dużo nowych kredytów i pożyczek w ostatnim czasie

• duża liczba wniosków o kredyty i pożyczki w ostatnim czasie

• krótki czas od złożenia ostatniego wniosku

Podsumowując, jeśli nie chcemy mieć problemów z uzyskaniem pożyczki albo kredytu, pamiętajmy o tym, jak ważne jest terminowe spłacanie zobowiązań. Gdy nasza ocena w BIK będzie wysoka, będziemy mogli łatwiej pożyczyć pieniądze, jeśli będziemy ich potrzebowali. W przeciwnym przypadku będziemy mieli więcej trudności – bank lub firma pozabankowa mogą odmówić nam udzielenia pożyczki, lub kredytu.

Pożyczkodawcą jest Aasa Polska S.A., ul. Hrubieszowska 2, 01-209 Warszawa. NIP: 5252528111, Regon 146017266 zarejestrowana w Sądzie Rejonowym dla m.st. Warszawy w Warszawie XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000411939 Kapitał zakładowy 42 000 000 zł (wpłacony w całości).

Aasa Standard - Warunkiem udzielenia pożyczki jest pozytywny wynik oceny zdolności kredytowej. Rzeczywista roczna stopa oprocentowania dla reprezentatywnego przykładu pożyczki w wysokości 6 000 zł (całkowita kwota kredytu) na okres 36 miesięcy 48,01%. Rata miesięczna od 297,58 zł. Roczna stopa oprocentowania 20,50% (stopa zmienna). Całkowity koszt pożyczki: 4 528,03 zł (w tym: odsetki od kwoty pożyczki –  2 134,03 zł, prowizja 2 394,00 zł). Całkowita kwota do zapłaty przez konsumenta to 10 528,03 zł. Stan na dzień 18.04.2023 r.

Aasa z Pakietem Gold - Warunkiem udzielenia pożyczki jest pozytywny wynik oceny zdolności kredytowej. Rzeczywista roczna stopa oprocentowania dla reprezentatywnego przykładu pożyczki w wysokości 10 300 zł (całkowita kwota kredytu) na okres 36 miesięcy wynosi 48,02%. Rata miesięczna od 510,84 zł. Roczna stopa oprocentowania 20,50% (stopa zmienna). Całkowity koszt pożyczki: 7 768,39 zł (w tym: odsetki od kwoty pożyczki – 3 658,69 zł, prowizja 4 109,70 zł). Całkowita kwota do zapłaty przez konsumenta to 18 068,39 zł. Stan na dzień 18.05.2023 r. Pożyczka z dobrowolnym Pakietem Medycznym i dobrowolnym Pakietem SIM. Opłata za dobrowolny Pakiet Medyczny: 3 200,00 zł. Opłata za dobrowolny Pakiet SIM 200,00 zł.

Aasa z Pakietem Premium - Warunkiem udzielenia pożyczki jest pozytywny wynik oceny zdolności kredytowej. Rzeczywista roczna stopa oprocentowania dla reprezentatywnego przykładu pożyczki w wysokości 10 300 zł (całkowita kwota kredytu) na okres 36 miesięcy wynosi 48,02%. Rata miesięczna od 510,84 zł. Roczna stopa oprocentowania 20,50% (stopa zmienna). Całkowity koszt pożyczki: 7 768,39 zł (w tym: odsetki od kwoty pożyczki – 3 658,69 zł, prowizja 4 109,70 zł). Całkowita kwota do zapłaty przez konsumenta to 18 068,39 zł. Stan na dzień 18.05.2023 r. Pożyczka z dobrowolnym Pakietem Językowym i dobrowolnym Pakietem SIM. Opłata za dobrowolny Pakiet Językowy: 3 200,00 zł. Opłata za dobrowolny Pakiet SIM 200,00 zł.

Podmiotem właściwym do pozasądowego rozstrzygania sporu wynikającego z umowy zawartej pomiędzy konsumentem a Aasa Polska S.A. jest Rzecznik Finansowy. Kontakt do Rzecznika Finansowego oraz szczegółowe informacje dotyczące postępowania dostępne są na stronie internetowej www.rf.gov.pl.

W celu rozstrzygnięcia sporu pomiędzy Aasa Polska S.A., a konsumentem, istnieje także możliwość skorzystania z platformy internetowej ODR, dostępnej tutaj. Platforma ODR ułatwia niezależne, bezstronne, przejrzyste, skuteczne, szybkie i sprawiedliwe pozasądowe rozstrzyganie przez internet sporów między konsumentami i przedsiębiorcami.

Aasa Polska S.A. jest agentem ubezpieczeniowym wpisanym do Rejestru Agentów Ubezpieczeniowych pod numerem 11228955/A. Rejestr Agentów Ubezpieczeniowych znajduje się pod linkiem: https://rpu.knf.gov.pl/

Ochronę ubezpieczeniową dla Klientów Aasa Polska S.A. świadczy  Nationale-Nederlanden Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie S.A.; ul. Topiel 12, 00-342 Warszawa; www.nn.pl; Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy; XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego KRS 0000028131, NIP: 526-030-50-06; Kapitał zakładowy: 59 460 000 zł, wpłacony w całości.
 

Usługi medyczne dla Klientów Aasa Polska S.A. świadczy JP Medica Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Piękna 24/26A, 00-549 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy z siedzibą w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000836368, NIP 7010977674, REGON 385867261 o kapitale zakładowym w wysokości 5000,00 zł.
 
JP Medica Sp. z o.o. jest podmiotem leczniczym wpisanym do Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą prowadzonego przez Wojewodę Mazowieckiego pod numerem 000000228622.
 

Usługi telekomunikacyjne dla Klientów Aasa Polska S.A. świadczy Polska Grupa Konsultingowa Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, ul. Mokotowska 15A/16, 00-640 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245406, NIP: 5272487651, REGON: 140277411, kapitał zakładowy w wysokości: 500.000 złotych (w całości opłacony), wpisana do rejestru przedsiębiorców telekomunikacyjnych prowadzonego przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej pod numerem 13252, będąca dostawcą usług w rozumieniu art. 2 pkt 27 lit. a Prawa Telekomunikacyjnego.

Usługi telekomunikacyjne dla Klientów Aasa Polska S.A. świadczy również Privee Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, ul. Mokotowska 15A/16, 00-640 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0001029112, NIP: 7011138042, REGON: 524943799, kapitał zakładowy w wysokości: 5 000,00 zł, wpisana do rejestru przedsiębiorców telekomunikacyjnych prowadzonego przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej pod numerem 13282, będąca dostawcą usług w rozumieniu art. 2 pkt 27 lit. a Prawa Telekomunikacyjnego.

Kurs językowy dla Klientów Aasa Polska S.A. realizowany jest przez Tele-Nauka Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, przy ul. Piękna 24/26 A, 00-549 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców, prowadzonego przez Sąd Rejonowy Gdańsk-Północ w Gdańsku, VII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS: 0000762801, NIP: 5842779937, o kapitale zakładowym w wysokości 5 000,00 zł.