Wiosenny zastrzyk gotówki do 15 tys. złotych

Sprawdź!

Bankomat zatrzymał kartę. Co zrobić?

Bankomat zatrzymał kartę. Co zrobić?

Idziesz do bankomatu, aby wypłacić pieniądze. Wkładasz kartę, wybierasz odpowiednie przyciski, aby pobrać gotówkę, ale… nie otrzymujesz pieniędzy i bankomat zatrzymuje twoją kartę. Taka sytuacja może przydarzyć się każdemu z nas. Co powinniśmy wtedy zrobić?

Karta pozwala nam na łatwe wypłacanie pieniędzy z bankomatu oraz płacenie w sklepach. Nie musimy już udawać się do okienka banku, aby pobrać pieniądze – możemy zrobić to przez 24 godziny na dobę w różnych miejscach na terenie całej Polski i zagranicy.

Zatrzymanie karty w bankomacie może mieć kilka różnych powodów. Możemy wobec tego uniknąć takiego problemu, gdy wiemy, na co uważać.

Główne przyczyny zatrzymania karty w bankomacie:

• upłynięcie terminu ważności karty

• kilkukrotne błędne wprowadzenie kodu PIN

Pożyczka online do 15 tys. złotych na powitanie wiosny!

• brak odbioru karty przez długi czas

• awaria urządzenia

Gdy karta zostaje „połknięta” przez bankomat, pojawia się spory problem – w końcu zostajemy zarówno bez pieniędzy, jak i bez karty. Jeśli jeszcze nie przydarzyła ci się taka sytuacja, nie oznacza to, że nie może mieć miejsca. Warto więc wiedzieć, co powinniśmy zrobić w takim przypadku.

Gdy karta została zatrzymana w bankomacie swojego banku

Jeżeli korzystaliśmy z bankomatu w swoim banku, bezpośrednio w placówce, możemy po prostu wejść do niej i przedstawić pracownikowi swoją sytuację. Często zatrzymaną kartę możemy łatwo odzyskać. W tym celu będziemy musieli przedstawić swój dowód tożsamości oraz podpisać odpowiednie oświadczenie.

Gdy bankomat nie znajduje się przy placówce, powinniśmy skontaktować się z numerem infolinii znajdującym się na naklejce na bankomacie. Odpowiednie informacje mogą pojawić się również na ekranie bankomatu.

Karta przechowywana jest w bankomatach przez określony czas – najczęściej jest to 10 dni roboczych. Gdy w tym czasie nie zostanie ona odebrana, wówczas przekazywana jest do zniszczenia.

Gdy karta została zatrzymana w obcym bankomacie

undefined

Może jednak zdarzyć się tak, że karta zostanie zatrzymana w bankomacie innego banku lub bankomacie obsługującym karty różnych banków. Wtedy również powinniśmy skontaktować się z firmą zarządzającą bankomatem, której dane znajdziemy na urządzeniu.

Warto jednocześnie dla bezpieczeństwa dokonać zastrzeżenia karty – dotyczy to zarówno bankomatów za granicą, jak i w Polsce. W ten sposób zminimalizujemy ryzyko nielegalnego wykorzystania karty i ochronimy swoje pieniądze. Kartę możemy zastrzec telefonicznie, internetowo albo w placówce banku. Jednocześnie możemy złożyć wniosek o wydanie nowej karty.

Międzynarodowy numer pozwalający na zastrzeżenie karty to (+48) 828 828 828 – jest on czynny całodobowo i możemy skontaktować się z nim z każdego miejsca na świecie, zarówno z telefonów stacjonarnych, jak i komórkowych.

Warto jednocześnie wskazać, że nie zawsze możemy odzyskać kartę zatrzymaną w obcym bankomacie. Niektórzy właściciele bankomatów nie oddają zatrzymanych kart bez względu na powód zatrzymania, ale po prostu dokonują ich zniszczenia. Wobec tego i tak będziemy musieli wystąpić o nową kartę.

Pożyczkodawcą jest Aasa Polska S.A., ul. Hrubieszowska 2, 01-209 Warszawa. NIP: 5252528111, Regon 146017266 zarejestrowana w Sądzie Rejonowym dla m.st. Warszawy w Warszawie XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000411939 Kapitał zakładowy 42 000 000 zł (wpłacony w całości).

Aasa Standard - Warunkiem udzielenia pożyczki jest pozytywny wynik oceny zdolności kredytowej. Rzeczywista roczna stopa oprocentowania dla reprezentatywnego przykładu pożyczki w wysokości 4400 zł (całkowita kwota kredytu) na okres 36 miesięcy wynosi 64,13%. Rata miesięczna od 251,28 zł. Roczna stopa oprocentowania (stopa stała) 7,2%. Całkowity koszt pożyczki: 4420,27 zł (w tym: odsetki od kwoty pożyczki – 512,80 zł, prowizja 3907,47 zł). Całkowita kwota do zapłaty przez konsumenta to 8820,27 zł. Stan na dzień 01.02.2021 r.

Aasa Standard z Pakietem Korzyści - Warunkiem udzielenia pożyczki jest pozytywny wynik oceny zdolności kredytowej. Rzeczywista roczna stopa oprocentowania dla reprezentatywnego przykładu pożyczki w wysokości 4600 zł (całkowita kwota kredytu) na okres 36 miesięcy wynosi 58,13%. Rata miesięczna od 117,95 zł. Roczna stopa oprocentowania (stopa stała) 7,2 %. Całkowity koszt pożyczki: 4690,01 zł (w tym: odsetki od kwoty pożyczki – 605,06 zł, prowizja 4084,95 zł). Całkowita kwota do zapłaty przez konsumenta to 9290,01 zł. Stan na dzień 01.02.2021 r. Pożyczka z dobrowolnym ubezpieczeniem na życie. Składka dobrowolnego ubezpieczenia na życie: 1324,80 zł. Składka jest kredytowana i opłacana jednorazowo.

Podmiotem właściwym do pozasądowego rozstrzygania sporu wynikającego z umowy zawartej pomiędzy konsumentem a Aasa Polska S.A. jest Rzecznik Finansowy. Kontakt do Rzecznika Finansowego oraz szczegółowe informacje dotyczące postępowania dostępne są na stronie internetowej www.rf.gov.pl.

W celu rozstrzygnięcia sporu pomiędzy Aasa Polska S.A., a konsumentem, istnieje także możliwość skorzystania z platformy internetowej ODR, dostępnej tutaj. Platforma ODR ułatwia niezależne, bezstronne, przejrzyste, skuteczne, szybkie i sprawiedliwe pozasądowe rozstrzyganie przez internet sporów między konsumentami i przedsiębiorcami.