Telefon komórkowy z Chin – czy warto?

Telefon komórkowy z Chin – czy warto?

Coraz większą popularnością cieszą się chińskie sklepy internetowe, w których zakupić możemy najróżniejsze produkty, w tym również telefony komórkowe. Osoby zainteresowane takim zakupem powinny zapoznać się z podstawowymi wadami, jak również zaletami takiego rozwiązania.

Kupowanie produktów bezpośrednio z Chin ma grono zwolenników, jak i przeciwników. Przede wszystkim należy podkreślić, że dzisiaj tego typu rzeczy są ogólnodostępne dzięki serwisom internetowym. Bez wychodzenia z domu możemy kupować telefony komórkowe i inne sprzęty elektroniczne z całego świata. Czy takie rozwiązanie rzeczywiście się opłaca?

Atrakcyjna cena i dobra jakość

Głównym atutem kupowania telefonów komórkowych z Chin jest ich cena, a także jakość. Okazuje się bowiem, że za pośrednictwem chińskich sklepów internetowych możemy zakupić smartfony o bardzo dobrych parametrach, znanych producentów i posiadające wiele nowoczesnych funkcji w dużo niższych cenach niż owe telefony oferowane są w sklepach w Polsce. Przykładowo telefony dostępne w Polsce za 1000 zł możemy z powodzeniem kupić w Chinach za 500-600 zł. Takie oferty przyciągają coraz większą grupę osób, szukających nowoczesnych telefonów komórkowych.

Chcąc zakupić dobrej jakości sprzęt, należy szukać sprawdzonych produktów, które już od jakiegoś czasu są obecne na polskim rynku. Wówczas mamy pewność, że dany telefon komórkowy będzie rzeczywiście dobry.

Oczywiście w Chinach technologia jest bardziej rozwinięta i pojawiają się tam sprzęty, które jeszcze nie są dostępne w Polsce. Możemy się wówczas zdecydować na taki model, ale nie będziemy wiedzieli w zasadzie nic o jego funkcjonalności lub będziemy musieli się zdać na opinie innych ludzi.

Co z gwarancją i podatkiem?

W zależności od tego, gdzie kupimy nasz telefon, taką otrzymamy gwarancję. Często sprzedawcy sami są w stanie naprawiać uszkodzone telefony i wówczas taki telefon musimy wysyłać do nich. Warto kupować więc sprzęt tego typu w sprawdzonych zagranicznych sklepach, gdyż tylko tam możemy liczyć na najlepsze warunki gwarancyjne. Zepsuty telefon jest wówczas odsyłany do Chin i tam też naprawiany. Warto podkreślić, że w Chinach obowiązuje roczny okres gwarancji, natomiast kupując telefon komórkowy w chińskim sklepie internetowym zarejestrowanym w Polsce, gwarancja jest dwuletnia, gdyż tak stanowi prawo europejskie. Jeżeli chodzi o cło, to nie musimy się nim martwić, gdyż nie obejmuje ono telefonów komórkowych. Podatek z kolei jest naliczany w zasadzie z przypadku i nie obejmuje wszystkich paczek. Jeżeli zostanie naliczony to wynosi 23%, ale wiele firm sprzedających produkty z Chin, gwarantuje zwrot pieniędzy za koszty podatku. Należy więc dowiedzieć się, jak jest w przypadku sklepu internetowego, który nas interesuje. Na zakupiony telefon przyjdzie nam poczekać od dwóch tygodni do miesiąca. Warto więc zdecydować się na telefon komórkowy z Chin ze względu na niższe ceny i doskonałą jakość. Jeżeli komuś nie przeszkadza dłuższy okres oczekiwania na przesyłkę, to już teraz może zacząć przeglądać oferty zaufanych sklepów i zacząć wybierać wymarzony telefon.

Pożyczkodawcą jest Aasa Polska S.A., ul. Hrubieszowska 2, 01-209 Warszawa. NIP: 5252528111, Regon 146017266 zarejestrowana w Sądzie Rejonowym dla m.st. Warszawy w Warszawie XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000411939 Kapitał zakładowy 42 000 000 zł (wpłacony w całości).

Inspektorem ochrony danych jest Agnieszka Rzycka-Osiej, e-mail: iod@aasapolska.pl

Aasa Standard - Warunkiem udzielenia pożyczki jest pozytywny wynik oceny zdolności kredytowej. Rzeczywista roczna stopa oprocentowania dla reprezentatywnego przykładu pożyczki w wysokości 2500 zł (całkowita kwota kredytu) na okres 36 miesięcy wynosi 45,68%. Rata miesięczna od 121,47 zł. Roczna stopa oprocentowania 18.50% (stopa zmienna). Całkowity koszt pożyczki: 1789,04 zł (w tym: odsetki od kwoty pożyczki – 791,54 zł, prowizja 997,50 zł). Całkowita kwota do zapłaty przez konsumenta to 4289,04 zł. Stan na dzień 02.02.2024 r.                                                                           

Aasa z Pakietem Gold - Warunkiem udzielenia pożyczki jest pozytywny wynik oceny zdolności kredytowej. Rzeczywista roczna stopa oprocentowania dla reprezentatywnego przykładu pożyczki w wysokości 4800 zł (całkowita kwota kredytu) na okres 36 miesięcy wynosi 45,68%. Rata miesięczna od 233,21 zł. Roczna stopa oprocentowania 18,50% (stopa zmienna). Całkowity koszt pożyczki: 3435,02 zł (w tym: odsetki od kwoty pożyczki – 1519,82 zł, prowizja 1915,20 zł). Całkowita kwota do zapłaty przez konsumenta to 8235,02 zł. Stan na dzień 02.02.2024 r. Pożyczka z dobrowolnym Pakietem Medycznym. Opłata za dobrowolny Pakiet Medyczny: 1400 zł.                                          

Aasa z Pakietem Premium - Warunkiem udzielenia pożyczki jest pozytywny wynik oceny zdolności kredytowej. Rzeczywista roczna stopa oprocentowania dla reprezentatywnego przykładu pożyczki w wysokości 7100 zł (całkowita kwota kredytu) na okres 36 miesięcy wynosi 45,68%. Rata miesięczna od 344,95 zł. Roczna stopa oprocentowania 18,50% (stopa zmienna). Całkowity koszt pożyczki: 5081,09 zł (w tym: odsetki od kwoty pożyczki – 2248,19 zł, prowizja 2832,90 zł). Całkowita kwota do zapłaty przez konsumenta to 12181,09 zł. Stan na dzień 02.02.2024 r. Pożyczka z dobrowolnym Pakietem Językowym. Opłata za dobrowolny Pakiet Językowy: 2000 zł.        

Aasa z Pakietem Biznes - Warunkiem udzielenia pożyczki jest pozytywny wynik oceny zdolności kredytowej. Rzeczywista roczna stopa oprocentowania dla reprezentatywnego przykładu pożyczki w wysokości 10700 zł (całkowita kwota kredytu) na okres 36 miesięcy wynosi 45,68%. Rata miesięczna od 519,85 zł. Roczna stopa oprocentowania 18,50% (stopa zmienna). Całkowity koszt pożyczki: 7657,45 zł (w tym: odsetki od kwoty pożyczki – 3388,15 zł, prowizja 4269,30 zł). Całkowita kwota do zapłaty przez konsumenta to 18357,45 zł. Stan na dzień 02.02.2024 r. Pożyczka z dobrowolnym Pakietem Medycznym. Opłata za dobrowolny Pakiet Medyczny: 3200 zł.                                     

Podmiotem właściwym do pozasądowego rozstrzygania sporu wynikającego z umowy zawartej pomiędzy konsumentem a Aasa Polska S.A. jest Rzecznik Finansowy. Kontakt do Rzecznika Finansowego oraz szczegółowe informacje dotyczące postępowania dostępne są na stronie internetowej www.rf.gov.pl.

W celu rozstrzygnięcia sporu pomiędzy Aasa Polska S.A., a konsumentem, istnieje także możliwość skorzystania z platformy internetowej ODR, dostępnej tutaj. Platforma ODR ułatwia niezależne, bezstronne, przejrzyste, skuteczne, szybkie i sprawiedliwe pozasądowe rozstrzyganie przez internet sporów między konsumentami i przedsiębiorcami.

Aasa Polska S.A. jest agentem ubezpieczeniowym wpisanym do Rejestru Agentów Ubezpieczeniowych pod numerem 11228955/A. Rejestr Agentów Ubezpieczeniowych znajduje się pod linkiem: https://rpu.knf.gov.pl/

Ochronę ubezpieczeniową dla Klientów Aasa Polska S.A. świadczy  Nationale-Nederlanden Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie S.A.; ul. Topiel 12, 00-342 Warszawa; www.nn.pl; Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy; XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego KRS 0000028131, NIP: 526-030-50-06; Kapitał zakładowy: 59 460 000 zł, wpłacony w całości.
 

Usługi medyczne dla Klientów Aasa Polska S.A. świadczy JP Medica Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Piękna 24/26A, 00-549 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy z siedzibą w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000836368, NIP 7010977674, REGON 385867261 o kapitale zakładowym w wysokości 200 000 zł. 
 
JP Medica Sp. z o.o. jest podmiotem leczniczym wpisanym do Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą prowadzonego przez Wojewodę Mazowieckiego pod numerem 000000228622.
 

Usługi telekomunikacyjne dla Klientów Aasa Polska S.A. świadczy Polska Grupa Konsultingowa Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, ul. Mokotowska 15A/16, 00-640 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245406, NIP: 5272487651, REGON: 140277411, kapitał zakładowy w wysokości: 500.000 złotych (w całości opłacony), wpisana do rejestru przedsiębiorców telekomunikacyjnych prowadzonego przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej pod numerem 13252, będąca dostawcą usług w rozumieniu art. 2 pkt 27 lit. a Prawa Telekomunikacyjnego.

Usługi telekomunikacyjne dla Klientów Aasa Polska S.A. świadczy również Privee Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, ul. Mokotowska 15A/16, 00-640 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0001029112, NIP: 7011138042, REGON: 524943799, kapitał zakładowy w wysokości: 5 000,00 zł, wpisana do rejestru przedsiębiorców telekomunikacyjnych prowadzonego przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej pod numerem 13282, będąca dostawcą usług w rozumieniu art. 2 pkt 27 lit. a Prawa Telekomunikacyjnego.

Kurs językowy dla Klientów Aasa Polska S.A. realizowany jest przez Tele-Nauka Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, przy ul. Piękna 24/26 A, 00-549 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców, prowadzonego przez Sąd Rejonowy Gdańsk-Północ w Gdańsku, VII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS: 0000762801, NIP: 5842779937, o kapitale zakładowym w wysokości 100 000 zł.