Zadzwoń: 22 4 600 300 801 40 40 40

Zakupy on-line – co zrobić, gdy sprzedawca nie wysłał paczki?

Zakupy on-line – co zrobić, gdy sprzedawca nie wysłał paczki?

 

Kupowanie on-line ma wiele zalet – pozwala nam na zaoszczędzenie czasu i pieniędzy oraz na dostęp do tych produktów, które nie zawsze są na półkach w sklepach stacjonarnych. Są też minusy – jednym z nich jest przesyłka. Co powinniśmy zrobić wtedy, gdy paczka do nas nie dotarła?

Tylko niewielka liczba paczek nie jest dostarczana do adresatów – dotyczy to zarówno tych obsługiwanych przez pocztę, jak i przez firmy kurierskie. Gdy wybieramy kuriera albo paczkę ekspresową, możemy mieć ją u siebie nawet następnego dnia. Zdarza się jednak, że oczekiwanie na przesyłkę wydłuża się.

W takim przypadku musimy pamiętać o tym, że nie zawsze jest to wina sprzedającego. W wielu przypadkach to dostawca nie wywiązuje się ze swojego obowiązku – paczka leży zapomniana w centrum dystrybucyjnym, została uszkodzona czy nawet skradziona. Co powinniśmy zrobić w takiej sytuacji?

Pamiętaj, żeby wybierać przysyłki rejestrowane

Zacznijmy od tego, że nie każda przesyłka jest rejestrowana – dotyczy to głównie listów zwykłych, które nie są wysyłane jako polecone. Przesyłki paczkowe oraz listowe polecone wymagają podpisu odbiorcy, dlatego w tym przypadku ryzyko zagubienia paczki jest mniejsze. Gdy mamy do wyboru list zwykł i polecony, lepiej dopłacić do tego drugiego.

Paczki i listy polecone opatrzone są specjalnym numerem, który możemy wprowadzić na stronie operatora i sprawdzić, gdzie obecnie znajduje się nasza paczka. To pozwala również na łatwiejsze określenie, gdzie mogło dojść do jej zagubienia.

Przesyłka nie dochodzi w terminie – skontaktuj się ze sprzedającym

Jeśli na trackingu paczki widzisz, że znajduje się stale w jednym miejscu albo w ogóle nie została wysłana, skontaktuj się na początku ze sprzedającym. Wiele sklepów wychodzi naprzeciwko klientowi i zapewnia profesjonalną obsługę – sprzedawca może pomóc w zlokalizowaniu paczki, może również wysłać ją ponownie bez żadnych dodatkowych opłat.

Najważniejsze to przekazanie informacji, że nasze zamówienie nie dotarło. Nie powinniśmy od razu oskarżać sprzedającego, że to jego wina. Napiszmy rzeczowy e-mail albo zadzwońmy do sklepu, aby przedstawić sytuację.

Co wtedy, gdy sprzedawca nie idzie na rękę klientowi?

Zdarzają się jednak sytuacje, gdy sprzedawca nie jest skłonny do współpracy z klientem – w ogóle nie odpowiada na jego próby kontaktu albo próbuje zbywać klienta. Co powinniśmy zrobić w takiej sytuacji?

Jeśli nie mamy ani paczki, ani naszych pieniędzy, jeśli opłaciliśmy zamówienie z góry, wtedy warto udać się na policję. Nie powinniśmy bać się takiej wizyty, ponieważ dzięki niej możemy często wywalczyć zwrot pieniędzy. Często już samo zgłoszenie sprawy powoduje, że sprzedający oddaje pieniądze albo wysyła towar. W przeciwnym przypadku toczy się sprawa, które może zakończyć się dla nieuczciwego sprzedającego zajęciem komorniczym.

Warto też wskazać, że niektóre platformy sprzedażowe korzystają ze specjalnych programów ochrony kupujących – zgłoszenie na policję może być podstawą do odzyskania pieniędzy od sprzedającego. Gdy za zamówienie płaciliśmy kartą, wtedy możemy skorzystać z procedury chargeback i także otrzymać pieniądze z powrotem.

Ten wpis znajduje się w kategorii