W związku z decyzją Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydaną w dniu 19 września 2019 r. nr DOZIK-4/2019 Aasa Polska Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie informuje, że stosowała praktykę naruszającą zbiorowe interesy konsumentów polegającą na nieobniżaniu w przypadku przedterminowej spłaty kredytu konsumenckiego całkowitego kosztu kredytu o koszty opłaty przygotowawczej, które dotyczą okresu, o który skrócono czas obowiązywania umowy, co jest niezgodne z art. 49 ust. 1 ustawy o kredycie konsumenckim (tekst jedn.: Dz.U. z 2018 r. poz. 993 ze zm.) oraz godzi w zbiorowe interesy konsumentów. Decyzja Prezesa UOKiK nr DOZIK-4/2019 z dnia 19 września 2019 r. dostępna jest pod adresem www.uokik.gov.pl

Mobilne aplikacje bankowe – jak z nich korzystać?

Mobilne aplikacje bankowe – jak z nich korzystać?

Aktualnie większość banków działających w Polsce pozwala swoim klientom na korzystanie ze specjalnych aplikacji mobilnych na smartfony i tablety. Dzięki nim możemy mieć dostęp do swojego konta i różnych usług w każdym miejscu i o każdej porze. Warto jednak pamiętać o podstawowych kwestiach bezpieczeństwa!

Smartfon czy tablet dają nam szerokie możliwości – te urządzenia mobilne służące do łączenia się z internetem także pozwalają nam na dostęp do naszego konta bankowego on-line. Możemy wtedy sprawdzać saldo konta, wykonywać przelewy, a nawet zakładać lokaty czy zaciągać pożyczki.

Warto jednak wskazać, że również korzystanie z aplikacji mobilnych banków może być związane z ryzykiem, na przykład wykradzenia naszych danych, a tym samym dostępu niepowołanych osób do naszych środków. Właśnie dlatego warto zapoznać się ze zbiorem pomocnych reguł, które sprawią, że bankowanie z użyciem aplikacji mobilnych będzie bezpieczniejsze.

1. Aplikacje instaluj jedynie ze sklepu systemu operacyjnego

Najczęściej aplikacja do dostępu do banku internetowego pobierana jest ze sklepu systemu operacyjnego, na przykład Android – to najbezpieczniejsze rozwiązanie. Wtedy mamy pewność, że aplikacja pochodzi z zaufanego źródła. Zawsze jednak dokładnie sprawdźmy, czy producentem aplikacji jest nasz bank.

Nie instalujmy nigdy oprogramowania bankowego z innych źródeł, na przykład z otrzymanych linków wysyłanych rzekomo przez bank. To próby oszustwa! zimowa-pozyczka

2. Aktualizuj system operacyjny i aplikację

Nie możemy zapominać o tym, aby regularnie aktualizować swój system operacyjny oraz aplikację.

Wiele aktualizacji dotyczy właśnie kwestii bezpieczeństwa, więc rezygnując z nich, zmniejszamy poziom ochrony swojego telefonu oraz konta bankowego.

3. Ustaw limity dla transakcji mobilnych

Każdy bank udostępniający aplikacje mobilne pozwala na ustalenie limitów dla transakcji mobilnych. W ten sposób możemy określić limit przelewów, czyli określić kwotę, powyżej której nie będzie można wykonać przelewu z aplikacji.

Limity tego rodzaju możemy ustalić samodzielnie w internetowym serwisie transakcyjnym naszego banku – potwierdzamy je jednorazowym hasłem SMS.

4. Korzystaj z wiadomości push i widgedów

Wiadomości push wysyłane przez aplikację bankową pozwalają na regularne sprawdzanie informacji o koncie, na przykład o prowadzonych na nim transakcjach. W ten sposób możemy mieć konto pod kontrolą i w razie potrzeby szybko zareagować, gdy pojawią się na nim jakieś podejrzane transakcje. Ponadto powiadomienia tego rodzaju pozwalają nam na zminimalizowanie ryzyka podejrzenia hasła przez inne osoby – nie musimy wtedy tak często logować się do banku.

Na podobnej zasadzie działają widgety na pulpit – pozwalają na łatwe sprawdzanie informacji o koncie, na przykład podgląd stanu konta bez logowania się do aplikacji w miejscach publicznych. zimowa-pozyczka

Zatem wtedy, gdy zależy ci na bezpiecznym bankowaniu, pamiętaj o tym, żeby przestrzegać tych zasad bezpieczeństwa – dzięki nim ryzyko wykradzenia danych i pieniędzy będzie znacznie mniejsze, a nawet całkowicie wyzerowane.

Pożyczkodawcą jest Aasa Polska S.A., ul. Hrubieszowska 2, 01-209 Warszawa. NIP: 5252528111, Regon 146017266 zarejestrowana w Sądzie Rejonowym dla m.st. Warszawy w Warszawie XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000411939 Kapitał zakładowy 42 000 000 zł (wpłacony w całości).

Aasa Standard - Warunkiem udzielenia pożyczki jest pozytywny wynik oceny zdolności kredytowej. Rzeczywista roczna stopa oprocentowania dla reprezentatywnego przykładu pożyczki w wysokości 6 000 zł (całkowita kwota kredytu) na okres 36 miesięcy 48,12%. Rata miesięczna od 297,58 zł. Roczna stopa oprocentowania 20,50% (stopa zmienna). Całkowity koszt pożyczki: 4 518,69 zł (w tym: odsetki od kwoty pożyczki –  2 124,69 zł, prowizja 2 394,00 zł). Całkowita kwota do zapłaty przez konsumenta to 10 518,69 zł. Stan na dzień 15.12.2022 r.

Aasa z Pakietem Korzyści - Warunkiem udzielenia pożyczki jest pozytywny wynik oceny zdolności kredytowej. Rzeczywista roczna stopa oprocentowania dla reprezentatywnego przykładu pożyczki w wysokości 9 900 zł (całkowita kwota kredytu) na okres 36 miesięcy wynosi 48,12%. Rata miesięczna od 491,00 zł. Roczna stopa oprocentowania 20,50% (stopa zmienna). Całkowity koszt pożyczki: 7 455,87 zł (w tym: odsetki od kwoty pożyczki – 3 505,77 zł, prowizja 3 950,10 zł). Całkowita kwota do zapłaty przez konsumenta to 17355,87 zł. Stan na dzień 15.12.2022 r. Pożyczka z dobrowolnym Pakietem Usług Medycznych. Składka dobrowolnego Pakietu Usług Medycznych: 3 600,00 zł. Składka jest kredytowana i opłacana jednorazowo z kwoty udzielonej pożyczki.  

Podmiotem właściwym do pozasądowego rozstrzygania sporu wynikającego z umowy zawartej pomiędzy konsumentem a Aasa Polska S.A. jest Rzecznik Finansowy. Kontakt do Rzecznika Finansowego oraz szczegółowe informacje dotyczące postępowania dostępne są na stronie internetowej www.rf.gov.pl.

W celu rozstrzygnięcia sporu pomiędzy Aasa Polska S.A., a konsumentem, istnieje także możliwość skorzystania z platformy internetowej ODR, dostępnej tutaj. Platforma ODR ułatwia niezależne, bezstronne, przejrzyste, skuteczne, szybkie i sprawiedliwe pozasądowe rozstrzyganie przez internet sporów między konsumentami i przedsiębiorcami.

Aasa Polska S.A. jest agentem ubezpieczeniowym wpisanym do Rejestru Agentów Ubezpieczeniowych pod numerem 11228955/A. Rejestr Agentów Ubezpieczeniowych znajduje się pod linkiem: https://rpu.knf.gov.pl/

Ochronę ubezpieczeniową dla Klientów Aasa Polska S.A. świadczy  Nationale-Nederlanden Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie S.A.; ul. Topiel 12, 00-342 Warszawa; www.nn.pl; Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy; XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego KRS 0000028131, NIP: 526-030-50-06; Kapitał zakładowy: 59 460 000 zł, wpłacony w całości.
 

Usługi medyczne dla Klientów Aasa Polska S.A. świadczy JP Medica Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Piękna 24/26A, 00-549 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy z siedzibą w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000836368, NIP 7010977674, REGON 385867261 o kapitale zakładowym w wysokości 5000,00 zł.
 
JP Medica Sp. z o.o. jest podmiotem leczniczym wpisanym do Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą prowadzonego przez Wojewodę Mazowieckiego pod numerem 000000228622.