W związku z decyzją Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydaną w dniu 19 września 2019 r. nr DOZIK-4/2019 Aasa Polska Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie informuje, że stosowała praktykę naruszającą zbiorowe interesy konsumentów polegającą na nieobniżaniu w przypadku przedterminowej spłaty kredytu konsumenckiego całkowitego kosztu kredytu o koszty opłaty przygotowawczej, które dotyczą okresu, o który skrócono czas obowiązywania umowy, co jest niezgodne z art. 49 ust. 1 ustawy o kredycie konsumenckim (tekst jedn.: Dz.U. z 2018 r. poz. 993 ze zm.) oraz godzi w zbiorowe interesy konsumentów. Decyzja Prezesa UOKiK nr DOZIK-4/2019 z dnia 19 września 2019 r. dostępna jest pod adresem www.uokik.gov.pl

Weź pożyczkę, której rata nie wzrośnie przez cały okres spłaty. RRSO: 77,46%

Sprawdź!

Bankomat zatrzymał kartę. Co zrobić?

Bankomat zatrzymał kartę. Co zrobić?

Idziesz do bankomatu, aby wypłacić pieniądze. Wkładasz kartę, wybierasz odpowiednie przyciski, aby pobrać gotówkę, ale… nie otrzymujesz pieniędzy i bankomat zatrzymuje twoją kartę. Taka sytuacja może przydarzyć się każdemu z nas. Co powinniśmy wtedy zrobić?

Karta pozwala nam na łatwe wypłacanie pieniędzy z bankomatu oraz płacenie w sklepach. Nie musimy już udawać się do okienka banku, aby pobrać pieniądze – możemy zrobić to przez 24 godziny na dobę w różnych miejscach na terenie całej Polski i zagranicy.

Zatrzymanie karty w bankomacie może mieć kilka różnych powodów. Możemy wobec tego uniknąć takiego problemu, gdy wiemy, na co uważać.

Główne przyczyny zatrzymania karty w bankomacie:

• upłynięcie terminu ważności karty

• kilkukrotne błędne wprowadzenie kodu PIN

• brak odbioru karty przez długi czas

• awaria urządzenia

Gdy karta zostaje „połknięta” przez bankomat, pojawia się spory problem – w końcu zostajemy zarówno bez pieniędzy, jak i bez karty. Jeśli jeszcze nie przydarzyła ci się taka sytuacja, nie oznacza to, że nie może mieć miejsca. Warto więc wiedzieć, co powinniśmy zrobić w takim przypadku.

Gdy karta została zatrzymana w bankomacie swojego banku

Jeżeli korzystaliśmy z bankomatu w swoim banku, bezpośrednio w placówce, możemy po prostu wejść do niej i przedstawić pracownikowi swoją sytuację. Często zatrzymaną kartę możemy łatwo odzyskać. W tym celu będziemy musieli przedstawić swój dowód tożsamości oraz podpisać odpowiednie oświadczenie.

Gdy bankomat nie znajduje się przy placówce, powinniśmy skontaktować się z numerem infolinii znajdującym się na naklejce na bankomacie. Odpowiednie informacje mogą pojawić się również na ekranie bankomatu.

Karta przechowywana jest w bankomatach przez określony czas – najczęściej jest to 10 dni roboczych. Gdy w tym czasie nie zostanie ona odebrana, wówczas przekazywana jest do zniszczenia.

Gdy karta została zatrzymana w obcym bankomacie

Może jednak zdarzyć się tak, że karta zostanie zatrzymana w bankomacie innego banku lub bankomacie obsługującym karty różnych banków. Wtedy również powinniśmy skontaktować się z firmą zarządzającą bankomatem, której dane znajdziemy na urządzeniu.

Warto jednocześnie dla bezpieczeństwa dokonać zastrzeżenia karty – dotyczy to zarówno bankomatów za granicą, jak i w Polsce. W ten sposób zminimalizujemy ryzyko nielegalnego wykorzystania karty i ochronimy swoje pieniądze. Kartę możemy zastrzec telefonicznie, internetowo albo w placówce banku. Jednocześnie możemy złożyć wniosek o wydanie nowej karty.

Międzynarodowy numer pozwalający na zastrzeżenie karty to (+48) 828 828 828 – jest on czynny całodobowo i możemy skontaktować się z nim z każdego miejsca na świecie, zarówno z telefonów stacjonarnych, jak i komórkowych.

Warto jednocześnie wskazać, że nie zawsze możemy odzyskać kartę zatrzymaną w obcym bankomacie. Niektórzy właściciele bankomatów nie oddają zatrzymanych kart bez względu na powód zatrzymania, ale po prostu dokonują ich zniszczenia. Wobec tego i tak będziemy musieli wystąpić o nową kartę.

Pożyczkodawcą jest Aasa Polska S.A., ul. Hrubieszowska 2, 01-209 Warszawa. NIP: 5252528111, Regon 146017266 zarejestrowana w Sądzie Rejonowym dla m.st. Warszawy w Warszawie XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000411939 Kapitał zakładowy 42 000 000 zł (wpłacony w całości).

Aasa Standard - Warunkiem udzielenia pożyczki jest pozytywny wynik oceny zdolności kredytowej. Rzeczywista roczna stopa oprocentowania dla reprezentatywnego przykładu pożyczki w wysokości 5300 zł (całkowita kwota kredytu) na okres 36 miesięcy wynosi 88,30%. Rata miesięczna od 353,49 zł. Roczna stopa oprocentowania 20,50% (stopa zmienna). Całkowity koszt pożyczki: 7161,48 zł (w tym: odsetki od kwoty pożyczki – 1874,73 zł, prowizja 5286,75 zł). Całkowita kwota do zapłaty przez konsumenta to 12461,48 zł. Stan na dzień 08.09.2022 r                                    

Aasa z Pakietem Korzyści - Warunkiem udzielenia pożyczki jest pozytywny wynik oceny zdolności kredytowej. Rzeczywista roczna stopa oprocentowania dla reprezentatywnego przykładu pożyczki w wysokości 5300 zł (całkowita kwota kredytu) na okres 36 miesięcy wynosi 77,46%. Rata miesięczna od 329,64 zł. Roczna stopa oprocentowania 20,50% (stopa stała). Całkowity koszt pożyczki: 6326,73 zł (w tym: odsetki od kwoty pożyczki – 1874,73 zł, prowizja 4452 zł). Całkowita kwota do zapłaty przez konsumenta to 11626,73 zł. Stan na dzień 08.09.2022 r. Pożyczka z dobrowolnym Pakietem Usług Medycznych. Składka dobrowolnego Pakietu Usług Medycznych: 1 400,00 zł. Składka jest kredytowana i opłacana jednorazowo z kwoty udzielonej pożyczki.     

Podmiotem właściwym do pozasądowego rozstrzygania sporu wynikającego z umowy zawartej pomiędzy konsumentem a Aasa Polska S.A. jest Rzecznik Finansowy. Kontakt do Rzecznika Finansowego oraz szczegółowe informacje dotyczące postępowania dostępne są na stronie internetowej www.rf.gov.pl.

W celu rozstrzygnięcia sporu pomiędzy Aasa Polska S.A., a konsumentem, istnieje także możliwość skorzystania z platformy internetowej ODR, dostępnej tutaj. Platforma ODR ułatwia niezależne, bezstronne, przejrzyste, skuteczne, szybkie i sprawiedliwe pozasądowe rozstrzyganie przez internet sporów między konsumentami i przedsiębiorcami.

Aasa Polska S.A. jest agentem ubezpieczeniowym wpisanym do Rejestru Agentów Ubezpieczeniowych pod numerem 11228955/A. Rejestr Agentów Ubezpieczeniowych znajduje się pod linkiem: https://rpu.knf.gov.pl/

Ochronę ubezpieczeniową dla Klientów Aasa Polska S.A. świadczy  NNLife Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie i Reasekuracji Spółka Akcyjna (NNLife TUnŻiR S.A., dalej jako Towarzystwo) z siedzibą w Warszawie przy ul. Przemysłowej 26, 00-450 Warszawa, wpisane do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla miasta stołecznego Warszawy, XII Wydział Gospodarczy, pod numerem KRS 0000028131, REGON 010928125, NIP 526-030-50-06, wysokość kapitału zakładowego 21.490.000,00 zł. 
 

Usługi medyczne dla Klientów Aasa Polska S.A. świadczy JP Medica Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Piękna 24/26A, 00-549 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy z siedzibą w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000836368, NIP 7010977674, REGON 385867261 o kapitale zakładowym w wysokości 5000,00 zł.
 
JP Medica Sp. z o.o. jest podmiotem leczniczym wpisanym do Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą prowadzonego przez Wojewodę Mazowieckiego pod numerem 000000228622.