Mobilne aplikacje bankowe – jak z nich korzystać?

Mobilne aplikacje bankowe – jak z nich korzystać?

Aktualnie większość banków działających w Polsce pozwala swoim klientom na korzystanie ze specjalnych aplikacji mobilnych na smartfony i tablety. Dzięki nim możemy mieć dostęp do swojego konta i różnych usług w każdym miejscu i o każdej porze. Warto jednak pamiętać o podstawowych kwestiach bezpieczeństwa!

Smartfon czy tablet dają nam szerokie możliwości – te urządzenia mobilne służące do łączenia się z internetem także pozwalają nam na dostęp do naszego konta bankowego on-line. Możemy wtedy sprawdzać saldo konta, wykonywać przelewy, a nawet zakładać lokaty czy zaciągać pożyczki.

Warto jednak wskazać, że również korzystanie z aplikacji mobilnych banków może być związane z ryzykiem, na przykład wykradzenia naszych danych, a tym samym dostępu niepowołanych osób do naszych środków. Właśnie dlatego warto zapoznać się ze zbiorem pomocnych reguł, które sprawią, że bankowanie z użyciem aplikacji mobilnych będzie bezpieczniejsze.

1. Aplikacje instaluj jedynie ze sklepu systemu operacyjnego

Najczęściej aplikacja do dostępu do banku internetowego pobierana jest ze sklepu systemu operacyjnego, na przykład Android – to najbezpieczniejsze rozwiązanie. Wtedy mamy pewność, że aplikacja pochodzi z zaufanego źródła. Zawsze jednak dokładnie sprawdźmy, czy producentem aplikacji jest nasz bank.

Nie instalujmy nigdy oprogramowania bankowego z innych źródeł, na przykład z otrzymanych linków wysyłanych rzekomo przez bank. To próby oszustwa! pożyczka_zima

2. Aktualizuj system operacyjny i aplikację

Nie możemy zapominać o tym, aby regularnie aktualizować swój system operacyjny oraz aplikację.

Wiele aktualizacji dotyczy właśnie kwestii bezpieczeństwa, więc rezygnując z nich, zmniejszamy poziom ochrony swojego telefonu oraz konta bankowego.

3. Ustaw limity dla transakcji mobilnych

Każdy bank udostępniający aplikacje mobilne pozwala na ustalenie limitów dla transakcji mobilnych. W ten sposób możemy określić limit przelewów, czyli określić kwotę, powyżej której nie będzie można wykonać przelewu z aplikacji.

Limity tego rodzaju możemy ustalić samodzielnie w internetowym serwisie transakcyjnym naszego banku – potwierdzamy je jednorazowym hasłem SMS.

4. Korzystaj z wiadomości push i widgedów

Wiadomości push wysyłane przez aplikację bankową pozwalają na regularne sprawdzanie informacji o koncie, na przykład o prowadzonych na nim transakcjach. W ten sposób możemy mieć konto pod kontrolą i w razie potrzeby szybko zareagować, gdy pojawią się na nim jakieś podejrzane transakcje. Ponadto powiadomienia tego rodzaju pozwalają nam na zminimalizowanie ryzyka podejrzenia hasła przez inne osoby – nie musimy wtedy tak często logować się do banku.

Na podobnej zasadzie działają widgety na pulpit – pozwalają na łatwe sprawdzanie informacji o koncie, na przykład podgląd stanu konta bez logowania się do aplikacji w miejscach publicznych. pożyczka_zima

Zatem wtedy, gdy zależy ci na bezpiecznym bankowaniu, pamiętaj o tym, żeby przestrzegać tych zasad bezpieczeństwa – dzięki nim ryzyko wykradzenia danych i pieniędzy będzie znacznie mniejsze, a nawet całkowicie wyzerowane.

Pożyczkodawcą jest Aasa Polska S.A., ul. Hrubieszowska 2, 01-209 Warszawa. NIP: 5252528111, Regon 146017266 zarejestrowana w Sądzie Rejonowym dla m.st. Warszawy w Warszawie XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000411939 Kapitał zakładowy 42 000 000 zł (wpłacony w całości).

Aasa Standard - Warunkiem udzielenia pożyczki jest pozytywny wynik oceny zdolności kredytowej. Rzeczywista roczna stopa oprocentowania dla reprezentatywnego przykładu pożyczki w wysokości 6300 zł (całkowita kwota kredytu) na okres 36 miesięcy wynosi 45,60%. Rata miesięczna od 306,08 zł. Roczna stopa oprocentowania 18,50% (stopa zmienna). Całkowity koszt pożyczki: 4513,14 zł (w tym: odsetki od kwoty pożyczki – 1999,44 zł, prowizja 2513,70 zł). Całkowita kwota do zapłaty przez konsumenta to 10813,14 zł. Stan na dzień 05.10.2023 r.                                                                                      

Aasa z Pakietem Gold - Warunkiem udzielenia pożyczki jest pozytywny wynik oceny zdolności kredytowej. Rzeczywista roczna stopa oprocentowania dla reprezentatywnego przykładu pożyczki w wysokości 8500 zł (całkowita kwota kredytu) na okres 36 miesięcy wynosi 45,57%. Rata miesięczna od 412,97 zł. Roczna stopa oprocentowania 18,50% (stopa zmienna). Całkowity koszt pożyczki: 6093,93 zł (w tym: odsetki od kwoty pożyczki – 2702,43 zł, prowizja 3391,50 zł). Całkowita kwota do zapłaty przez konsumenta to 14593,93 zł. Stan na dzień 01.11.2023 r. Pożyczka z dobrowolnym Pakietem Medycznym. Opłata za dobrowolny Pakiet Medyczny: 2400 zł.                                                 

Aasa z Pakietem Premium - Warunkiem udzielenia pożyczki jest pozytywny wynik oceny zdolności kredytowej. Rzeczywista roczna stopa oprocentowania dla reprezentatywnego przykładu pożyczki w wysokości 7200 zł (całkowita kwota kredytu) na okres 36 miesięcy wynosi 45,57%. Rata miesięczna od 349,81 zł. Roczna stopa oprocentowania 18,50% (stopa zmienna). Całkowity koszt pożyczki: 5161,87 zł (w tym: odsetki od kwoty pożyczki – 2289,07 zł, prowizja 2872,80 zł). Całkowita kwota do zapłaty przez konsumenta to 12361,87 zł. Stan na dzień 01.11.2023 r. Pożyczka z dobrowolnym Pakietem Językowym. Opłata za dobrowolny Pakiet Językowy: 2000 zł.        

Aasa z Pakietem Biznes - Warunkiem udzielenia pożyczki jest pozytywny wynik oceny zdolności kredytowej. Rzeczywista roczna stopa oprocentowania dla reprezentatywnego przykładu pożyczki w wysokości 7200 zł (całkowita kwota kredytu) na okres 36 miesięcy wynosi 45,57%. Rata miesięczna od 349,81 zł. Roczna stopa oprocentowania 18,50% (stopa zmienna). Całkowity koszt pożyczki: 5161,87 zł (w tym: odsetki od kwoty pożyczki – 2289,07 zł, prowizja 2872,80 zł). Całkowita kwota do zapłaty przez konsumenta to 12361,87 zł. Stan na dzień 01.11.2023 r. Pożyczka z dobrowolnym Pakietem Medycznym. Opłata za dobrowolny Pakiet Medyczny: 2000 zł.                             

Podmiotem właściwym do pozasądowego rozstrzygania sporu wynikającego z umowy zawartej pomiędzy konsumentem a Aasa Polska S.A. jest Rzecznik Finansowy. Kontakt do Rzecznika Finansowego oraz szczegółowe informacje dotyczące postępowania dostępne są na stronie internetowej www.rf.gov.pl.

W celu rozstrzygnięcia sporu pomiędzy Aasa Polska S.A., a konsumentem, istnieje także możliwość skorzystania z platformy internetowej ODR, dostępnej tutaj. Platforma ODR ułatwia niezależne, bezstronne, przejrzyste, skuteczne, szybkie i sprawiedliwe pozasądowe rozstrzyganie przez internet sporów między konsumentami i przedsiębiorcami.

Aasa Polska S.A. jest agentem ubezpieczeniowym wpisanym do Rejestru Agentów Ubezpieczeniowych pod numerem 11228955/A. Rejestr Agentów Ubezpieczeniowych znajduje się pod linkiem: https://rpu.knf.gov.pl/

Ochronę ubezpieczeniową dla Klientów Aasa Polska S.A. świadczy  Nationale-Nederlanden Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie S.A.; ul. Topiel 12, 00-342 Warszawa; www.nn.pl; Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy; XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego KRS 0000028131, NIP: 526-030-50-06; Kapitał zakładowy: 59 460 000 zł, wpłacony w całości.
 

Usługi medyczne dla Klientów Aasa Polska S.A. świadczy JP Medica Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Piękna 24/26A, 00-549 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy z siedzibą w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000836368, NIP 7010977674, REGON 385867261 o kapitale zakładowym w wysokości 5000,00 zł.
 
JP Medica Sp. z o.o. jest podmiotem leczniczym wpisanym do Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą prowadzonego przez Wojewodę Mazowieckiego pod numerem 000000228622.
 

Usługi telekomunikacyjne dla Klientów Aasa Polska S.A. świadczy Polska Grupa Konsultingowa Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, ul. Mokotowska 15A/16, 00-640 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245406, NIP: 5272487651, REGON: 140277411, kapitał zakładowy w wysokości: 500.000 złotych (w całości opłacony), wpisana do rejestru przedsiębiorców telekomunikacyjnych prowadzonego przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej pod numerem 13252, będąca dostawcą usług w rozumieniu art. 2 pkt 27 lit. a Prawa Telekomunikacyjnego.

Usługi telekomunikacyjne dla Klientów Aasa Polska S.A. świadczy również Privee Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, ul. Mokotowska 15A/16, 00-640 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0001029112, NIP: 7011138042, REGON: 524943799, kapitał zakładowy w wysokości: 5 000,00 zł, wpisana do rejestru przedsiębiorców telekomunikacyjnych prowadzonego przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej pod numerem 13282, będąca dostawcą usług w rozumieniu art. 2 pkt 27 lit. a Prawa Telekomunikacyjnego.

Kurs językowy dla Klientów Aasa Polska S.A. realizowany jest przez Tele-Nauka Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, przy ul. Piękna 24/26 A, 00-549 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców, prowadzonego przez Sąd Rejonowy Gdańsk-Północ w Gdańsku, VII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS: 0000762801, NIP: 5842779937, o kapitale zakładowym w wysokości 5 000,00 zł.