W związku z decyzją Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydaną w dniu 19 września 2019 r. nr DOZIK-4/2019 Aasa Polska Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie informuje, że stosowała praktykę naruszającą zbiorowe interesy konsumentów polegającą na nieobniżaniu w przypadku przedterminowej spłaty kredytu konsumenckiego całkowitego kosztu kredytu o koszty opłaty przygotowawczej, które dotyczą okresu, o który skrócono czas obowiązywania umowy, co jest niezgodne z art. 49 ust. 1 ustawy o kredycie konsumenckim (tekst jedn.: Dz.U. z 2018 r. poz. 993 ze zm.) oraz godzi w zbiorowe interesy konsumentów. Decyzja Prezesa UOKiK nr DOZIK-4/2019 z dnia 19 września 2019 r. dostępna jest pod adresem www.uokik.gov.pl

Weź pożyczkę, której rata nie wzrośnie przez cały okres spłaty. RRSO: 77,46%

Sprawdź!

Dlaczego warto pilnować terminu płatności?

Dlaczego warto pilnować terminu płatności?

Rachunki, faktury, abonamenty, podatki, raty pożyczek i kredytów – to tylko niektóre opłaty ponoszone przez nas co miesiąc. Płacą je osoby prywatne oraz przedsiębiorcy. Wszystkie z nich mają także swój termin płatności. Dlaczego nie powinniśmy go przekraczać?

Chyba każdy z nas chciałby otrzymywać zapłatę w terminie – właśnie dlatego samemu warto pamiętać o tym, aby regulować opłaty punktualnie. To nie tylko kwestia naszej rzetelności i uczciwości. Wtedy, gdy przekroczymy ustalony termin płatności, możemy narazić się na niemałe problemy. Na co narażamy się wtedy, gdy nie zapłacimy w terminie?

1. Naliczenie odsetek za opóźnienie w płatności

Pierwszą konsekwencją, która może spotkać nas w przypadku braku terminowej spłaty zobowiązania jest naliczenie odsetek za opóźnienie. Najczęściej mamy wtedy do czynienia z tak zwanymi odsetkami ustawowymi za opóźnienie, które służą do rekompensaty za niezapłacenie zobowiązania w terminie.

Minister sprawiedliwości ogłasza wysokość odsetek ustawowych w formie obwieszczenia. Aktualnie wynoszą one 7% w stosunku rocznym, ale maksymalna wysokość odsetek może wynieść nawet 14% w skali rocznej. Odsetki za opóźnienie naliczane są od pierwszego dnia następującego po dniu wskazanym do zapłaty.

2. Koszty monitów

Monit jest przypomnieniem o tym, że mamy do spłacenia zadłużenie. Najczęściej spotykamy się z monitami dotyczącymi pożyczek i kredytów, które przesyłane są przez banki i przez firmy pozabankowe. Monit może mieć formę listu, wiadomości SMS, telefonu czy wiadomości e-mailowej.

Koszty monitów nie są niskie. Przykładowo, za monit telefoniczny do naszego długu może być doliczona kwota 7 złotych, a za monit listowny nawet 20 złotych. Wierzyciel może przesłać nam kilka monitów, zatem nasz dług może znacznie urosnąć.

3. Windykacja

Kolejną konsekwencją braku spłaty zadłużenia w terminie jest windykacja. Zwykle dług przekazywany jest do windykacji po kilku miesiącach lub nawet po kilku latach w zależności od długu.

Firma windykacyjna nalicza wtedy swoje własne koszty, więc do spłaty będziemy mieli jeszcze większą sumę. Windykacja prowadzona przez firmy specjalizujące się w tym zakresie ma formę polubowną – miękką. Polega głównie na wysyłaniu listów, dzwonieniu, także może mieć formę osobistej wizyty windykatora u dłużnika.

4. Wpisanie na listę dłużników

To dość dalekosiężny skutek braku spłaty długu w terminie. Przy opóźnieniu w płatności pożyczek, kredytów, zadłużenia z karty kredytowej możemy zdobyć negatywną ocenę w BIK – Biurze Informacji Kredytowej. Możemy być też wpisani na inne listy dłużników, na przykład do KRD – Krajowego Rejestru Długów, do BIG InfoMonitor czy do bazy ERIF BIG.

Wpisanie na listę dłużników oznacza, że możemy mieć między innymi kłopoty z wzięciem pożyczki, kredytu, podpisaniem umowy na abonament.

5. Sprawa w sądzie i komornik

Jeżeli nie spłacimy długu, wierzyciel może skierować sprawę także do sądu. Jeśli w toku postępowania sądowego zostaniemy skazani, egzekucja długu może być wtedy prowadzona przez komornika.

Komornik dolicza też swoje koszty do naszego długu, które musimy pokryć. Może on zająć pieniądze z naszego konta bankowego lub dokonać zajęcia ruchomości lub nieruchomości na poczet pokrycia długu.

Pożyczkodawcą jest Aasa Polska S.A., ul. Hrubieszowska 2, 01-209 Warszawa. NIP: 5252528111, Regon 146017266 zarejestrowana w Sądzie Rejonowym dla m.st. Warszawy w Warszawie XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000411939 Kapitał zakładowy 42 000 000 zł (wpłacony w całości).

Aasa Standard - Warunkiem udzielenia pożyczki jest pozytywny wynik oceny zdolności kredytowej. Rzeczywista roczna stopa oprocentowania dla reprezentatywnego przykładu pożyczki w wysokości 5300 zł (całkowita kwota kredytu) na okres 36 miesięcy wynosi 88,30%. Rata miesięczna od 353,49 zł. Roczna stopa oprocentowania 20,50% (stopa zmienna). Całkowity koszt pożyczki: 7161,48 zł (w tym: odsetki od kwoty pożyczki – 1874,73 zł, prowizja 5286,75 zł). Całkowita kwota do zapłaty przez konsumenta to 12461,48 zł. Stan na dzień 08.09.2022 r                                    

Aasa z Pakietem Korzyści - Warunkiem udzielenia pożyczki jest pozytywny wynik oceny zdolności kredytowej. Rzeczywista roczna stopa oprocentowania dla reprezentatywnego przykładu pożyczki w wysokości 5300 zł (całkowita kwota kredytu) na okres 36 miesięcy wynosi 77,46%. Rata miesięczna od 329,64 zł. Roczna stopa oprocentowania 20,50% (stopa stała). Całkowity koszt pożyczki: 6326,73 zł (w tym: odsetki od kwoty pożyczki – 1874,73 zł, prowizja 4452 zł). Całkowita kwota do zapłaty przez konsumenta to 11626,73 zł. Stan na dzień 08.09.2022 r. Pożyczka z dobrowolnym Pakietem Usług Medycznych. Składka dobrowolnego Pakietu Usług Medycznych: 1 400,00 zł. Składka jest kredytowana i opłacana jednorazowo z kwoty udzielonej pożyczki.     

Podmiotem właściwym do pozasądowego rozstrzygania sporu wynikającego z umowy zawartej pomiędzy konsumentem a Aasa Polska S.A. jest Rzecznik Finansowy. Kontakt do Rzecznika Finansowego oraz szczegółowe informacje dotyczące postępowania dostępne są na stronie internetowej www.rf.gov.pl.

W celu rozstrzygnięcia sporu pomiędzy Aasa Polska S.A., a konsumentem, istnieje także możliwość skorzystania z platformy internetowej ODR, dostępnej tutaj. Platforma ODR ułatwia niezależne, bezstronne, przejrzyste, skuteczne, szybkie i sprawiedliwe pozasądowe rozstrzyganie przez internet sporów między konsumentami i przedsiębiorcami.

Aasa Polska S.A. jest agentem ubezpieczeniowym wpisanym do Rejestru Agentów Ubezpieczeniowych pod numerem 11228955/A. Rejestr Agentów Ubezpieczeniowych znajduje się pod linkiem: https://rpu.knf.gov.pl/

Ochronę ubezpieczeniową dla Klientów Aasa Polska S.A. świadczy  NNLife Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie i Reasekuracji Spółka Akcyjna (NNLife TUnŻiR S.A., dalej jako Towarzystwo) z siedzibą w Warszawie przy ul. Przemysłowej 26, 00-450 Warszawa, wpisane do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla miasta stołecznego Warszawy, XII Wydział Gospodarczy, pod numerem KRS 0000028131, REGON 010928125, NIP 526-030-50-06, wysokość kapitału zakładowego 21.490.000,00 zł. 
 

Usługi medyczne dla Klientów Aasa Polska S.A. świadczy JP Medica Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Piękna 24/26A, 00-549 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy z siedzibą w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000836368, NIP 7010977674, REGON 385867261 o kapitale zakładowym w wysokości 5000,00 zł.
 
JP Medica Sp. z o.o. jest podmiotem leczniczym wpisanym do Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą prowadzonego przez Wojewodę Mazowieckiego pod numerem 000000228622.