Co zrobić, gdy sprzedawca nie nadał paczki?

Co zrobić, gdy sprzedawca nie nadał paczki?

Kupowanie on-line ma wiele zalet – pozwala nam na zaoszczędzenie czasu i pieniędzy oraz na dostęp do tych produktów, które nie zawsze są na półkach w sklepach stacjonarnych. Są też minusy – jednym z nich jest przesyłka. Co powinniśmy zrobić wtedy, gdy paczka do nas nie dotarła?

Tylko niewielka liczba paczek nie jest dostarczana do adresatów – dotyczy to zarówno tych obsługiwanych przez pocztę, jak i przez firmy kurierskie. Gdy wybieramy kuriera albo paczkę ekspresową, możemy mieć ją u siebie nawet następnego dnia. Zdarza się jednak, że oczekiwanie na przesyłkę wydłuża się.

W takim przypadku musimy pamiętać o tym, że nie zawsze jest to wina sprzedającego. W wielu przypadkach to dostawca nie wywiązuje się ze swojego obowiązku – paczka leży zapomniana w centrum dystrybucyjnym, została uszkodzona czy nawet skradziona. Co powinniśmy zrobić w takiej sytuacji?

Pamiętaj, żeby wybierać przesyłki rejestrowane

Zacznijmy od tego, że nie każda przesyłka jest rejestrowana – dotyczy to głównie listów zwykłych, które nie są wysyłane jako polecone. Przesyłki paczkowe oraz listowe polecone wymagają podpisu odbiorcy, dlatego w tym przypadku ryzyko zagubienia paczki jest mniejsze. Gdy mamy do wyboru list zwykł i polecony, lepiej dopłacić do tego drugiego.

Paczki i listy polecone opatrzone są specjalnym numerem, który możemy wprowadzić na stronie operatora i sprawdzić, gdzie obecnie znajduje się nasza paczka. To pozwala również na łatwiejsze określenie, gdzie mogło dojść do jej zagubienia. pożyczka_wielkanoc

Przesyłka nie dochodzi w terminie – skontaktuj się ze sprzedającym

Jeśli na trackingu paczki widzisz, że znajduje się stale w jednym miejscu albo w ogóle nie została wysłana, skontaktuj się na początku ze sprzedającym. Wiele sklepów wychodzi naprzeciwko klientowi i zapewnia profesjonalną obsługę – sprzedawca może pomóc w zlokalizowaniu paczki, może również wysłać ją ponownie bez żadnych dodatkowych opłat.

Najważniejsze to przekazanie informacji, że nasze zamówienie nie dotarło. Nie powinniśmy od razu oskarżać sprzedającego, że to jego wina. Napiszmy rzeczowy e-mail albo zadzwońmy do sklepu, aby przedstawić sytuację.

Co wtedy, gdy sprzedawca nie idzie na rękę klientowi?

Zdarzają się jednak sytuacje, gdy sprzedawca nie jest skłonny do współpracy z klientem – w ogóle nie odpowiada na jego próby kontaktu albo próbuje zbywać klienta. Co powinniśmy zrobić w takiej sytuacji?

Jeśli nie mamy ani paczki, ani naszych pieniędzy, jeśli opłaciliśmy zamówienie z góry, wtedy warto udać się na policję. Nie powinniśmy bać się takiej wizyty, ponieważ dzięki niej możemy często wywalczyć zwrot pieniędzy. Często już samo zgłoszenie sprawy powoduje, że sprzedający oddaje pieniądze albo wysyła towar. W przeciwnym przypadku toczy się sprawa, które może zakończyć się dla nieuczciwego sprzedającego zajęciem komorniczym.

Warto też wskazać, że niektóre platformy sprzedażowe korzystają ze specjalnych programów ochrony kupujących – zgłoszenie na policję może być podstawą do odzyskania pieniędzy od sprzedającego. Gdy za zamówienie płaciliśmy kartą, wtedy możemy skorzystać z procedury chargeback i także otrzymać pieniądze z powrotem.

Pożyczkodawcą jest Aasa Polska S.A., ul. Hrubieszowska 2, 01-209 Warszawa. NIP: 5252528111, Regon 146017266 zarejestrowana w Sądzie Rejonowym dla m.st. Warszawy w Warszawie XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000411939 Kapitał zakładowy 42 000 000 zł (wpłacony w całości).

Inspektorem ochrony danych jest Agnieszka Rzycka-Osiej, e-mail: iod@aasapolska.pl

Aasa Standard - Warunkiem udzielenia pożyczki jest pozytywny wynik oceny zdolności kredytowej. Rzeczywista roczna stopa oprocentowania dla reprezentatywnego przykładu pożyczki w wysokości 2500 zł (całkowita kwota kredytu) na okres 36 miesięcy wynosi 45,68%. Rata miesięczna od 121,47 zł. Roczna stopa oprocentowania 18.50% (stopa zmienna). Całkowity koszt pożyczki: 1789,04 zł (w tym: odsetki od kwoty pożyczki – 791,54 zł, prowizja 997,50 zł). Całkowita kwota do zapłaty przez konsumenta to 4289,04 zł. Stan na dzień 02.02.2024 r.                                                                           

Aasa z Pakietem Gold - Warunkiem udzielenia pożyczki jest pozytywny wynik oceny zdolności kredytowej. Rzeczywista roczna stopa oprocentowania dla reprezentatywnego przykładu pożyczki w wysokości 4800 zł (całkowita kwota kredytu) na okres 36 miesięcy wynosi 45,68%. Rata miesięczna od 233,21 zł. Roczna stopa oprocentowania 18,50% (stopa zmienna). Całkowity koszt pożyczki: 3435,02 zł (w tym: odsetki od kwoty pożyczki – 1519,82 zł, prowizja 1915,20 zł). Całkowita kwota do zapłaty przez konsumenta to 8235,02 zł. Stan na dzień 02.02.2024 r. Pożyczka z dobrowolnym Pakietem Medycznym. Opłata za dobrowolny Pakiet Medyczny: 1400 zł.                                          

Aasa z Pakietem Premium - Warunkiem udzielenia pożyczki jest pozytywny wynik oceny zdolności kredytowej. Rzeczywista roczna stopa oprocentowania dla reprezentatywnego przykładu pożyczki w wysokości 7100 zł (całkowita kwota kredytu) na okres 36 miesięcy wynosi 45,68%. Rata miesięczna od 344,95 zł. Roczna stopa oprocentowania 18,50% (stopa zmienna). Całkowity koszt pożyczki: 5081,09 zł (w tym: odsetki od kwoty pożyczki – 2248,19 zł, prowizja 2832,90 zł). Całkowita kwota do zapłaty przez konsumenta to 12181,09 zł. Stan na dzień 02.02.2024 r. Pożyczka z dobrowolnym Pakietem Językowym. Opłata za dobrowolny Pakiet Językowy: 2000 zł.        

Aasa z Pakietem Biznes - Warunkiem udzielenia pożyczki jest pozytywny wynik oceny zdolności kredytowej. Rzeczywista roczna stopa oprocentowania dla reprezentatywnego przykładu pożyczki w wysokości 10700 zł (całkowita kwota kredytu) na okres 36 miesięcy wynosi 45,68%. Rata miesięczna od 519,85 zł. Roczna stopa oprocentowania 18,50% (stopa zmienna). Całkowity koszt pożyczki: 7657,45 zł (w tym: odsetki od kwoty pożyczki – 3388,15 zł, prowizja 4269,30 zł). Całkowita kwota do zapłaty przez konsumenta to 18357,45 zł. Stan na dzień 02.02.2024 r. Pożyczka z dobrowolnym Pakietem Medycznym. Opłata za dobrowolny Pakiet Medyczny: 3200 zł.                                     

Podmiotem właściwym do pozasądowego rozstrzygania sporu wynikającego z umowy zawartej pomiędzy konsumentem a Aasa Polska S.A. jest Rzecznik Finansowy. Kontakt do Rzecznika Finansowego oraz szczegółowe informacje dotyczące postępowania dostępne są na stronie internetowej www.rf.gov.pl.

W celu rozstrzygnięcia sporu pomiędzy Aasa Polska S.A., a konsumentem, istnieje także możliwość skorzystania z platformy internetowej ODR, dostępnej tutaj. Platforma ODR ułatwia niezależne, bezstronne, przejrzyste, skuteczne, szybkie i sprawiedliwe pozasądowe rozstrzyganie przez internet sporów między konsumentami i przedsiębiorcami.

Aasa Polska S.A. jest agentem ubezpieczeniowym wpisanym do Rejestru Agentów Ubezpieczeniowych pod numerem 11228955/A. Rejestr Agentów Ubezpieczeniowych znajduje się pod linkiem: https://rpu.knf.gov.pl/

Ochronę ubezpieczeniową dla Klientów Aasa Polska S.A. świadczy  Nationale-Nederlanden Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie S.A.; ul. Topiel 12, 00-342 Warszawa; www.nn.pl; Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy; XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego KRS 0000028131, NIP: 526-030-50-06; Kapitał zakładowy: 59 460 000 zł, wpłacony w całości.
 

Usługi medyczne dla Klientów Aasa Polska S.A. świadczy JP Medica Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Piękna 24/26A, 00-549 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy z siedzibą w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000836368, NIP 7010977674, REGON 385867261 o kapitale zakładowym w wysokości 200 000 zł. 
 
JP Medica Sp. z o.o. jest podmiotem leczniczym wpisanym do Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą prowadzonego przez Wojewodę Mazowieckiego pod numerem 000000228622.
 

Usługi telekomunikacyjne dla Klientów Aasa Polska S.A. świadczy Polska Grupa Konsultingowa Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, ul. Mokotowska 15A/16, 00-640 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245406, NIP: 5272487651, REGON: 140277411, kapitał zakładowy w wysokości: 500.000 złotych (w całości opłacony), wpisana do rejestru przedsiębiorców telekomunikacyjnych prowadzonego przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej pod numerem 13252, będąca dostawcą usług w rozumieniu art. 2 pkt 27 lit. a Prawa Telekomunikacyjnego.

Usługi telekomunikacyjne dla Klientów Aasa Polska S.A. świadczy również Privee Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, ul. Mokotowska 15A/16, 00-640 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0001029112, NIP: 7011138042, REGON: 524943799, kapitał zakładowy w wysokości: 5 000,00 zł, wpisana do rejestru przedsiębiorców telekomunikacyjnych prowadzonego przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej pod numerem 13282, będąca dostawcą usług w rozumieniu art. 2 pkt 27 lit. a Prawa Telekomunikacyjnego.

Kurs językowy dla Klientów Aasa Polska S.A. realizowany jest przez Tele-Nauka Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, przy ul. Piękna 24/26 A, 00-549 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców, prowadzonego przez Sąd Rejonowy Gdańsk-Północ w Gdańsku, VII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS: 0000762801, NIP: 5842779937, o kapitale zakładowym w wysokości 100 000 zł.