Ubrania kupione przez internet - jak zwrócić?

Ubrania kupione przez internet - jak zwrócić?

Zakupy odzieży internetowej z punktu widzenia konsumenta są innymi zakupami w stosunku do zakupów w sklepach stacjonarnych. W prawie takie zakupy traktowane są jako zakupy na odległość a nie zakupy w siedzibie firmy. Kliencie mają zatem prawo do dokonania zwrotu ubrania.

Konsumenci realizujący zakupy w internetowych sklepach mają większe prawa dotyczące zwrotów zakupionych produktów. Klienci mogą korzystać z dokładnie tych samych przepisów prawnych, z których korzystają klienci w sklepach stacjonarnych. Korzystać można z prawa do reklamowania produktu, który nie jest zgodny z opisem.

Klienci mają również prawo do rękojmi. Dotyczy to sytuacji, w której produkt jest uszkodzony fabrycznie czy też jest niezgodny z opisem sprzedawcy. Natomiast przy zakupach w sklepach stacjonarnych ze względu na traktowanie takich zakupów z punktu widzenia prawa jako zakupy w siedzibie firmy nie można dokonać zwrotu.

Takie zwroty mogą być dopuszczone przez konkretny sklep, co powinna być zapisane w regulaminie sklepu. Jednak trzeba się liczyć z tym, że zwrot produktu, który jest zgodny z opisem nie będzie możliwy.

Zwrot w Internecie

Gdy zamawia się produkty odzieżowe za pośrednictwem Internetu można zgodnie z przepisami prawa dokonać zwrotu produktu w określonym czasie. Jeśli sprzedawca przedstawił formułę dotyczącą zwrotu wówczas taki zwrot może być realizowany przez czternaście dni od momentu dokonania zakupu. wiosenna-pozyczka

Natomiast w przypadku gdy formuła o zwrocie nie została przedstawiona wówczas klient ma prawo zwrotu przez dłuższy czas, który wynosi najczęściej tyle ile rękojmia. Generalnie można dokonać zwrotu produktu zakupionego przez Internet w firmach bez podawania żadnej przyczyny.

Sprzedawca ma obowiązek przyjęcia takiego zwrotu oraz zwrócenia środków finansowych na rachunek wskazany przez klienta lub w innej formie. Na zwrot nie można natomiast liczyć w przypadku gdy dokonuje się zakupów u osób fizycznych, co zdarza się w przypadku zakupów na platformach sprzedażowych czy też poprzez serwisy ogłoszeniowe, choćby z używanymi produktami odzieżowymi.

Szybkie zwroty

Wiele sklepów odzieżowych bardzo szybko obsługuje zwroty. Wynika to ze specyfiki rynku odzieżowe. Na tym rynku trudno jest dokładnie ocenić czy dane ubranie będzie pasowało pod kątem rozmiaru. Można jedynie dokładnie sprawdzać poszczególne wymiary, ale zawsze może się okazać, że ubranie mimo wszystko nie pasuje. Duże oraz profesjonalne firmy na rynku odzieżowym z tego powodu bardzo często zapewniają klientom możliwość nawet zrealizowania darmowego zwrotu.

Przy zwrocie trzeba bowiem brać pod uwagę, że to klient zobowiązany jest na opłacenie przesyłki zwrotnej. Natomiast w wielu sklepach odzieżowych można spotkać się z ofertami, gdzie można liczyć na darmowe przesyłki czy brak konieczności opłacania zwrotnej przesyłki. Wówczas można ograniczyć koszty nawet nietrafionych zakupów.

Z tego powodu gdy dokonuje się szczególnie większych zakupów odzieży w Internecie warto wybierać takie sklepy, który oferują znacznie bardziej sprawną oraz korzystną finansowo formę obsługiwania zwrotów.

Pożyczkodawcą jest Aasa Polska S.A., ul. Hrubieszowska 2, 01-209 Warszawa. NIP: 5252528111, Regon 146017266 zarejestrowana w Sądzie Rejonowym dla m.st. Warszawy w Warszawie XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000411939 Kapitał zakładowy 42 000 000 zł (wpłacony w całości).

Inspektorem ochrony danych jest Agnieszka Rzycka-Osiej, e-mail: iod@aasapolska.pl

Aasa Standard - Warunkiem udzielenia pożyczki jest pozytywny wynik oceny zdolności kredytowej. Rzeczywista roczna stopa oprocentowania dla reprezentatywnego przykładu pożyczki w wysokości 2500 zł (całkowita kwota kredytu) na okres 36 miesięcy wynosi 45,57%. Rata miesięczna od 121,47 zł. Roczna stopa oprocentowania 18,50% (stopa zmienna). Całkowity koszt pożyczki: 1791,98 zł (w tym: odsetki od kwoty pożyczki – 794,48 zł, prowizja 997,50 zł). Całkowita kwota do zapłaty przez konsumenta to 4291,98 zł. Stan na dzień 20.05.2024 r.                                                                     

Aasa z Pakietem Gold - Warunkiem udzielenia pożyczki jest pozytywny wynik oceny zdolności kredytowej. Rzeczywista roczna stopa oprocentowania dla reprezentatywnego przykładu pożyczki w wysokości 8600 zł (całkowita kwota kredytu) na okres 36 miesięcy wynosi 45,56%. Rata miesięczna od 417,83 zł. Roczna stopa oprocentowania 18,50% (stopa zmienna). Całkowity koszt pożyczki: 6164,75 zł (w tym: odsetki od kwoty pożyczki – 2733,35 zł, prowizja 3431,40 zł). Całkowita kwota do zapłaty przez konsumenta to 14764,75 zł. Stan na dzień 20.05.2024 r. Pożyczka z dobrowolnym Pakietem Medycznym. Opłata za dobrowolny Pakiet Medyczny: 2400 zł.                                        

Aasa z Pakietem Premium - Warunkiem udzielenia pożyczki jest pozytywny wynik oceny zdolności kredytowej. Rzeczywista roczna stopa oprocentowania dla reprezentatywnego przykładu pożyczki w wysokości 7900 zł (całkowita kwota kredytu) na okres 36 miesięcy wynosi 45,56%. Rata miesięczna od 383,82 zł. Roczna stopa oprocentowania 18,50% (stopa zmienna). Całkowity koszt pożyczki: 5662,98 zł (w tym: odsetki od kwoty pożyczki – 2510,88 zł, prowizja 3152,10 zł). Całkowita kwota do zapłaty przez konsumenta to 13562,98 zł. Stan na dzień 20.05.2024 r. Pożyczka z dobrowolnym Pakietem Językowym. Opłata za dobrowolny Pakiet Językowy: 2400 zł.       

Aasa z Pakietem Biznes - Warunkiem udzielenia pożyczki jest pozytywny wynik oceny zdolności kredytowej. Rzeczywista roczna stopa oprocentowania dla reprezentatywnego przykładu pożyczki w wysokości 10800 zł (całkowita kwota kredytu) na okres 36 miesięcy wynosi 45,56%. Rata miesięczna od 524,71 zł. Roczna stopa oprocentowania 18,50% (stopa zmienna). Całkowity koszt pożyczki: 7741,87 zł (w tym: odsetki od kwoty pożyczki – 3432,67 zł, prowizja 4309,20 zł). Całkowita kwota do zapłaty przez konsumenta to 18541,87 zł. Stan na dzień 20.05.2024 r. Pożyczka z dobrowolnym Pakietem Medycznym. Opłata za dobrowolny Pakiet Medyczny: 3200 zł.                                

Podmiotem właściwym do pozasądowego rozstrzygania sporu wynikającego z umowy zawartej pomiędzy konsumentem a Aasa Polska S.A. jest Rzecznik Finansowy. Kontakt do Rzecznika Finansowego oraz szczegółowe informacje dotyczące postępowania dostępne są na stronie internetowej www.rf.gov.pl.

W celu rozstrzygnięcia sporu pomiędzy Aasa Polska S.A., a konsumentem, istnieje także możliwość skorzystania z platformy internetowej ODR, dostępnej tutaj. Platforma ODR ułatwia niezależne, bezstronne, przejrzyste, skuteczne, szybkie i sprawiedliwe pozasądowe rozstrzyganie przez internet sporów między konsumentami i przedsiębiorcami.

Aasa Polska S.A. jest agentem ubezpieczeniowym wpisanym do Rejestru Agentów Ubezpieczeniowych pod numerem 11228955/A. Rejestr Agentów Ubezpieczeniowych znajduje się pod linkiem: https://rpu.knf.gov.pl/

Ochronę ubezpieczeniową dla Klientów Aasa Polska S.A. świadczy  Nationale-Nederlanden Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie S.A.; ul. Topiel 12, 00-342 Warszawa; www.nn.pl; Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy; XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego KRS 0000028131, NIP: 526-030-50-06; Kapitał zakładowy: 59 460 000 zł, wpłacony w całości.
 

Usługi medyczne dla Klientów Aasa Polska S.A. świadczy JP Medica Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Piękna 24/26A, 00-549 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy z siedzibą w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000836368, NIP 7010977674, REGON 385867261 o kapitale zakładowym w wysokości 200 000 zł. 
 
JP Medica Sp. z o.o. jest podmiotem leczniczym wpisanym do Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą prowadzonego przez Wojewodę Mazowieckiego pod numerem 000000228622.
 

Usługi telekomunikacyjne dla Klientów Aasa Polska S.A. świadczy Polska Grupa Konsultingowa Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, ul. Mokotowska 15A/16, 00-640 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245406, NIP: 5272487651, REGON: 140277411, kapitał zakładowy w wysokości: 500.000 złotych (w całości opłacony), wpisana do rejestru przedsiębiorców telekomunikacyjnych prowadzonego przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej pod numerem 13252, będąca dostawcą usług w rozumieniu art. 2 pkt 27 lit. a Prawa Telekomunikacyjnego.

Usługi telekomunikacyjne dla Klientów Aasa Polska S.A. świadczy również Privee Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, ul. Mokotowska 15A/16, 00-640 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0001029112, NIP: 7011138042, REGON: 524943799, kapitał zakładowy w wysokości: 5 000,00 zł, wpisana do rejestru przedsiębiorców telekomunikacyjnych prowadzonego przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej pod numerem 13282, będąca dostawcą usług w rozumieniu art. 2 pkt 27 lit. a Prawa Telekomunikacyjnego.

Kurs językowy dla Klientów Aasa Polska S.A. realizowany jest przez Tele-Nauka Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, przy ul. Piękna 24/26 A, 00-549 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców, prowadzonego przez Sąd Rejonowy Gdańsk-Północ w Gdańsku, VII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS: 0000762801, NIP: 5842779937, o kapitale zakładowym w wysokości 100 000 zł.