W związku z decyzją Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydaną w dniu 19 września 2019 r. nr DOZIK-4/2019 Aasa Polska Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie informuje, że stosowała praktykę naruszającą zbiorowe interesy konsumentów polegającą na nieobniżaniu w przypadku przedterminowej spłaty kredytu konsumenckiego całkowitego kosztu kredytu o koszty opłaty przygotowawczej, które dotyczą okresu, o który skrócono czas obowiązywania umowy, co jest niezgodne z art. 49 ust. 1 ustawy o kredycie konsumenckim (tekst jedn.: Dz.U. z 2018 r. poz. 993 ze zm.) oraz godzi w zbiorowe interesy konsumentów. Decyzja Prezesa UOKiK nr DOZIK-4/2019 z dnia 19 września 2019 r. dostępna jest pod adresem www.uokik.gov.pl

Bankomat zatrzymał kartę. Co zrobić?

Bankomat zatrzymał kartę. Co zrobić?

Idziesz do bankomatu, aby wypłacić pieniądze. Wkładasz kartę, wybierasz odpowiednie przyciski, aby pobrać gotówkę, ale… nie otrzymujesz pieniędzy i bankomat zatrzymuje twoją kartę. Taka sytuacja może przydarzyć się każdemu z nas. Co powinniśmy wtedy zrobić?

Karta pozwala nam na łatwe wypłacanie pieniędzy z bankomatu oraz płacenie w sklepach. Nie musimy już udawać się do okienka banku, aby pobrać pieniądze – możemy zrobić to przez 24 godziny na dobę w różnych miejscach na terenie całej Polski i zagranicy.

Zatrzymanie karty w bankomacie może mieć kilka różnych powodów. Możemy wobec tego uniknąć takiego problemu, gdy wiemy, na co uważać.

Główne przyczyny zatrzymania karty w bankomacie:

• upłynięcie terminu ważności karty

• kilkukrotne błędne wprowadzenie kodu PIN wiosenna-pozyczka

• brak odbioru karty przez długi czas

• awaria urządzenia

Gdy karta zostaje „połknięta” przez bankomat, pojawia się spory problem – w końcu zostajemy zarówno bez pieniędzy, jak i bez karty. Jeśli jeszcze nie przydarzyła ci się taka sytuacja, nie oznacza to, że nie może mieć miejsca. Warto więc wiedzieć, co powinniśmy zrobić w takim przypadku.

Gdy karta została zatrzymana w bankomacie swojego banku

Jeżeli korzystaliśmy z bankomatu w swoim banku, bezpośrednio w placówce, możemy po prostu wejść do niej i przedstawić pracownikowi swoją sytuację. Często zatrzymaną kartę możemy łatwo odzyskać. W tym celu będziemy musieli przedstawić swój dowód tożsamości oraz podpisać odpowiednie oświadczenie.

Gdy bankomat nie znajduje się przy placówce, powinniśmy skontaktować się z numerem infolinii znajdującym się na naklejce na bankomacie. Odpowiednie informacje mogą pojawić się również na ekranie bankomatu.

Karta przechowywana jest w bankomatach przez określony czas – najczęściej jest to 10 dni roboczych. Gdy w tym czasie nie zostanie ona odebrana, wówczas przekazywana jest do zniszczenia. wiosenna-pozyczka

Gdy karta została zatrzymana w obcym bankomacie

Może jednak zdarzyć się tak, że karta zostanie zatrzymana w bankomacie innego banku lub bankomacie obsługującym karty różnych banków. Wtedy również powinniśmy skontaktować się z firmą zarządzającą bankomatem, której dane znajdziemy na urządzeniu.

Warto jednocześnie dla bezpieczeństwa dokonać zastrzeżenia karty – dotyczy to zarówno bankomatów za granicą, jak i w Polsce. W ten sposób zminimalizujemy ryzyko nielegalnego wykorzystania karty i ochronimy swoje pieniądze. Kartę możemy zastrzec telefonicznie, internetowo albo w placówce banku. Jednocześnie możemy złożyć wniosek o wydanie nowej karty.

Międzynarodowy numer pozwalający na zastrzeżenie karty to (+48) 828 828 828 – jest on czynny całodobowo i możemy skontaktować się z nim z każdego miejsca na świecie, zarówno z telefonów stacjonarnych, jak i komórkowych.

Warto jednocześnie wskazać, że nie zawsze możemy odzyskać kartę zatrzymaną w obcym bankomacie. Niektórzy właściciele bankomatów nie oddają zatrzymanych kart bez względu na powód zatrzymania, ale po prostu dokonują ich zniszczenia. Wobec tego i tak będziemy musieli wystąpić o nową kartę.

Pożyczkodawcą jest Aasa Polska S.A., ul. Hrubieszowska 2, 01-209 Warszawa. NIP: 5252528111, Regon 146017266 zarejestrowana w Sądzie Rejonowym dla m.st. Warszawy w Warszawie XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000411939 Kapitał zakładowy 42 000 000 zł (wpłacony w całości).

Aasa Standard - Warunkiem udzielenia pożyczki jest pozytywny wynik oceny zdolności kredytowej. Rzeczywista roczna stopa oprocentowania dla reprezentatywnego przykładu pożyczki w wysokości 6 000 zł (całkowita kwota kredytu) na okres 36 miesięcy 48,12%. Rata miesięczna od 297,58 zł. Roczna stopa oprocentowania 20,50% (stopa zmienna). Całkowity koszt pożyczki: 4 518,69 zł (w tym: odsetki od kwoty pożyczki –  2 124,69 zł, prowizja 2 394,00 zł). Całkowita kwota do zapłaty przez konsumenta to 10 518,69 zł. Stan na dzień 15.12.2022 r.

Aasa z Pakietem Korzyści - Warunkiem udzielenia pożyczki jest pozytywny wynik oceny zdolności kredytowej. Rzeczywista roczna stopa oprocentowania dla reprezentatywnego przykładu pożyczki w wysokości 9 900 zł (całkowita kwota kredytu) na okres 36 miesięcy wynosi 48,12%. Rata miesięczna od 491,00 zł. Roczna stopa oprocentowania 20,50% (stopa zmienna). Całkowity koszt pożyczki: 7 455,87 zł (w tym: odsetki od kwoty pożyczki – 3 505,77 zł, prowizja 3 950,10 zł). Całkowita kwota do zapłaty przez konsumenta to 17355,87 zł. Stan na dzień 15.12.2022 r. Pożyczka z dobrowolnym Pakietem Usług Medycznych. Opłata za dobrowolny Pakiet Usług Medycznych: 3 600,00 zł. 

Aasa z Pakietem Korzyści i Pakietem SIM - Warunkiem udzielenia pożyczki jest pozytywny wynik oceny zdolności kredytowej. Rzeczywista roczna stopa oprocentowania dla reprezentatywnego przykładu pożyczki w wysokości 6 400 zł (całkowita kwota kredytu) na okres 24 miesięcy wynosi 52,78%. Rata miesięczna od 422,00 zł. Roczna stopa oprocentowania 20,50% (stopa zmienna). Całkowity koszt pożyczki: 3 424,49 zł (w tym: odsetki od kwoty pożyczki – 1 510,89 zł, prowizja 1 913,60 zł). Całkowita kwota do zapłaty przez konsumenta to 9 824,49 zł. Stan na dzień 16.03.2023 r. Pożyczka z dobrowolnym Pakietem Usług Medycznych oraz Pakietem SIM. Opłata za dobrowolny Pakiet Usług Medycznych: 2 000,00 zł. Opłata za dobrowolny Pakiet SIM 200,00 zł.

Podmiotem właściwym do pozasądowego rozstrzygania sporu wynikającego z umowy zawartej pomiędzy konsumentem a Aasa Polska S.A. jest Rzecznik Finansowy. Kontakt do Rzecznika Finansowego oraz szczegółowe informacje dotyczące postępowania dostępne są na stronie internetowej www.rf.gov.pl.

W celu rozstrzygnięcia sporu pomiędzy Aasa Polska S.A., a konsumentem, istnieje także możliwość skorzystania z platformy internetowej ODR, dostępnej tutaj. Platforma ODR ułatwia niezależne, bezstronne, przejrzyste, skuteczne, szybkie i sprawiedliwe pozasądowe rozstrzyganie przez internet sporów między konsumentami i przedsiębiorcami.

Aasa Polska S.A. jest agentem ubezpieczeniowym wpisanym do Rejestru Agentów Ubezpieczeniowych pod numerem 11228955/A. Rejestr Agentów Ubezpieczeniowych znajduje się pod linkiem: https://rpu.knf.gov.pl/

Ochronę ubezpieczeniową dla Klientów Aasa Polska S.A. świadczy  Nationale-Nederlanden Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie S.A.; ul. Topiel 12, 00-342 Warszawa; www.nn.pl; Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy; XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego KRS 0000028131, NIP: 526-030-50-06; Kapitał zakładowy: 59 460 000 zł, wpłacony w całości.
 

Usługi medyczne dla Klientów Aasa Polska S.A. świadczy JP Medica Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Piękna 24/26A, 00-549 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy z siedzibą w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000836368, NIP 7010977674, REGON 385867261 o kapitale zakładowym w wysokości 5000,00 zł.
 
JP Medica Sp. z o.o. jest podmiotem leczniczym wpisanym do Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą prowadzonego przez Wojewodę Mazowieckiego pod numerem 000000228622.
 

Usługi telekomunikacyjne dla Klientów Aasa Polska S.A. świadczy Polska Grupa Konsultingowa Spółka z ograniczona odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, ul. Mokotowska 15A/16, 00-640 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245406, NIP: 5272487651, REGON: 140277411, kapitał zakładowy w wysokości: 500.000 złotych (w całości opłacony), wpisana do rejestru przedsiębiorców telekomunikacyjnych prowadzonego przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej pod numerem 13252, będąca dostawcą usług w rozumieniu art. 2 pkt 27 lit. a Prawa Telekomunikacyjnego.